Gå til innhold

*lilly*


*lilly*

Anbefalte innlegg

Selv om alt ser normalt ut så lang, er jeg veldig redd for enda en SA. Da jeg ble gravid i desember ringte jeg gyn og spurte om mulighetene for progesteronstøtte.Det fikk jeg ikke, selv om jeg har inntrykk av at mange får det uten dokumentert progesteronmangel. Nå er jeg litt i tvil om hva jeg skal gjøre videre :sjenert: Har egentlig lyst å ringe på nytt og prøve igjen, tror ikke jeg får, men da har jeg ihverfall noe å slå i bordet med om det blir enda en SA. Jeg får kanskje en tidlig UL om ikke annet.. Synspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo bare å prøve seg, hvis du tror det vil hjelpe. Nå kan det hende at ting er ganske så normalt. Din forrige SA trenger ikke ha noe å gjøre med spottingen å gjøre. Det kan bare være som for alle andre. Det er sånn som skjer innimellom. (nå høres det ut som jeg tar lett på det. Det gjør jeg ikke. Synes det var helt forferdelig med min MA, selv om det er veldig normalt). Poenget mitt er at man gjerne blir veldig vandt til at ting ikke funker og er unormalt. Da er det vanskelig å tro at ting skal gå bra og at man er normal (hva enn det måtte innebære ;)). Vet ikke om jeg forklarer meg så bra. Gjør det som skal til for å overleve situasjonen. Går det ikke bra, blir det nok vanskelig uansett. Selv føltes det ut som om jeg var i dpo-land hele første trimester denne gangen. Det hjalp meg faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd igjen! Kanskje du har en annen gynekolog i distriktet du kan forhøre deg med?

Men ååå, så sinnsykt gøy å høre at testene blir sterkere og at du allerede kjenner symptomer! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Belle og Becky :klemmer: Jeg skulle ønske jeg hadde sinnsroen til å bare la ting gå sin gang og satse på at alt er som det skal denne gangen, men det har jeg ikke :sjenert: Føler at jeg må prøve det jeg kan, så dersom ny test i morgen ser bra ut ringer jeg gyn igjen og kommer til å spørre om 1. Kan jeg få progesteronstøtte av noe slag? 2. Hvis nei, kan jeg ta noe slags blodprøve for å sjekke at jeg har normalt nivå av progesteron? Jeg tror egentlig ikke jeg får noe spesiell oppfølging, men jeg syns det at jeg akkurat har hatt en SA + at jeg trooor jeg hadde en veldig tidlig SA i sommer engang + alderen min (jeg er 34, blir 35) + at jeg aldri har blitt skikkelig sjekket for progesteronmangel (tok en blodprøve hos fastlegen, men ikke på optimalt tidspunkt) burde gjøre at de kunne vurdert dette litt grundigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go for it! Spesielt siden de ikke har sjekket det ordentlig. Tror kanskje jeg hadde forhørt meg privat. Vil tro det er lettere å bli hørt der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go for it! Spesielt siden de ikke har sjekket det ordentlig. Tror kanskje jeg hadde forhørt meg privat. Vil tro det er lettere å bli hørt der

Men privat gyn vil vel ikke gi ut medisiner når jeg ikke har vært på time hos de tidligere, eller noe form for undersøkelse? Det er veldig lang reisevei til nærmeste private gynekolog, så det er ikke aktuelt å reise dit nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*Venter på oppringing fra gyn, har argumentene klare, men er slett ikke sikker på om det hjelper. Men da har jeg i det minste forsøkt :sjenert: Plan B er å få sjekket progesteron hos fastlegen.

Tok ny test i dag (IKM), dvs tre forskjellige. Digital viste "gravid 1-2", billigtest og clearblue med kryss var klart postive, men ikke så mye sterkere enn på søndag. Hadde nok håpet at de var enda litt sterkere, men det er ingen tvil om at de er positive altså. Så per nå er jeg definitivt gravid, men jeg er veldig i tvil om hvordan det fortsetter. Må innrømme at jeg ikke er så veldig optimist, jeg spotter fremdeles litt veldig lysebrunt/rosa, men "konsistensen" er som utflod. Får bare vente og se, er ganske kvalm innimellom og har murringer + ligamentsmerter, så jeg håper bare det går bra denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tester har aldri blitt knallsterke, heller ikke i de fullgåtte svangerskapene. Så det tror jeg ikke at trenger å være et dårlig tegn. Lykke til med gyn-telefon!

Og du, prøv å slippe ned skuldrene litt? Vet at det er vanskelig, men det er ikke så mye du får gjort selv fra eller til på dette stadiet. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tester har aldri blitt knallsterke, heller ikke i de fullgåtte svangerskapene. Så det tror jeg ikke at trenger å være et dårlig tegn. Lykke til med gyn-telefon!

Og du, prøv å slippe ned skuldrene litt? Vet at det er vanskelig, men det er ikke så mye du får gjort selv fra eller til på dette stadiet. :klemmer:

Du har helt rett Joyce, jeg vet det godt :klemmer: Jeg hadde skuldrene oppunder taket i dag tidlig, nå er de litt lenger nede, uten at det er noen spesiell grunn for det. Har ikke fått noen oppringing fra gyn, og nå har jeg et møte snart så da skjer det vel ikke noe mer i dag. Kanskje jeg bare skal prøve å "koble ut" og la tingene gå sin gang. Minner meg selv om at jeg har fullført et svangerskap før, uten hjelp, så det er jo ikke umulig selv jeg ikke har så veldig god magefølelse. Vi får se. Om skuldrene er på vei oppover igjen blir det kanskje en ny tlf..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke snakke med gyn før ganske sent på dagen i går, tror det var samme jeg snakka med da jeg ringte i desember. Jeg fikk da sagt det jeg skulle, og hun ringte opp igjen etter å ha snakka med gynekologen jeg hadde time hos i høst (som jeg fikk veldig bra inntrykk av). De ville at jeg skulle ta hcg blodprøve i dag tidlig (*check) og komme til de på fredag for ny hcg prøve + undersøkelse. Skjønner vel ikke helt hva de kan se så tidlig, men ok. Jeg sier ikke nei.. Fikk inntrykk av at om hcg stigningen er bra så får jeg (forhåpentligvis) litt oppfølging videre.

I går kveld økte imidlertid spottingen på, til å være mer rødbrun enn bare brun, og jeg var helt sikker på ny SA. Var forberedt på veldig svak test i dag + lav temp, men faktisk spratt tempen høyt opp og strimmeltesten var mye sterkere enn i går. Spottingen har også blitt litt mer (lysere) brun. Så inntil videre ser det bra ut, jeg er ihvertfall fortsatt gravid og håper det fortsetter. Skulle bare vært foruten den hersens spottingen. Vet at mange har spotting/små blødninger selv om de er gravide, men for meg er det ikke et bra tegn. Nå krysser jeg fingrene for at timen fredag viser ok hcg stigning, sist fikk jeg veldig svak test bare to dager etter IKM. Dessuten er vel fortsatt høy temp bra :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var akkurat den oppfølgingen jeg fikk med Snorkfrøken - altså hCG-sjekk og tidlig UL. På UL så gynekologen på størrelsen på fosteranlegget og om det stemte med hCG-nivå, første dag av siste mens osv. Var til en ny UL et par uker etterpå, mener jeg å huske. Og ble altså satt på Crinone og blodfortynnende for å støtte prosessen.

Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med ekstra oppfølging. Spotting i graviditet sier de jo at kan være grunn til ekstra oppfølging. Når du i tilegg akkurat har hatt en SA, så har du argumenter for å få ting sjekka ihvertfall. Fortell gjerne hvor nervøs du er og. Det kan hjelpe på oppfølgingen det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var akkurat den oppfølgingen jeg fikk med Snorkfrøken - altså hCG-sjekk og tidlig UL. På UL så gynekologen på størrelsen på fosteranlegget og om det stemte med hCG-nivå, første dag av siste mens osv. Var til en ny UL et par uker etterpå, mener jeg å huske. Og ble altså satt på Crinone og blodfortynnende for å støtte prosessen.

Krysser fingrene!

Så bra med ekstra oppfølging. Spotting i graviditet sier de jo at kan være grunn til ekstra oppfølging. Når du i tilegg akkurat har hatt en SA, så har du argumenter for å få ting sjekka ihvertfall. Fortell gjerne hvor nervøs du er og. Det kan hjelpe på oppfølgingen det

Takk begge to :klemmer: Slapper litt mer av nå, som jeg vet at jeg blir fulgt opp. Kommer til å være skikkelig nervøs fredag, men det blir godt å komme til noen som har peiling - uansett hvordan resultatet av UL/blodprøvene er. Om det i verste fall skulle bli enda en SA tenker jeg at de lager en "plan" for meg neste gang jeg får positiv test. Og så er det jo bra at vi har klart å bli gravide to ganger på så kort tid :tommelsmil:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update fra idag: fikk ikke sett noe på UL, sannsynligvis for tidlig. Tror hun først og fremst ville sjekke siden jeg nettopp har hatt en SA. Fin hcg stigning, 184 onsdag og 455 idag. Spottingen var så lite, at det var hun ikke så bekymret for. Konklusjon: det ser lovende ut, men er selvsagt veldig tidlig. Ny UL om ca 1mnd. Hun mente jeg ikke behøvde noe medisiner, så då velger jeg å stole på det. Veldig letta nå :hoppe:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

åhhh - så spennende! Ble kjempeglad når jeg oppdaterte meg her. Håper virkelig den lille spira klorer seg fast denne gangen :klemmer:

Godt du har fått litt ekstra oppfølging, må ha vært deilig å få bekreftet den fine HCG stigningen.

Håper du får en fin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhhh - så spennende! Ble kjempeglad når jeg oppdaterte meg her. Håper virkelig den lille spira klorer seg fast denne gangen :klemmer:

Godt du har fått litt ekstra oppfølging, må ha vært deilig å få bekreftet den fine HCG stigningen.

Håper du får en fin helg!!

Takk :klemmer: Det føles veldig bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...