Gå til innhold

*lilly*


*lilly*

Anbefalte innlegg

Ca 5 t, så det blir å ta fri fra jobb for meg og mannen.

Det var et godt stykke, ja...

Personlig hadde jeg ikke giddet siden du allerede har hatt UL, men så er jo ikke jeg gravid og vet ikke hvor viktig det føles. Spørs jo om dere føler det er viktig å få sjekket nakkefold og slikt?

Du kan ikke be dem ringe deg hvis det kommer en avbestilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var et godt stykke, ja...

Personlig hadde jeg ikke giddet siden du allerede har hatt UL, men så er jo ikke jeg gravid og vet ikke hvor viktig det føles. Spørs jo om dere føler det er viktig å få sjekket nakkefold og slikt?

Du kan ikke be dem ringe deg hvis det kommer en avbestilling?

Pga sykdom hadde de ingenting før, så jeg tror ikke det er mulig :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal forresten til jordmor når jeg er 12+6, lurer på om hun prøver å finne hjertelyd da eller om det er for tidlig? Om hun gjør det hadde jo det vært ganske betryggende ifht "offentliggjøring" - ikke det samme som UL da :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så dumt! Selv er jeg veldig opphengt i at jeg skal på ul 12+4 før vi forteller flere, selv om jeg så et bankende hjerte 8+1. Men det er jo egentlig ikke nødvendig - alt tilsier jo at det skal være bra nå? Før i tiden var det jo veldig få som hadde tidlig ul, og de fortalte jo om at de var gravide før oul uansett. :)

Men det kan jo være hyggelig med en bytur med mannen også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket hjertelyd hos JM i uke 12 på meg ivertfall, så tror at det er vanlig :-)

Så bra! Håper jeg får høre og, tror jeg kjenner livmora nå og jeg har ikke time før om to uker så da håper jeg på hjertelyd :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å, så dumt! Selv er jeg veldig opphengt i at jeg skal på ul 12+4 før vi forteller flere, selv om jeg så et bankende hjerte 8+1. Men det er jo egentlig ikke nødvendig - alt tilsier jo at det skal være bra nå? Før i tiden var det jo veldig få som hadde tidlig ul, og de fortalte jo om at de var gravide før oul uansett. :)

Men det kan jo være hyggelig med en bytur med mannen også? :)

Jeg har jo også tenkt som deg, men nå vet jeg ikke helt lenger :P Hadde jeg kunne tatt UL i nærheten hadde jeg gjort det, men vet ikke om jeg orker den lange turen. Bytur med mannen kunne vært fint det, men det blir i såfall med frøken 3 år også, og det er ikke like avslappende! Og så passer det veldig dårlig med tanke på jobb.. Dessuten har vi planlagt en annen tur i påsken.

Nå tenker jeg at alt sannsynligvis er fint, jeg merker magen vokser og kan kjenne livmora nederst i magen. Når jeg våkner om morgenen (og må veldig på do) kan jeg kjenne en stor klump på venstre side av magen, litt under navlen. Er helt sikker på at det er livmora, det var akkurat på samme måten sist jeg var gravid. Etter dotur har den forsvunnet ned i bekkenet igjen, da kjenner jeg bare kanten. Litt morsomt! Gleder meg til den er "oppe" hele tiden :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg litt hetta her! Var på do i sted, og da var det komt litt blod i trusa. Kom mer når jeg tørka meg :( Jeg har ikke vondt, bare "vanlige" murringer.. Hva skal jeg gjøre? Vente og se? :cry: Jeg har jo spotta litt av og på, men etter UL i uke 9+3 har jeg vært sikker på at alt går bra. Magen og livmora har jo vokst siden da, så jeg har jo en god følelse men blir helt frynsete av å se blod naturlig nok.. Huff, dette trengte jeg ikke nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj! Men du, du har jo spotta litt innimellom som du sier, og de sier jo at det er helt normalt at noen får blødninger av og til. :klem: Men hadde fått litt hetta selv jeg... Og så utgjort at du ikke bare kan stikke innom nærmeste ul-sted for en sjekk! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Uff, jeg forstår at det må være stressende. :( Men er det samme type spotting som du har hatt før? Mest sannsynlig er det ingenting farlig, men det er jo ikke så lett å slappe av av den grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk begge to :klemmer: Jeg springer hele tiden på do nå for å sjekke, men det har ikke kommet noe mer. Håper det var et engangstilfelle *krysser fingrene*. Om det ikke kommer mer tror jeg at jeg skal "takle" det, men om det fortsetter litt av og på tror jeg at jeg ringer lege. Må ihvertfall gjøre noe :sjenert: Inntil videre trøster jeg meg med statistikken og at jeg har rikelig med symptomer.. Og ja, jeg har jo spotta sånn som dette før, men ikke siden uke 4-7/8..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det friskt blod eller? Skjønner godt at det er veldig ubehagelig, men du kan kanskje trøste deg med at det stort sett går veldig fint og at man pleier å skjønne det hvis det ikke går bra. Det å ha sett at alt er fint på UL gjør jo også at sjangsene for at det er en helt ufarlig blødning mye større. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det friskt blod eller? Skjønner godt at det er veldig ubehagelig, men du kan kanskje trøste deg med at det stort sett går veldig fint og at man pleier å skjønne det hvis det ikke går bra. Det å ha sett at alt er fint på UL gjør jo også at sjangsene for at det er en helt ufarlig blødning mye større. :hug:

Det er mer rød-brunt enn helt friskt, noe ala det jeg hadde rundt uke 6-7. Men det er ganske lenge siden, og jeg blir veldig nervøs selv om jeg håper det går bra. Det går bare ikke an at jeg skal være en av de få som mister like før uke 12, når alt var ok i uke 9+3 :sjenert: Inntil videre er jeg optimist, men med frynsete nerver. Så da er UL bestilt i neste uke :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mer rød-brunt enn helt friskt, noe ala det jeg hadde rundt uke 6-7. Men det er ganske lenge siden, og jeg blir veldig nervøs selv om jeg håper det går bra. Det går bare ikke an at jeg skal være en av de få som mister like før uke 12, når alt var ok i uke 9+3 :sjenert: Inntil videre er jeg optimist, men med frynsete nerver. Så da er UL bestilt i neste uke :filer:

Hørtes beroligende ut å bestille UL da :) Verdt pengene i stedet for å bekymre seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nr 2! Så gøy :D Jeg har ikke vært her på lenge, og slenger tilfeldigvis bare innom :icon_lol:

Masse klemmer til deg og lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også at en UL er verd pengene, så må du bare prøve å ikke bekymre deg frem til da. Oddsen er definitivt på din side! :hjerte: Håper du får ei fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med nr 2! Så gøy :D Jeg har ikke vært her på lenge, og slenger tilfeldigvis bare innom :icon_lol:

Masse klemmer til deg og lykke til :)

Så utrolig koselig at du er innom! :klemmer: Og tusen takk! Jeg har tenkt mye på deg og hvordan du/dere har det. Hadde vært veldig gøy å se mer til deg her inne, men jeg skjønner det om det ikke er det som blir prioritert høyest - er veldig glad for å høre fra deg ihvertfall :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes beroligende ut å bestille UL da :) Verdt pengene i stedet for å bekymre seg!

Tror også at en UL er verd pengene, så må du bare prøve å ikke bekymre deg frem til da. Oddsen er definitivt på din side! :hjerte: Håper du får ei fin helg!

Tusen takk begge to! Jeg er veldig glad vi bestemte oss for tidlig UL, håper alt er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig 12 uker! :hoppe: Nå gleder jeg meg bare til tidlig UL i morgen, håper alt er bra og til å kunne fortelle det! Magen er ganske stor nå, så det skal bli godt å slippe å "gjemme" den bort mer. Har fått spm om jeg er gravid, så det er nok sikkert endel som har mistanke :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...