Gå til innhold

Supramundane's suppe


Supramundane

Anbefalte innlegg

Jeg hekler!!!

Tusen takk for link til GENIAL hekleoppskrift!

I første omgang lager jeg en liten klut, men jeg klarer det helt selv! :ler:

Et stort steg for fuggel'n!!

:danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra!! Hvis du er interessert har jeg en fantastisk link til bestemorruter også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå. Skulle ønske jeg var like kreativ som deg. Jeg som gjemte det halvferdige strikketøyet mitt på skolen fordi det var så kjedelig å strikke at jeg ikke orket å gjøre det ferdig :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mahareth - ja, så absolutt! Har du prøvd det før overhodet?

Harlekin - jeg er egentlig ikke sååå veldig kreativ. Jeg har bare fingerkløe, må alltid holde på med et eller annet. :fnise: Jeg har alltid syns det var så kjedelig med strikking og særlig hekling, men etter at jeg tok meg tid og tvang meg selv til å lære meg det litt bedre... så ble det kjekt igjen! Finnes grenser for hvor mange skjerf man gidder å strikke liksom, så når jeg kan variere litt blir det artigere. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Har strikket, om det teller :ler: Kan legge opp masker og strikke rett frem, men det er alt jeg kan om det. Innbiller meg at hekling egentlig er lettere? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, altså, jeg har nettopp lært meg å hekle selv, jeg har bare strikket til nå.

Det første jeg gjorde var å se på hekleskolen til garnstudio.com - der er alt illustrert så fint at jeg endelig skjønte bæret. Så heklet jeg noen grytekluter med fastmasker (sjekk garnstudio.com, det ligger bilder der) frem og tilbake - en veldig grei start. :jepp:

Hekling ER egentlig enklere, fordi det er jo bare en maske å forholde seg til.. pluss at man kan egentlig gjøre hva man vil hele tiden. Istedet for å strikkingen som er ganske "låst" og litt "rett/galt". Jeg har fått helt dilla!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bestemorrutene jeg hekler for tiden!

post-19280-1275941655,1849_thumb.jpg

post-19280-1275941646,8895_thumb.jpg

(disse er 7,5x7,5cm)

Endret av Supramundane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å hekle litt for omtrent 20 år siden, etter det har jeg ikke tatt i ei heklenål :ler: Før i går... Nå får jeg i alle fall rette kanter (det fikk jeg ikke for 20 år siden), og synes oppskriften på bølgeteppet (eller kluten, som jeg lager) var veldig grei å komme igang med. Moro!

Og tar gjerne imot tips om bestemorruter også! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å knekke koden på bestemorruter:

Med den der gikk det opp et lys for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ikke bli inspirert av denne heklinga - jeg har ikke tid!!! :bond:

Og du som er kresen - har jeg tipset deg om denne lavkarbobloggen før? Utrolig mye godt og inspirerende og nesten ingen "sære" varer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Hekling - hekling - hekling - hekling *påvirker Suzy*

:fnise:

Jeg savner sofaen... :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg har vært på sykkeltur, kom nettopp inn døren! :trene: Tok samme runden i dag, 1.2 mil - hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var beinhardt, men godt etterpå! :jepp:

Jeg lurer litt på å føre treningsdagbok. Artig å se utviklingen.. Bare i dag fra for to dager siden kuttet jeg ned på sykkeltiden med nesten 6 minutter. Fører dere treningsdagbok? I såfall hvor? Eller på papir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...