Gå til innhold

*lilly*


*lilly*

Anbefalte innlegg

Tror kanskje jeg er en av de heldige som slipper unna kvalmen,*bank i bordet* kjenner den kun dersom jeg ikke har spist på en stund, ellers er formen ganske grei. Hadde det ikke vert for at jeg ser ut som jeg er 4-5 mnd på vei etter kvert måltid og positive tester hadde jeg ikke trodd jeg var gravid :P

Du får nyte det, det er mange som aldri blir spesielt kvalme ;)

:strix: for 8 uker. :hjerte:

Ja, det er jo også en liten milepæl! :hoppe:

8 uker! :danse:

Uff, det er tungt å være "vanlig" syk som gravid. Godt du er bedre! Håper du slipper unna flere sånne runder frem til september/oktober. :Nikke:

Det var faktisk helt forferdelig, håper jeg er ferdig for en stund nå.. har nok med kvalmen :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Idag var jeg endelig på ultralyd! Det gikk kjempefint, knøttet sin str stemte nøyaktig med min termin. Hjertet banket og jeg såg den beveget seg :hjerte: Noe mer ble ikke sjekket, men det er kanskje ikke vanlig så tidlig :vetikke: Tror det var gjort på 10-15min, men så var det jo på vanlig sykehus. Uansett, alt såg perfekt ut så da håper jeg bare resten går bra også. Veldig gode odds ihvertfall :hoppe: Mulig vi tar en ny, privat UL i uke 12-13, da kan kanskje frøkna være med og. Tror hun hadde likt det, ønsker seg veldig en baby ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre! Veldig god start på helga

Ååh, så herlig. :D

Det var en kjempefin start på helga :rodmer: Er så letta nå, gleder meg bare til å fortelle det til alle og mest av alt den kommende storesøstra, hun kommer til å bli så glad :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, her har jeg glemt å kommentere. Men utrolig herlig at alt så bra ut på ULen. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå, her har jeg glemt å kommentere. Men utrolig herlig at alt så bra ut på ULen. :hjerte:

Ja, det var så godt å se :rodmer: Nå bare gleder jeg meg til fortsettelsen!

***********************

10 uker i dag :strix: Nå er ikke lenger lille knerten et embryo, men et lite foster! Godt å vite at alt det viktigste er på plass, nå skal den først og fremst vokse seg stor og sterk. I dag tidlig syns jeg magen hadde en har kul på venstre side, vet ikke om det var livmoren eller det at jeg måtte veldig på do.. Hadde det sånn sist og, men ikke før i uke 12-13. Magen har begynt å vise, men jeg kamuflerer med vide gensere en stund til. Tror ikke noen har mistanke, de har ikke spurt/kommentert noe ihvertfall. Jeg har jo ei jente på 3,5 år, så det blir vel neppe noen bombe at det kommer en til :lol:

Formen er ganske ok for tiden, var mest kvalm rundt uke 7-8, og litt i uke 9, men nå er jeg tilbake til vanlig små-uggen og det kan jeg leve med. Utrolig nok har jeg vært i bedre form nå enn med frøkna, det hadde jeg aldri trodd. Var mye mer kvalm + spydde mye mer sist. Syns jeg har sluppet relativt greit denne gangen, selv om formen var elendig på det verste så jeg er glad det ikke varte så lenge. Spent på om vi får gutt denne gangen, eller om det bare er tilfeldig med bedre form. Har hørt om tilfeller med begge deler, selv om jeg har noen veninner som påstår at de var mest kvalm når de ventet jente. Har ikke lagt på meg noe heller, har ikke hatt så mye matlyst - men den er tilbake nå, så jeg får komme meg på trening så jeg ikke eser ut helt ;) Alt i alt veldig fornøyd med tingenes tilstand :rodmer:

Etter at vi hadde vært på tidlig UL ringte jeg for å bestille første legetime, men jeg ble anbefalt å ta første kontroll hos jordmor - helt greit for meg. Så nå har jeg fått time når jeg er nesten 13 uker på vei, samme jordmor som sist. Hun er helt fantastisk, gleder meg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at formen har holdt seg bra! :nigo: Jeg var i bedre form med M enn med A helt i starten. Ikke det at jeg var særlig kvalm med A heller, men med M kjente jeg ikke at jeg var gravid før rundt uke 16 da jeg kjente første bevegelse. :fnise: Og så bekkenet da, men det hadde jo skranglet siden forrige graviditet, så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er mulig å være bedre med nummer to enn med første, da er det en mulighet for at det blir to her i gården også. (Selv om jeg nå tenker jeg aldri skal gjennom dette en gang til...)

På grunn av at det er nummer to du ble anbefalt å ta første time hos jordmor?

Har dere tenkt å vente til uke 12 med å fortelle, eller tenker dere at dere skal begynne nå som dere har vært på UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var så godt å se :rodmer: Nå bare gleder jeg meg til fortsettelsen!

***********************

10 uker i dag :strix: Nå er ikke lenger lille knerten et embryo, men et lite foster! Godt å vite at alt det viktigste er på plass, nå skal den først og fremst vokse seg stor og sterk. I dag tidlig syns jeg magen hadde en har kul på venstre side, vet ikke om det var livmoren eller det at jeg måtte veldig på do.. Hadde det sånn sist og, men ikke før i uke 12-13. Magen har begynt å vise, men jeg kamuflerer med vide gensere en stund til. Tror ikke noen har mistanke, de har ikke spurt/kommentert noe ihvertfall. Jeg har jo ei jente på 3,5 år, så det blir vel neppe noen bombe at det kommer en til :lol:

Formen er ganske ok for tiden, var mest kvalm rundt uke 7-8, og litt i uke 9, men nå er jeg tilbake til vanlig små-uggen og det kan jeg leve med. Utrolig nok har jeg vært i bedre form nå enn med frøkna, det hadde jeg aldri trodd. Var mye mer kvalm + spydde mye mer sist. Syns jeg har sluppet relativt greit denne gangen, selv om formen var elendig på det verste så jeg er glad det ikke varte så lenge. Spent på om vi får gutt denne gangen, eller om det bare er tilfeldig med bedre form. Har hørt om tilfeller med begge deler, selv om jeg har noen veninner som påstår at de var mest kvalm når de ventet jente. Har ikke lagt på meg noe heller, har ikke hatt så mye matlyst - men den er tilbake nå, så jeg får komme meg på trening så jeg ikke eser ut helt ;) Alt i alt veldig fornøyd med tingenes tilstand :rodmer:

Etter at vi hadde vært på tidlig UL ringte jeg for å bestille første legetime, men jeg ble anbefalt å ta første kontroll hos jordmor - helt greit for meg. Så nå har jeg fått time når jeg er nesten 13 uker på vei, samme jordmor som sist. Hun er helt fantastisk, gleder meg :nigo:

Hurra for uke 10 :rodmer: Vi er akkurat like langt på vei da!

Herlig å føle seg i litt bedre form ;) Selv svinger det veldig fra dag til dag- men det nærmer seg uke 12 og kanskje det bedrer seg for oss da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at formen har holdt seg bra! :nigo: Jeg var i bedre form med M enn med A helt i starten. Ikke det at jeg var særlig kvalm med A heller, men med M kjente jeg ikke at jeg var gravid før rundt uke 16 da jeg kjente første bevegelse. :fnise: Og så bekkenet da, men det hadde jo skranglet siden forrige graviditet, så.

Må innrømme at jeg er litt overrasket, hadde alltid tenkt at det ville være mye verre med nr. 2 siden man ikke har så mye tid til å slappe av ;) Godt du har sluppet unna kvalmen siden du fikk bekkenproblemer - vet ikke kva som er verst? Jeg aner jo ikke hvordan det er å ha vondt i bekkenet faktisk :ler:

Godt å høre at det er mulig å være bedre med nummer to enn med første, da er det en mulighet for at det blir to her i gården også. (Selv om jeg nå tenker jeg aldri skal gjennom dette en gang til...)

På grunn av at det er nummer to du ble anbefalt å ta første time hos jordmor?

Har dere tenkt å vente til uke 12 med å fortelle, eller tenker dere at dere skal begynne nå som dere har vært på UL?

Ikke sant? Er positivt overrasket :ler: Jeg sa ikke til helsesekretæren at jeg var gravid med nr 2, men mulig hun så det stod en plass. Men hun spurte om det var noe spesielt som gjorde at jeg behøvde legekontroll (medisiner, sykdom o.l.) og det var det jo ikke. Hadde en totalt bortkastet første legetime sist (ung lege som virkelig ikke visste noe som helst), så jeg er bare glad jeg kan gå til jordmor. Hun er kjempekoselig og har alltid god tid :nigo:

Vi venter til uke 12 med å fortelle det, kanskje ikke nødvendig å vente så lenge, men vi gjorde det sånn sist og syns det var veldig greit. Tror det blir en ny tidlig UL i uke 12. Da får alle de som skal vite det vite det samtidig, og ingen behøver å passe på at det er hemmelig. Denne gangen vil vi at den kommende storesøsteren skal få vite det først, og hun er ikke så god til å holde på hemmeligheter :ler: Tipper hun forteller ALLE i bhg første dag etter at vi forteller henne det og det syns vi hun skal få lov til :rodmer:

Hurra for uke 10 :rodmer: Vi er akkurat like langt på vei da!

Herlig å føle seg i litt bedre form ;) Selv svinger det veldig fra dag til dag- men det nærmer seg uke 12 og kanskje det bedrer seg for oss da? :)

Håper det! Sist gang hadde jeg juleferie rundt uke 12, og merket stor forskjell i form etter ferie og avslapping. Nå er jeg ikke så veldig kvalm lenger uansett, bare uggen. Merker jeg er avhengig av mye søvn, men sånn er det vel for deg og? Har sovet ca 9t hver natt de siste 2 mnd, men i går kveld ble jeg sittende å se på tv + lese i ei bok, og da ble det altfor sent.. Merker det i dag ja :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde omgangssyken en uke da jeg var nesten høygravid med M, og det var en million ganger verre enn bekkenløsning. :ler: Så da vet du det. ;) Ikke for å kimse av bekkenløsning altså - og de som blir sengeliggende skulle vel gjerne ønske de bare var kvalme en stund - men jeg kunne tross alt gjøre det meste om jeg bare brukte lang nok tid på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde omgangssyken en uke da jeg var nesten høygravid med M, og det var en million ganger verre enn bekkenløsning. :ler: Så da vet du det. ;) Ikke for å kimse av bekkenløsning altså - og de som blir sengeliggende skulle vel gjerne ønske de bare var kvalme en stund - men jeg kunne tross alt gjøre det meste om jeg bare brukte lang nok tid på det.

Huff, det høres grusomt ut.. Vil helst ikke ha noen av delene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må jo være ambisjonen, da, å hverken få omgangssyke eller bekkenløsning. :fnise:

Hadde du bekkenproblemer med eldstejenta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være ambisjonen, da, å hverken få omgangssyke eller bekkenløsning. :fnise:

Hadde du bekkenproblemer med eldstejenta?

Satser på det ja :ler: Nei, jeg har aldri hatt bekkenproblem *takk og lov* så jeg satser på jeg slipper unna denne gangen og!

*******

Trøtt og kvalm i dag :natti: Sitter bare her og surrer, så jeg vurderer egentlig å gå hjem. Mulig det er litt sløvt, men.. Får gi det en liten halvtime og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalm i dag og, er på jobb i det minste om en ikke særlig effektiv :filer:

Har handlet litt graviditetsklær + ammebh. Litt tidlig kanskje, men jeg trengte en treningsbukse som ikke strammer på magen og da kunne jeg like godt kjøpe noen vanlige bukser og. Ser at moten har forandret seg litt siden sist jeg var gravid, og de rette jeansene jeg brukte da ser nesten ut som slengbukser nå. Jaja, kommer nok til å bruke de og, men trengte en litt vanlig, sort, smal bukse, type HM. Og så kjøpte jeg denne i tillegg men er litt usikker på om den egentlig er akseptabel eller gørrstygg? Den var utrolig behagelig å ha på, så jeg har veldig lyst å beholde den selv om mønsteret og stilen ikke var helt meg :sjenert: Tenker at den blir gull å ha i sommer.. Har skjønt at gravide helst ikke skal bruke selvbruning og da tror jeg nok kjoler utelukkes for min del. Vi snakker blåhvit altså :ler:

Edit: Glemte at jeg fant bravado amme bh i ull på tilbud! De var favoritten fra sist! Kjøpte en annen og, litt finere. Brukte ammebh når jeg var gravid sist, på et tidspunkt passet ingen av de vanlige og jeg syns det var så ekkelt med spiler. Kjenner at de begynner å bli dårlig plass, så er nok ikke så lenge til jeg bytter. De ammebhene jeg har fra sist runde er veldig godt brukt, i 2 år faktisk.

Endret av *lilly*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så gøy med gravidinnkjøp. :nigo: Og den buksen var styggfin synes jeg. :fnise: Om du ''styler'' den riktig blir det jo fint, men så kan det gå galt allikevel. :ler: Til sommeren blir nok den kjempedeilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med gravidinnkjøp. :nigo: Og den buksen var styggfin synes jeg. :fnise: Om du ''styler'' den riktig blir det jo fint, men så kan det gå galt allikevel. :ler: Til sommeren blir nok den kjempedeilig!

Den blir nok kjempedeilig til sommeren, så jeg tror jeg beholder den uansett :lol: Jeg er ikke god på styling, men får se om jeg kan plukke opp noen tips...

***************

Trenger litt råd ang. tidlig UL. Vi hadde tenkt å ta tidlig UL på et sted ikke så langt unna før vi forteller det til noen. Nå viser det seg at de ikke har plass før i slutten av mars, og da tenker jeg vitsen er borte. Vi vil helst ha rundt uke 12. Spørsmålet er da: droppe tidlig UL og satse på at alt er ok, eller ta den lange reiseveien til nærmeste by? Vi har jo sett knerten i uke 9+3 og jeg spyr jo fortsatt, så jeg tror jo at "den" lever, men det hadde vært betryggende å sjekke alle organ, nakkefold ++. Eller er det jeg som er litt i overkant bekymret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt er det til nærmeste by, da?

Ca 5 t, så det blir å ta fri fra jobb for meg og mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...