lillen Skrevet 11. mai 2004 #562 Skrevet 11. mai 2004 Fly allerede imorgen?? Bli du til midten av neste uke da? Eller sniker du deg til å bli borte ut neste helg? Jeg skulle også gjerne ha flydd til GC GOOOOD TUR! Drømmesituasjon med de som bor 10 minutter unna! Nye venner er alltid spennende...og ikke minst noen i akkurat samme situasjon!
bizzy Skrevet 13. mai 2004 #565 Skrevet 13. mai 2004 Er vel kanskje litt sent ute jeg :oops: Håper uansett dere får en flott tur!! 8) Kos dere
Gjest Camelia Skrevet 19. mai 2004 #568 Skrevet 19. mai 2004 Ahh... Den appelsinjuicen du inntar akkurat nå, smaker sikkert fortreffelig...
havsulen Skrevet 20. mai 2004 Forfatter #569 Skrevet 20. mai 2004 En ganske akseptabel fredag kan man for eksempel spise frokost med cappucchino og melon, før man tar lokalbussen gjennom kanarisk månelandskap til Puerto Rico og drikker iskaffe på en fortausrestaurant, gjør et kremshoppekupp i et parfymeri og bader litt på stranda, før man gjør litt bassengtrening, dusjer og tar på fiiiiiiin sommerkjole så mannen av seg selv kommer på at han vil ta bilde (!), og spiser stekt fiskefilet mens man ser på solnedgangen. Ellers kan man for eksempel dra på utflukt med lokalbuss til en fiskelandsby, ta båt og se kysten fra havet, spise vaffel i sjømannskirka, bli lest høyt for, se mannen spille dart og vannpolo, ta vanskelige valg mellom melon og jordbær - jatakk! Jinx: hjerter, ja... Men masse tid sammen, bare oss to, førte til at jeg plutselig fikk et mildt angrep av sentimentalitet mens vi satt på en fortausrestaurant dagen før vi skulle hjem. Plutselig gikk det litt mer opp for meg hva det faktisk betyr at det vi har sammen vil bli forandret. Jeg gleder meg til det! Men ikke fordi det vi har nå ikke er fint, for det er nettopp det det er! Og derfor var det så rart å sitte der og tenke på at vår tilværelse sammen ska bli helt annerledes, skal bli noe jeg ikke vet hva er. Måtte gråte litt der jeg satt. Men mannen klarte å roe meg ned, fortalte litt om drømmer han har for hva vi skal gjøre sammen med barnet. Om hva vi gleder oss til. Om det fine som skal komme, ikke for å erstatte det vi har, men som tillegg til det. Er takknemlig for alt foran oss, men rart å tenke på en tilværelse jeg aner så lite om. Kjenner kynnere - spennende, de er ikke vonde. I dag har mannen malt vinduskarmene på barnerommet, mens jeg har sydd to puter, hvorav en med snabel og øre som en elefant. Tusen takk for hilsner, Pondusa, Skogeki, Lillen, Tiny ,Bizzy og Kipa! Og Camelia, den appelsinjuicen var god! Og jeg har lyst til at du også skal få sånn. Mer om det senere, hos deg.
magnhild Skrevet 21. mai 2004 #570 Skrevet 21. mai 2004 Åh så koselig innlegg!! Jeg vil på ferie nåååååå! (Men reiser ikke før neste lørdag) Jeg har det bra jeg, og takk for melding inne hos meg
Kipa Skrevet 21. mai 2004 #571 Skrevet 21. mai 2004 Godt ha deg tilbake!! - du er jo bare tvers igjennom god du!!! Klart at det du og mannen har vil bli forandret, og at det er en utfordring som ligger foran dere. Men det virker som om dere har en god grunnleggende ting for at det skal fungere-en god og trygg kjærlighet til hverandre og da er det plass til en til. jeg er helt sikker på at dere får det så fint som en liten familie, selvom alt blir snudd på hodet og blir annerledes! Det blir så bra atte! :D ØNSKER DEG EN GOD HELG!
Jinx Skrevet 21. mai 2004 #572 Skrevet 21. mai 2004 Herlig å lese Havsulen.. Å enda har du så mye godt til gode.. En liten hjerteknuser fører dere bare enda sterkere sammen Å det er plass til mange av dem
KalloRilla Skrevet 21. mai 2004 #573 Skrevet 21. mai 2004 Suser bare innom og legger igjen en liten helge hilsen
Nitha Skrevet 22. mai 2004 #574 Skrevet 22. mai 2004 Det var noe annet enn kuling og vått grunnarbeid ja Velkommen tilbake! Kom på at jeg akkurat har bestilt vannjoggebelte for de iltre legga mine. Det er kanskje noe du kunne hatt lyst til å låne nå som aerobic utgår for noen måneder? Bare si fra. Men det betinger selvfølgelig et besøk Hilsen fra de streikendes rekker... Fru Nitha
havsulen Skrevet 22. mai 2004 Forfatter #575 Skrevet 22. mai 2004 I dag har vært en skikkelig jobbedag, og jeg sitter likevel igjen med en rar følelse av at jeg ikke har gjort noe. Enda jeg vet at det er feil. Grunnen er nok at det mannen gjør er så håndfast, mens det jeg gjør er forgjengelig. Skal vi se... Mannen har: - lagt ferdig golvet på barnerommet! - lagt golv i gangen - støvsugd soveromsgulvet Jeg har: - bakt brød - skiftet på sengene - lagd frokost, middag, kveldsmat - skrevet brev til styret om bygging av bod - satt på to vaskemaskiner, hengt opp klær I tillegg var vi på en skikkelig shoppingtur sammen for å kjøpe mat (pga streiken måtte vi i fire butikker, men fikk tak i nesten alt vi skulle ha). Jeg klager ikke om det at det arbeidet jeg kan gjøre nå, ikke synes like godt som hans. Jeg bare konstaterer at det er slik. Interessant! En av årsakene til nedvurdering av kvinner opp gjennom historien? Vel - når det er sagt, så koser jeg meg så med å gå og pusle! Og gulvene ble kjempefine - furugulv som er lutet og oljet/vokset. Det er faktisk bare etterbehandling av gulvene og montering av gulvlister som er igjen, før vi kan kjøpe hyller og skap til barnerommet. Helt utrolig! Kommer til å bli verdens beste tur til Ikea! Har les om fødsel i boken til Gro Nylander på sengen de siste dagene. Spennende! Men sov ikke så godt i natt, drømte at jeg brakk en finger, men legevakten hadde ikke tid til å rette den ut. Er det underbevisstheten som bearbeider lesestoffet mitt? Takk for hilsner, jenter! Det beltet hørtes interessant ut, Nitha! Hvor har du bestilt det fra? Trenger du det ikke selv? Men hvis det kunne få dere til å ta turen til Oslo på besøk, vil jeg definitivt låne! Jeg tror også det er plass til flere i familien vår, Kipa og Jinx! Men det er rart å tenke på at noen andre skal bety så mye for meg som mannen gjør!?! :-)
Salamandra Skrevet 23. mai 2004 #576 Skrevet 23. mai 2004 *stikker huet kjapt innom* Godt å se at alt står bra til med deg, havsulen.. Jeg gleder meg også til å gjøre ferdig rommet til Sebastian; vi må bare få noen skattepenger å kjøpe møbler for først vi da.. Ha en fortsatt fin helg!!
monja Skrevet 23. mai 2004 #577 Skrevet 23. mai 2004 Hei havsulen! Så koselig å lese i dagboka di. Ikke bare dere som lager barnerom for tiden. For at vi skal få det som vi vil har vi måttet bygge på huset, og enda er det langt fram i tid at det er ferdig Huff, jeg er så utålmodig, men det er nok reirbyggerinnstinktet som har slått til for fullt. Det er jo enda en stund til babyen kommer I mellomtiden pusler jeg med å få på plass saker og ting som småen skal bruke etterhvert. Spennende det også! Håper du får en fortsatt god helg!
Nitha Skrevet 23. mai 2004 #578 Skrevet 23. mai 2004 Har kjøpt gjennom en minivannsportsbutikk på ebay, og får det vel kanskje til uka en gang. Jeg kan jo teste det og så gir jeg beskjed om det er noe å satse på. Trenger det ikke selv ennå. Beina er helt OK for tida, og dessuten begynner vi med grunnmuren nå , så det blir nok ikke så mye tid til egenpleie de nærmeste månedene... Fru Nitha
havsulen Skrevet 25. mai 2004 Forfatter #579 Skrevet 25. mai 2004 I dag skulle vi på ”koseultralyd”, det vil si: vi bestilte den privat, kun for å få se mer til barnet vårt, få vite så mye som mulig om hvordan hun har det, og for å video av seansen. (Det får man nemlig på Byporten i Oslo). Men så syntes gynekologen at jeg hadde kjent lite spark i det siste, og henviste meg derfor til Ullevål for CTG. Har fått time der i dag klokka halv fem. Jeg har det relativt bra, tross den beskjeden. Er ikke superbekymret, for jeg har aldri kjent masse spark slik som enkelte andre (noen sier de kjenner seks spark i timen på denne tiden). Tror jo det er forskjell på babyer, hvordan de ligger etc. Men jeg er så glad for å bli undersøkt! Og jeg blir uendelig lettet hvis det viser seg at alt er bra!
Anbefalte innlegg