Gå til innhold

Supramundane's suppe


Supramundane

Anbefalte innlegg

herrejeminin... jeg går kanskje under kategorien norges treigeste... Men her er den nye dagboken din altså. Jeg trodde kanskje du hadde gitt opp dagbokskrivingen din. Men utrolig kjekt å finne deg igjen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leiligheten han så på var i Bergen altså! :jepp: Jeg har nok blitt litt Bergenser jeg også, jeg elsker byen rett og slett. Det er den flotteste plassn jeg har bodd - jeg stortrives. Blir spennende å høre i dag, men jeg prøver å holde forventningene nede.. Leiligheten er *perfekt* for oss, men det betyr jo at den nok er perfekt for mange andre også.. Det var fem som hadde skrevet seg på interesselisten, så fire i tillegg til min mann da. Det spørs rett og slett hvor langt opp de drar prisen. Vi har blitt enige om å ligge lavt, blir det ikke denne blir det en annen leilighet.. (selv om jeg har fryktelig lyst på denne.... :roll: )

Liljan! :klem: Kjekt at du fant meg også, liker å ha deg med her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte ett halvt år på å finne den første leiligheten vår og ett år på å finne dette rekkehuset vi bor i nå... (som nevnt er jeg norges treigeste) Uansett var det en del skuffelser på veien og flere budrunder vi måtte gi oss med. Men begge gangene har jeg endt opp med det hjemmet jeg har syntes passet perfekt for oss. Dagens moral: man får det huset som passer oss best til slutt...

Og uten tvil er Bergen en bra by!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i! Det så vi bare da vi kjøpte den forrige.. Før vi fikk den vi kjøpte så var vi med i to-tre budrunder, og jeg satt igjen med følelsen til slutt at det nesten var "flaks" at vi ikke kjøpte de første tre. Samtidig tror jeg at vi vil trives uansett hvilken vi ender opp med, siden vi er innstilt på alle vi går så langt at vi legger inn bud på!

Det ordner seg til slutt! :jepp:

(men vi betaler nesten 10.000,- i mnd for å leie nå.. og det går bare ikke i lengden. Det er jo et lån, omtrent!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phu, det var da bra. Fikk det for meg at dere skulle flytt til Trondheim av en eller annen grunn :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mahareth

Så spennende med leilighetskjøp! :danser: Tror du har helt rett, den dere kjøper er den rette for dere, uansett hvilken det er :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wild bird

Krysser fingra for at det blir leilighet på dere, og aller helst den dere ønsker dere mest :)

Tenk at du er i Bergen...det er jo ikke lange veien dit fra her jeg bor nå, faktisk ;)

God helg, Supra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen ringte, han hadde snakket med bankdamen vår. Vi kommer til å få lån uten problemer, men det må godkjennes av sjefen hennes fordi vi ikke har prosentmessig nok egenkapital. Det ligger et bud inne på leiligheten så akkurat denne glipper nok for oss.. Men da får vi en sum å forholde oss til fra og med mandag av.

Han skulle ringe megleren og si at vi ikke kan komme tilbake til de før mandag, og det ligger allerede et bud inne. Tingen er bare at budet er 150.000,- under takst, så det er mulig de gidder å vente på oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, alle sammen. Det ser ut som at det ordner seg, om enn ikke nødvendigvis med denne leiligheten. :jepp:

Var det noe sånt som at det ordner seg for snille jenter? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest wild bird

Klart det ordner seg for snille jenter! Så bra at det ser ut til å bli leilighetskjøp for dere. Det blir spennende :)

Her kikker vi etter hus, men har ingen konkrete planer om å kjøpe noe i år i hvert fall. Må få solgt leiligheten jeg har fra før først.

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått i småsøsknene mat, og vi tenker å sette kursen mot Trondheim. Vi har ingen planer egentlig, annet en "shopping" og å spise noe god mat. Jeg prøver å ta de med på tur så ofte jeg kan, eller på ting her de bor.. Syns ikke foreldrene er noe flinke til det, og det er synd. Jeg mener at barn "trenger" å gå på kino, spise "rar" mat på "rare" plasser.. De trenger litt input. Når "alle" de andre snakker om den nye kule filmen, så har de ikke peiling. Det er greit at de ikke alltid har full oversikt, men det er ikke greit at de aldri har det. Trondheimsturer er relativt vanlig for folket som bor i byen jeg kommer fra, og jeg vil de skal føle seg trgge på å dra til store byer. At det ikke er uoverkommelig å finne frem i en stor by, og at det finnes en verden utenfor den lille byen vi kommer fra.

Mulig jeg overanalyserer litt, men jeg prøver å gi de input de ikke får når jeg er borte! Det er ikke bare babyer som trenger å stimuleres for å utvikles positivt, større barn trenger selvfølgelig også det!

(Og så er det jo koselig også, da!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest wild bird

Helt enig i tankegangen din der, Supra. Kjempeviktig for større barn å få input også, slik at de kan henge med på den sosiale biten i forhold til venner.

Du er en kjempefin storesøster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver så godt jeg kan! :jepp: Jeg syns det er artig hvordan de har utviklet seg fra babyer til små mennesker med tanker, meninger og merkelige teorier. Vi har det veldig gøy sammen! :jepp:

I dag gikk det forbi oss en mann med pekestokk, og så sier broren min høyt: "Han der er blind!!". Og den blinde mannen snur seg og sier: "Ja, men ikke døv!" og så lo han. Haha, unger er unger. :ler:

Vi fikk shoppet, spist is og masse annet godt. Handlet leker også..! Og så fikk jeg hilst på en kjær venn jeg ikke har sett siden 2006, utrolig koselig. Kjenner jeg har vært nok på farten for en dag, ut kvelden er det VM, popcorn og cola som gjelder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og hilser på hun som var inne hos meg og snek tidligere i kveld. Hyggelig å hilse på deg. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...