Gå til innhold

Supramundane's suppe


Supramundane

Anbefalte innlegg

:strix::hjerte::strix:

Herlig!

Så godt at dere har det fint sammen, og at dere "trives" :sengekos::humpe::sengekos:

:hoho:

Nyt helgen videre! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest wild bird

"Trivsel" er kjempeviktig ;) Måtte det bli masse av det for dere :fnise:

Men fra spøk til alvor. Det er virkelig godt å lese at det går rette veien for dere. Jeg må si jeg beundrer styrken du har vist gjennom den nye dagboken din. Det kan ikke ha vært like lett hele tiden.

Ha en fin søndag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

:strix: Trivsel er et must ja :ler: Det var godt å lese det innlegget ditt der :)

Håper dere får en trivelig søndag! :hoho:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, trivsel er... trivsel. :ler: Og det er ganske intensiv trivsel når han har drukket litt, så jeg klager overhodet ikke på guttekvelder på byen... :ler: :ler:

Sløv søndag her nå, tror ikke vi gidder å gjøre noen ting som helst i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Jeg har det veldig bra om dagen! ;)

I dag har jeg endelig fått ryddet og vasket litt, nå er det helt strøkent her. Kjøkkenet fikk en solid omgang, og jeg tørket støv over alt. Vinduskarmer, bord, kriker og kroker. Så var jeg ute og plukket blomster også, jeg elsker markblomster i små vaser rundt omkring. Da er det sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest wild bird

God morgen!

Ser du var effektiv husmor i går. Da kan du jo bare slappe av og nyte livet i dag ;)

Også varmer det hjertet mitt å se at du har det så bra nå for tiden. Det har du jammen fortjent :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suuuuperfin mandag rett og slett! Som Purple Haze sier så kan jeg jo bare slappe av og nyte livet i dag, og det er akkurat det jeg gjør - mens jeg venter på Tour de France. Jeg vet ikke hva som skjedde da jeg var liten som har gjort meg til en enorm sportsidiot. Det må være noe fra min far, men i dag er jeg langt verre enn han. Eventuelt bedre? :klø:

Jeg holder på å hekle meg et hårband, jeg liker veldig godt å gå med det på sommeren. Når jeg har så kort hår er det godt å få det vekk fra ansiktet. Kan jo ikke akkurat bruke et strikk.

Venter på svar på skoleinntaket som kommer den 20.juli. Syns det er vanskelig å la være å tenke på det.. og fortsatt har jeg ikke fått noen avklaring fra NAV.... noe jeg syns er enda vanskeligere. Skjønner ikke hva det er som skal ta så lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det er en finfin mandag!

TdF er moro! Fotball VM har jeg gitt blaffen i, men skulle gjerne sett litt TdF ja! Tror jeg skal være forsiktig med hva jeg ønsker meg da, for i fjor fikk jeg sett litt vel mye sykkel (regnvær de to første ukene av ferien, samt vond rygg). :ler:

Kos deg masse, Supra!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooo, ja.. det glemte jeg. I dag er dag 1 på lavkarbo.

Så får vi se hvordan det går denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende!

Jeg drøyer til 9.august med å tråkke til igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vel tenkt å utsette det til over sommeren jeg også,... men jeg er så LEI av å være tjukk. Haha, det høres jo helt merkelig ut. Men jeg er drittlei. Det er slitsomt og varmt, alt er tungt og vanskeligere enn det trenger å være. Lavkarbo fungerer, så jeg må være en idiot som ikke holder ut over tid. Jeg legger for mye press på meg selv. Jeg må lære meg at jeg kommer til å sprekke - og at da gjelder det å bare fortsette. Når jeg sprekker, eller har en planlagt utskeielse (middag med venner f.eks) så klarer jeg ikke å hente meg selv inn igjen. Det er det jeg må jobbe med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg godt igjen i tankegangen din ja...

Men tror noe av det viktigste du kan gjøre er å ikke se på det som en sprekk. En sprekk blir gjerne sett på som noe ødeleggende og negativt. Du sprekker ikke (ødelegger) selv om du koser deg med en god middag. Kalkuler det inn som en del av kuren, og ikke se på det som noe negativt. Tror det er fort gjort å "gi opp" dersom man stadig har sprekker. Men har man en koselig kveld i ny og ne, uten å se på det som sprekk, så henter man seg raskere inn igjen (er min erfaring...).

Burde egentlig ikke snakke for høyt, for er jo ikke akkurat noe prakteksempel selv... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det handler om å endre innstilling rett og slett. Og det er noe det vanskeligste jeg gjør.. det tilsier erfaringen i alle fall. Jeg vet jo at ikke alt er ødelagt selv om jeg spiser en god middag med venner på byen. Det er jo ikke der problemet ligger. Men det virker å ha en viss snøball-effekt. "Jeg har spist denne middagen så da kan jeg like gjerne spise ...... også". Teit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suuuuperfin mandag rett og slett! Som Purple Haze sier så kan jeg jo bare slappe av og nyte livet i dag, og det er akkurat det jeg gjør - mens jeg venter på Tour de France. Jeg vet ikke hva som skjedde da jeg var liten som har gjort meg til en enorm sportsidiot. Det må være noe fra min far, men i dag er jeg langt verre enn han. Eventuelt bedre? :klø:

Definitivt bedre!!! :tommel:

Når det gjelder slanking så er vi flere som sliter. Her er den store utfordringa å overvinne sukkersuget. Jeg er og blir en "søtmoms". Men jeg har vært veldig flink den siste uka. Kostholdet mitt er egentlig veldig sunt og bra. Det er bare kaker og sjokolade og lakris og... jeg ikke klarer å motstå. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wild bird

Jeg er og blir Purple Haze, ser jeg :fnise: Helt ok det altså :)

Lavkarbo ja. Fornuftig opplegg. Jeg gikk jo ned masse på ketolysedietten, men nå kommer jeg ikke i ketose lenger om det så smeller! Så nå lever jeg på en kombinasjon av lavkalori/lavkarbo. Og det har funket bra. 6 kilo ned på en drøy måned. Fornøyd med det:)

Jeg er også sportsidiot foran skjermen. Fotball-vm har jeg fått med det meste av, og kikker litt på TdF. I går fikk jeg med meg finalen i Wimbledon. Kjæresten er stort sett anti-tv og antisport, så jeg passer på å sitte klistret mens han er ute på sjøen :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er i gang igjen :jepp:

Ja, det handler om å endre innstilling rett og slett. Og det er noe det vanskeligste jeg gjør.. det tilsier erfaringen i alle fall. Jeg vet jo at ikke alt er ødelagt selv om jeg spiser en god middag med venner på byen. Det er jo ikke der problemet ligger. Men det virker å ha en viss snøball-effekt. "Jeg har spist denne middagen så da kan jeg like gjerne spise ...... også". Teit!

Det du beskriver der er den vanligste feilen folk gjør nåe de skal slanke seg eller legge om livsstilen - de tar en sjokolade og tenker - "ja, ja- da kan jeg jo likegjerne spise en BigMac-meny ettersom jeg har ødelagt alt likevel" - og det er selvfølgelig tull. Det gjelder å riste det av seg og fortsette på ny frisk med det samme.

Jeg tar en og en dag av gangen og satser på at den neste dagen skal bli bra - også blir jeg veldig fornøyd med meg selv om den faktisk blir det.

Også tror jeg at noe av nøkkelen til å lykkes på lavkarbo er å se på alt du kan spise og ikke på alle begrensningene... Det er MYE god mat på lavkarbo og det er lov å bli mett.

Det er jaggu bedre enn å nekte seg alt og være sulten, sur og sliten hele tiden :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...