Gå til innhold

Supramundane's suppe


Supramundane

Anbefalte innlegg

Jaa, ikke dumt!

Fikk telefon fra pappa/stemor i kveld, de var helt opprådde for barnevakt når skolen slutter. De har ikke nok ferie til å få dekket sommeren, og søsknene mine klarer seg ganske greit selv.. men det blir mange og lange dager. Så da drar jeg oppover den 23.juni på ubestemt tid. Jeg stiller alltid opp når de trenger det, mens min bror (som bor i samme by) ikke gjør det. Håper de husker det når testamentene skal skrives.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så snill du er som stiller opp :) tipper det er mange som sliter med samme problemet i sommer ferien! Spesielt når ungene er for store til sfo og for små til å være hjemme alene hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det grilling på plakaten her i huset. Driver og lager hjemmelaget potetsalat, den er jeg veeeldig spent på - aldri gjort det før. Gubben kommer hjem med noe godt kjøtt, og så må vi ha en deilig salat til tenker jeg. Det er sommer og strålende sol her i dag - jeg koser meg!

Kjenner jeg bruker veldig mye tid og energi på å gruble på NAV, jeg har fortsatt ikke fått noen tilbakemelding og jeg skjønner ikke hvorfor det drar sånn ut... ikke noen god følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Så dumt at NAV ikke kan holde deg informert på hvordan dette her går :( Håper det går din vei dette :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grilling høres digg ut!

Håper dere har en fin kveld, og koser dere skikkelig :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillingen var nyyydelig! Nå har jeg fått tatt helgevasken til gangs, har støvsugd og vasket gulv i samtlige rom. Badet er skrubbet ned, det samme er kjøkkenet. Alle plantene har fått seg en dusj, tøy er vasket/tørket/brettet. Nytt sengetøy, dynene er luftet og banket.

Åhhh, så herlig! :jepp:

Utrolig slitsmt, men så godt så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:dåne:

Godt jobba, Supra :hoppe:

Intet er som å sette seg ned etter en slik innsats i heimen :danse:

Mmmm; rent og ryddig hus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

God morgen!!

Hatt en fin helg? Deilig med skikkelig rengjort heim før helga! Wish it was me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene flyr unna her i huset, selv om jeg bare er hjemme. Jeg prøver å kose meg så godt jeg kan, til høsten skal det forhåpentligvis bli andre boller.. Det er planen!

Det er storm her i dag, var ubehagelig å bare få hentet posten - men jeg klarte det altså! :jepp:

Mannen er på sørlandet på jobb, og så skal de på hyttetur (med gutta) i helgen. Hytten ligger laaangt ute i skogen og dit drar de kun or å drikke på seg alkoholforgiftning.. Herlig. Kjenner jeg er litt mer klar for en rolig helg med VM på tv. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Hva er det egentlig med menn og trangen til å drikke seg stupfull-kanon-drita på hyttetur i gokk? :klø: Menn er rare :ler:

Håper du har det fint med vm og sims :strix: God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det egentlig med menn og trangen til å drikke seg stupfull-kanon-drita på hyttetur i gokk? :klø: Menn er rare :ler:

Det har jeg lurt på også - hva er det i det hele tatt med menn og det å drikke seg sørpe-kanon?? :vetikke:

Kos deg med ditt - tipper det blir litt scrapp og styr også kanskje - vedsiden av VM og Sims?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Innom for å gjøre meg kjent med dagboknaboene mine, er lenge siden jeg var her sist.

Herlig dagbok du har, du skriver så flott. Og som håndarbeidsmamma de lux falt jeg pladask for de bestemorrutene dine. Jeg knekket heklekoden selv for bare en mnd siden, og jeg startet med akkurat det samme. Men jeg har jo strikket i en årrekke da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet sannelig ikke, det må være noe med genene deres? Jeg fikk ikke kontakt med han på hele fredagen - som forventet... :ler: Han ringte meg på lørdags morgen, da var han på vei hjem. :rødme: "Jeg vil bare hjem nå..". Ikke kjempegod i formen, da er det best å være hjemme. :jepp:

Vi sliter veldig med tv-signalene (Riks-TV) så jeg får nesten ikke sett VM. Det er forferdelig frustrerende, jeg har ventet på det i fire år liksom.... :roll: Så blir det Tour de France i juli, jeg går vel glipp av det også.. huffff... *klage*

Hei pondusa! Kjekt med nye ansikter her! Siden du likte rutene har jeg lyst til å vise frem noe annet:

post-19280-1277033437,8221_thumb.jpg

post-19280-1277033458,7461_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nydelige ting. Så herlig med mange sterke farger sammen!

Hva slags garn hekler du i? Ser nesten ut som bomull, eller er det tynn ull?

Jeg er bare nysgjerrig, morro å dra med seg tips og ideer fra andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer litt egentlig.. Det bølgeteppet er Extra Merino fra Schachenmayr (øh.. skrives det sånn??). Jeg ville egentlig bruke Extra Merino Big, men de hadde ikke fargene jeg ville ha i det. Så da tar det en del lengre tid.. :roll:

Den store bestemorruten i hvitt og rosa er "baby cashmere merino silk" fra Sublime, svindyrt. Tror jeg betalte nesten 70kr per nøste på 50g, det er jo ikke klokt. Syns ikke garnet er såå mye bedre enn det jeg har til 30-40kr nøstet heller!

Så har jeg bestilt noe som heter "Rico Creative Cotton" fra Storbritannia, DET gleder jeg meg til å få! Jeg henter masse inspirasjon i en blogg som heter Attic24, den anbefaler jeg deg å ta en titt innom - hun har en del kjekke oppskrifter liggende ute også! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh tusen takk for den linken! Det stripete teppet var virkelig nydelig, nå vet jeg hva mitt neste prosjekt skal bli ja.

Hva slags nettbutikk bestiller du fra når du handler fra England da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja ikke sant hun er fantastisk?? Jeg elsker den bloggen! Og så er hun utrolig flink til å forklare, med masse bilder - det trengs for meg. :ler.

Jeg har handlet hos First4Yarns denne gangen (linken går direkte til garnet jeg snakket om). Jeg har de på facebook også, veldig hyggelig dame som driver butikken. Fra USA har jeg handlet fra Yarn.com - utrolig utvalg og greie priser.

Jeg foretrekker å handle lokalt sånn at jeg kan kjenne på garnet og se fargene, men det er ikke alt jeg får tak i her rett og slett.

Er du på Ravelry forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er der. Samme nick som her inne. Men jeg har desverre ikke fått lagt inn så veldig mye, men det kommer. Enn du da?

Jeg har også en beskjeden Hobbyblogg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt deg til som venn på Ravelry, der finner du link til min hobbyblogg! Jeg har alle mine prosjekter på Ravelry, og så har jeg lagt til alt garnet mitt.. :dåne:

Så i bloggen din at du har strikkemaskin! Det virker superspennende! Jeg har aldri vært borti noe sånt på nært hold så jeg aner ikke hvordan det fungerer. Er det knotete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp fått den, så har ikke strikket så veldig mye. Det var litt knot i starten, men nå går det så mye bedre. Planen var å strikke opp litt ullbukser til ungene samt kjole/tunika til meg og snuppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...