Gå til innhold

*lilly*


*lilly*

Anbefalte innlegg

Babyklær er vasket, det som skal i fødebagen er vasket og lagt frem, sprinkelsenga står klar på soverommet vårt og vugga kommer til helga. Det meste begynner å blir klart egentlig! Føler litt trang til å montere basen til bilstolen også, men jeg har sagt til meg selv at jeg får vente til det er 1 mnd til termin  ;) Glad vi er ferdig med alle store prosjekt, kjenner at jeg ikke har noe overskudd til store ting fremover! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Innkjøpsliste

 

 


På tur:

- Voksi Move bilstolpose

- Bilstol

- Vogn

- Voksi Classic

- Skinnpose til vogn

- Nyfødtinnlegg til bilstolen

 

Vask og stell:

- Babybadekar

- Badeolje

- Nye kluter

- Et par nye håndklær

- Litt nye salver og div. fra apoteket "Sparer" til permisjonen, kan lett fås tak i på sykehuset og.

 

Sove:

- Seng med madrass

- Låne vugge til dagsoving

- Soveskinn fra Nøstebarn

- Vogndyne

- Dyne til senga

- Sengesett til vogn og seng  

- Sprinkelbeskytter

- Smokker

- Babycall

- Sengehimmel

- Stativ til sengehimmel

 

Til meg:

- Amme BH

- Ammeklær 

- Ammepumpe

- Melkeoppsamlere

- Avent kopper til evt. pumpemelk

- Sjekk om jeg har nok ammeinnlegg i ull

 

Mat:

- Gulpekluter

- Babysett til Tripp Trapp stolen

 

Lek:

- Vippestol

- Babygym

 

Klær:

- Ullbody i str 50

- Ullbody i str 56

- Sparkebukse fra Nøstebarn Ser an behov/størrelse/evt. gaver   ;) 

- Fleecedress fra Nøstebarn

- Lue i ullfleece fra Nøstebarn

- Strømpebukse i ull str. nyfødt

 

Strikke:

- Rosett babyjakke

- Fuglemammas omlagsbody

- Nøstebarn heldress Neste på lista..

- Hentesett

- Babysokker i ull og ull/silke

- Hvitt Nøstebarnteppe på tynnere pinner (begynner å nærme seg ferdig..)

- Rosa Nøstebarnteppe, evt Bellateppe? Utgår, har kjøpt dette i stedet for

- Kjoler/tunika/vest?

 

To do liste:

Vaske på soverommet og flytte litt på senga for bedre plass til sprinkelseng

- Vaske og tromle dyner, husk å kjøpe tennisballer

- Vaske babyklær

- Finn frem og kok brystpumpe, smokker + andre ting som bør kokes

- Sørge for å få vuggen i hus snart

- Kjøpe fyll så mamma får sydd ferdig babynestet

- Strikke ferdig det som står på lista!

- Pakke ferdig fødebagen (nesten ferdig)

- Montere base + bilstol i bilen

 

Begynner å blir klar! Syns jeg/vi har fått gjort mye i det siste, nå er det bare småting som gjenstår av innkjøp og ikke noe av haster veldig. Bør vel få pakket ferdig fødebagen + montert bilstolen snart, ihvertfall rundt uke 37.

Endret av *lilly*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner på min 37`ende uke nå, og kjenner jeg er veldig spent på når hun kommer. Jeg er ikke spesielt utålmodig, kanskje fordi jeg merkelig nok har sovet ganske godt den siste uken. Håper nesten at hun venter til termin, jeg vil gjerne ha noen uker permisjon i fred og ro ;) Storesøster kom jo 9 dager før termin, denne gangen tipper jeg termindato 1. oktober selv. Syns det er en fin dato! Om noen andre vil tippe er det fritt frem  :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipping er notert :-) Kjemperart å bare ha 25 dager igjen til termin! Vi har jo så og si alt klart, men jeg føler meg ikke helt mentalt klar ennå. Egentlig litt rart, siden vi har barn fra før, men jeg er veldig spent på hvordan overgangen fra 1 til 2 blir, og håper bare vi får en rolig baby sånn at jeg har tid og overskudd til frøkna. Jeg syns jeg sover litt bedre nå, så formen er ganske fin. Kanskje derfor jeg ikke er så utålmodig lenger.. Håper på at jeg får gå til termin (angrer sikkert på at jeg sier det senere :ler:) men skrekken er faktisk at jeg ikke får ha permisjonen min i "fred". Tror jeg trenger noen uker uten så store planer, nå skal jeg bare jobbe 4 dager etter i dag, og jeg gleder meg veldig til bare å være hjemme.

 

Litt vemodig å tenke på at det mest sannsynlig er siste gangen jeg er gravid, er veldig spent på om jeg kommer til å føle meg "ferdig" etter dette svangerskapet. Jeg har jo alltid syns at to er passe, tror ihverfall mannen syns det er nok ;) Vi får se!

 

Skal til jordmor senere i dag, da ska hun sjekke leie. Jeg tror ikke hodet er festet, men det er vel heller ikke så uvanlig som andregangs. Det jeg er mer bekymret for er at jeg føler babyen flytter litt rundt på seg, jeg syns ihverfall jeg kjenner rumpa og sparkene ganske forskjellige steder. Skrekken er tverrleie, men nå begynner det vel å bli så trangt at det ikke er like lett å flytte på seg. 

 

 

 

 

Tippeliste:

ShiningStar  - 27. september

j86                - 26. september

*lilly*              - 1. oktober

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordmordkontroll i går gikk forsåvidt fint. SF mål på 37 cm, så det begynner å bli ganske fullt der inne ;) Skal tilbake neste uke siden jeg hadde litt høyt blodtrykk, dvs. ikke så veldig høyt bare litt høyere enn hva jeg vanligvis har. Håper bare ikke det er starten på svangerskapsforgiftning eller noe.. Uansett betryggende å få sjekket det. Babyen ligger nesten helt sikkert med hodet ned, men ikke festet. Dette ville hun også sjekke neste uke, siden det må bli snuing i uke 37 i tilfelle sete (men det tror jeg egentlig ikke det er). Ellers alt fint! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper 29. september je, veldig fin dato ;)

Du/dere har virkelig kommet langt i forberedelsene :) , jeg har litt igjen i forhold til deg gitt. Trenger i tillegg en real runde med vaskebøtten før minsten kommer, har ikke gjort noe denne uken føler jeg- ikke noe synlig i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper 29. september je, veldig fin dato ;)

Du/dere har virkelig kommet langt i forberedelsene :) , jeg har litt igjen i forhold til deg gitt. Trenger i tillegg en real runde med vaskebøtten før minsten kommer, har ikke gjort noe denne uken føler jeg- ikke noe synlig i alle fall.

Tipping er notert! Håper egentlig du får rett ;) Tja, vi har vel funnet frem mye av det vi trenger, men på vaskingen er nok du langt foran! Jeg har ventet på å bli grepet av vasketrangen jeg hadde siste, men jeg har ikke sett noe til den denne gangen selv om det forsåvidt trengs  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper min egen termindato 2. oktober. ;)

 

Bare tre arbeidsdager igjen på deg nå? :duskedame:

Tipping er notert! Tre arbeidsdager igjen, hadde ikke orket en til  :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste:

ShiningStar  - 27. september

j86                - 26. september

Pusilus          - 29. september

*lilly*              - 1. oktober

Juliane          - 2. oktober

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1 av 3 før permisjon, trøtt som en strømpe  :natti: Sover jo godt, men jeg merker at jeg er veldig klar for permisjon og gleder meg veldig til å kunne slappe av og sove litt på dagen. Babyen ligger fremdeles veldig høyt i følge JM, så det er ihvertfall ingenting som tyder på fødsel med det første selv om hun egentlig er "klar" nå som jeg er i uke 37. Prøver å legge en liten kabal med plan A, B og C ifht fødsel. Det er litt komplisert med lang reisevei til sykehuset, og pass av frøkna. Det ser ut til at vi kommer til å ha diverse besteforeldre boende hos oss den siste tiden, på godt og vondt  :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blæ, jeg er så lei av å være på jobb  :dry: Har ingen motivasjon, er bare trøtt og lei. Får bare pine meg gjennom dagen og håpe at jeg klarer å sparke meg selv i røvi såpass at jeg får gjort noe fornuftig! Jeg burde heller vært hjemme og pakket ferdig fødebag og satt på plass bilstol og base kjenner jeg  :rolleyes: Helt sykt at det bare er 20 dager igjen, og at det faktisk kan skje noe når som helst! Håper bare jeg får minst 2 uker permisjon først :opplyser:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Permisjon :strix: Så flink du har vært til å holde ut, imponert!! :) Håper du får et par uker til å slappe av før den lille kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permisjon er veldig, veldig godt! Kjenner jeg er klar for det, selv om jeg har vært i fin form hele tiden.

Idag har jeg vært og handlet de siste tingene til babyen og fødebagen. Til babyen har jeg kjøpt noen nye håndklær, litt salver, badeolje, bleier, neglesaks og badetermometer. Til fødebagen/meg selv har jeg kjøpt en ny joggebukse, truser, bind, tannbørste, tannkrem, litt snacks og drikke til meg og mannen. Buksa og trusene vaskes nå, så jeg satser på å ha baggen 100% ferdigpakket i morgen. Det meste er der, men jeg må lade kamera og legge oppi + sjekke at jeg har nok klær til meg og babyen. I tillegg prøver jeg å få strikket ferdig teppe, så det kan vaskes og pakkes ned :rolleyes: Bør vel montere bilstolen også. Neste uke satser jeg på avslapping, lese, strikke og bake litt om jeg får ork & lyst. Foreløpig er jeg ikke lei, så satser på noen rolige uker fremover :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...