Gå til innhold

Skravletråd 2011

Tussi!

Anbefalte innlegg

Gjest AnneShirley

Telefon fra sykehuset om at UL måtte flyttes. Nå vil jeg være over 20 uker på vei før UL og det blir på en dato da mannen ikke har anledning til å bli med.

Vi som hadde tilrettelagt alt for den datoen vi skulle og så ringer de bare noen dager før og sier at enten må vi ta denne nye timen, eller så får vi ikke noe på flere uker :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj, det var ikke noen hyggelig beskjed å få. Har ingen gode råd, skjønner jo at mannen gjerne vil være med! Var det mange uker det var snakk om utsettelse, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Ja, tok vi ikke denne hadde hun ikke noe før etter midten av oktober (da vil jeg være 23 uker på vei).

Jeg er i grunnen bare takknemlig for at jeg fikk det på et sånt tidspunkt at jeg rekker hjem til barnehagen (først ville hun sette meg opp kl 15 og vi har langt kjørevei).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt står bra til med dere alle og magene deres! :) Ser det er et par til som har vært på ultralyd - gratulerer :rødme: Kjedelig at det var tull med datoen dere skulle på ul da, AnneShirley, forstår jo kjempegodt at mannen vil være med! Og jeg håper alt er bra med den lille gutten din, Dine, til tross for litt drama :)

Nå har vi bestilt barnevogn til den lille, og det synes jeg er kjempestas! Og det blir stadig et par småting her og der når jeg er ute og handler, er jo så mye søtt til de små! Har kjøpt en del fra Nøstebarn siden det hun blir født helt i begynnelse av januar når det er kaldt og surt ute.

Ellers er hun skikkelig aktiv for tiden, og sparker og spreller masse! Når jeg ligger på ryggen ser jeg hele magen bevege seg opp og ned og sidelengs støtt og stadig. Og noen ganger ser jeg bare en bul som "glir bortover" :ler:

Å! Også skal vi på 3D-ultralyd om 4 dager! Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra meg også.. :)

Har bestilt 3D ultralyd til neste torsdag - blir kjempespennende!! Hvordan gikk det på deres Rosebud?

Nå kan jeg kjenne han hikke også!!! :danse: Kjempemorsomt!!

Og så har vi kjøpt en vugge til å bruke til dagsoving og evt i starten.. Så det begynner å ta form her også ;)

Håper det går bra med dere alle og de små i magene :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt 3D ultralyd til neste torsdag - blir kjempespennende!! Hvordan gikk det på deres Rosebud?

Og så har vi kjøpt en vugge til å bruke til dagsoving og evt i starten.. Så det begynner å ta form her også ;)

Så spennende! Jeg tror det blir 3D på meg også, selv om det egentlig ikke var planen :fnise:

Her også tar ting litt form! Nå har jeg endelig funnet meg en ny leilighet, og jeg får nøklene på fredag!! I tillegg er det kun stellebord som mangler, pluss at vognen må hentes :) Så nå venter jeg bare på at jeg får vite kjønn, sånn at jeg roer meg noen hakk og får begynt å handle inn (hvis det er en gutt har jeg ingenting!). Spennende!! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser det skjer masse her med både ordinære ultralyder og 3D-ultralyder! Spennende! :rødme:

Her kjenner jeg at lille prinsen sparker masse i magen - helst om kvelden, men også litt på dagtid! Vi har bestilt tapet til barnerommet så det blir pusset opp i løpet av ett par uker. Ellers har vi ikke handlet noenting enda... Men i morgen skal vi se litt på bilstoler! Og så tar vi nok en tur innom IKEA om ikke så lenge for å handle sprinkelseng og stellebord! Har heldigvis fått arve en del tøy så det eneste jeg tror jeg kommer til å handle av klær er noen ullbodyer, strømpebukser og pysjer.

Gleder meg til vi rommet står ferdig og vi kan begynne å fylle det opp med babyting! :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med leilighet! :)

Her sparker det veldig mye også - særlig på kveldstid. Her om dagen var han skikkelig aktiv i over 1 time midt på dagen.. Herlighet, blir han ikke sliten?? :fnise:

Lykke til med å få vite kjønn Guns! Blir spennende!!! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

I går ble det endelig ultralyd på meg også. Jordmoren mente det var ei lita jente der inne :) :) :kgbaby:

Så flott at du begynner å få ting så på plass GUNS! :)

Endret av AnneShirley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempestas på 3D ultralyd, det var mye mer "baby" på disse bildene enn på dem fra rutineultralyden. Fikk kjempesøte bilder av fingre, føtter, skuldre og kropp, og filmklipp hvor man ser hvor heftig hun sparker der inne. Fikk også bekreftet 100 % sikkert at det er en jente (puuuh, så mye rosa som jeg har kjøpt :ler: ). Ansiktet hadde hun mindre lyst til å vise frem, så henne fra siden i mindre enn et halvt minutt, også snudde hun seg innover med begge armene foran fjeset, og nektet å snu seg tilbake til tross for iherdig forsøk med hopping, dansing, snuing og kald drikke - trassalderen begynner tidlig gitt ;) Men er veldig fornøyd med servicen der, vi har fått en ny time gratis neste uke for å prøve å ta bilde av ansiktet, får håpe vesle-frøkna vil samarbeide bedre da :rødme:

Vi fikk tatt mål igjen også, og hun som utførte ultralyden mente at enten er babyen litt over gjennomsnittet når det gjelder størrelse, eller så kommer hun litt tidligere enn 4 januar, hun ville gi meg termin den 31 desember (men de setter ikke ny termin formelt på disse ultralydene da). Kanskje det blir nyttårsbaby?

Dere kan glede dere masse dere som skal på 3D, det er en kjempeopplevelse!

Nyt det flotte høstværet :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stapler

Det var kjempestas på 3D ultralyd, det var mye mer "baby" på disse bildene enn på dem fra rutineultralyden. Fikk kjempesøte bilder av fingre, føtter, skuldre og kropp, og filmklipp hvor man ser hvor heftig hun sparker der inne. Fikk også bekreftet 100 % sikkert at det er en jente (puuuh, så mye rosa som jeg har kjøpt :ler: ). Ansiktet hadde hun mindre lyst til å vise frem, så henne fra siden i mindre enn et halvt minutt, også snudde hun seg innover med begge armene foran fjeset, og nektet å snu seg tilbake til tross for iherdig forsøk med hopping, dansing, snuing og kald drikke - trassalderen begynner tidlig gitt ;) Men er veldig fornøyd med servicen der, vi har fått en ny time gratis neste uke for å prøve å ta bilde av ansiktet, får håpe vesle-frøkna vil samarbeide bedre da :rødme:

Vi fikk tatt mål igjen også, og hun som utførte ultralyden mente at enten er babyen litt over gjennomsnittet når det gjelder størrelse, eller så kommer hun litt tidligere enn 4 januar, hun ville gi meg termin den 31 desember (men de setter ikke ny termin formelt på disse ultralydene da). Kanskje det blir nyttårsbaby?

Dere kan glede dere masse dere som skal på 3D, det er en kjempeopplevelse!

Nyt det flotte høstværet :klemmer:

Wow - det høres jo helt fantastisk ut! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres helt fantastisk ut ja! Så heldige dere er - bortsett fra at hun var veldig sjenert med ansiktet sitt da.. God service å få ny gratis time. Hvor var dere, om jeg kan spørre?

Tror ikke de justerer på termindato nei, men du kan jo ha det i bakhodet at hun muligens kommer litt tidligere enn antatt.. Gleder meg veldig til vår 3D - håper vi får se masse av ansiktet hans og detaljer som fingre og tær og sånn :):hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres helt fantastisk ut ja! Så heldige dere er - bortsett fra at hun var veldig sjenert med ansiktet sitt da.. God service å få ny gratis time. Hvor var dere, om jeg kan spørre?

Tror ikke de justerer på termindato nei, men du kan jo ha det i bakhodet at hun muligens kommer litt tidligere enn antatt.. Gleder meg veldig til vår 3D - håper vi får se masse av ansiktet hans og detaljer som fingre og tær og sånn :):hjerte:

Ja gleder meg til å prøve igjen på onsdag, og se om hun vil vise seg frem nå :) Vi var på Majorstuaklinikken (Bergen). Har lest mye om dem, både veldig positivt og veldig negativt, men vi var i alle fall godt fornøyde!

Kjempegøy å se detaljene ja, jeg synes spesielt det var søtt å se fingrene; helt ferdige, søte små babyfingre :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortalte mannen min om deres opplevelse og han gleder seg utrolig masse :)

Håper vi får se ansiktet godt og se om han har likhetstrekk med en av oss (eller begge så klart) - spennende!!!! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har i utgangspunktet ikke tenkt til å ta 3D-UL, men jeg begynner å få mer og mer lyst, hvert fall etter å ha lest her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi prøvd oss på 3D igjen, og det var helt fantastisk! I dag fikk vi se ansiktet masse, både fra siden og rett frem. Og hun er kjempesøt! :rødme: Tror kanskje hun har sambo sine ører og nese, vet ikke om jeg kunne se meg så mye i henne enda i alle fall. Det var utrolig gøy å få se ansiktet skikkelig, og vi så at hun endret ansiktsutrykk, tok på ansiktet osv. Også fikk vi masse, masse flotte bilder både i farger og svart/hvitt, og en den filmklipp (hvorav et hvor det ser ut som hun vinker til oss) :) Super start på dagen!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...