Gå til innhold

Skravletråd 2011


Tussi!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Stapler

Det blir spennende, Ella*! :)

Magen vokser og vokser... Lå faktisk litt over symfysemålet på forrige kontroll..! Håper ikke det betyr det samme som stort barn!

Ellers har vi kjøpt inn stellebord, kommode til barnerom og sprinkelseng så barnerommet begynner å bli innredet! Har ikke kjøpt vogn enda, men tror vi har bestemt oss for Emmaljunga Nitro City.

Noen som har tenkt å utnytte bleiekrigen frem mot nyttår da? Har foreløpig ikke handlet mer enn fire pakker bleier så jeg har ikke begynt å hamstre, men tenkte å kanskje kjøpe litt i hvertfall siden det er så billig nå! Men håper jo butikkene finner ut de vil fortsette krigen også etter jul!! ;)

Hvordan ligger dere andre an i forhold til shopping av barneutstyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guns: Gratulerer med en liten jente :rødme: Og Ella*: Håper du får se kjønn på UL du også!

Stapler: Jeg ligger også litt over gjennomsnittet på symfyse-målet, regner med at det er noe som varierer litt ettersom hvordan babyen ligger, hvor mye fostervann det er osv, det trenger ikke nødvendigvis å bety at babyen er stor (selv om det selvfølgelig kan bety det også, og i så fall håper jeg bare at hun ikke er kjempestor :fnise: Er litt redd for vondter...).

Hehe, har shoppet masse til babyen jeg, er litt shopaholic og nyter å begynne "from scratch" med shopping når man trenger absolutt alt :) Har kjøpt vogn (Emmaljunga Duo Mondial), og nesten alt vi kan trenge av klær, både basics og andre ting. Har også kjøpt en del i litt større størrelser for å ikke ha altfor mye i de små størrelsene man bruker i en måned eller to. Også har vi kjøpt lammeskinn fra Nøstebarn, sammen med masse deilige ullklær derfra. Det har blitt en del småting etterhvert også; smokker + smokkeholdere, bamser, gulpekluter, håndklær, pledd, ammepute osv. Neste på listen er seng, som vi skal fikse til uken (Stokke Sleepi), også skal jeg bestille sammenleggbar badebalje, stellepute og diverse hygiene-ting i nærmeste fremtid.

Har faktisk bare en pakke bleier liggende, og det var noe vi fikk gratis på ultralyd, men har lurt litt på om det kan lønne seg å hamstre nå. Men samtidig tenker jeg at det er ganske sannsynlig at denne priskrigen fortsetter etter jul også, og at det dermed er litt unødvendig å ta opp masse plass til dette alt nå. Vi får se, vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ny UL i dag, og fikk vite at morkaken er riktig plassert nå, og at det er ei lita :babyjente: i magen min :hoppe: Blir koselig med en av hver - vi har jo en gutt fra før :)

Ble litt shopping av jenteklær i dag da - moro :) Vi har det meste av utstyr, så det blir egentlig bare klær og noe småtteri vi trenger å kjøpe.

Tror vi kommer til å handle litt bleier til babyen før nyttår, men ikke så kjempemye. Vanskelig å vite hva som passer best av Pampers og Libero i de forskjellige størrelsene. Husker gutten vår brukte litt forskjellig etter som vi byttet størrelse, og han forandret fasong litt. Vi merket fort om passformen på bleien var feil, for da ble det lekkasje den ene eller andre veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...
Gjest AnneShirley

Hvordan står det til med dere "alle sammen"?

Jeg er i førjulsmodus og strikker julekuler etter at lillegutt har lagt seg. Det er den tiden på døgnet da den lille i magen trimmer mest, så da "koser vi oss i sofaen sammen" ;)

Ellers gleder jeg meg voldsomt til juleferie nå. Det skal bli godt å slappe av hjemme noen dager -sammen med mannen og lillegutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg også på en dag, har vært så stille her inne!

Her er bekkenløsningen skikkelig ille, så jeg er 100% sykmeldt fram til permisjon.

Men vi koser oss med juleforberedelser og andre ting :) Bakte pepperkaker i helga, og gutten vår fikk smake non stop og seigmenn for første gang når vi pyntet pepperkakehus - suksess! :nigo:

Har ikke mange julegaver igjen å handle heller :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp begynt på permisjon nå, og føler meg ganske så sprekkferdig. Mindre enn en måned igjen nå, tiden flyr! :) Vimser for det meste rundt i heimen og gjør det fint til jul, tenkte jeg skulle bake litt denne uken, og kanskje kjøpe resten av julegavene, siden jeg ikke vet når lille-frøkna har tenkt å dukke opp, hun er jo "innen termin" fra søndag av! Alt er heldigvis klart til hennes ankomst da, jeg må bare pakke bagen til sykehuset snart...

Så koselig lesing med dere som har små fra før av og lager julekaker ogsånt med dem; gleder meg masse til å gjøre sånt med min neste jul :)

Ha en strålende førjulstid alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å gjenoppta denne tråden :)

Her begynner permisjonen til helgen og på lørdag er det akkurat 3 uker til termin. Mange kynnere og mye bevegelse om dagen, samt hodet har vært helt festet fra uke 34 og han er godt nedi bekkenet. Modning på gang har jeg forstått, litt mensenaktige verkinger nedentil, så her gjør han seg klar til å komme ut :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at dere straks går ut i/nettopp har påbegynt permisjonen. Da er det ikke lenge igjen :hoppe:

Håper alle koser seg nå i førjulstida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stapler

Så koselig med litt liv i tråden igjen! :jepp:

Jeg er sykemeldt frem til permisjonen starter og holder på med diverse juleforberedelser. Orker ikke så mye av gangen for jeg har fått mye vann i kroppen og verker fort i korsryggen. Heldigvis kan jeg ta dagene i mitt eget tempo.

Lillegutt i magen er aktiv og vokser heldigvis fint! Vi var på ultralyd igjen for å få en vekstestimering av han for noen uker siden fordi det virket som veksten stoppet litt opp, men heldigvis er han helt på gjennomsnittet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Hei :)

Bare innom for å ønske alle riktig god jul - håper alt er bra med dere alle og de små i magene :nissevink:

God jul til deg og alle andre med januar/februar - mager! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Til lykke med det nye året, alle sammen!! :)

Nå er det kanskje noen som nærmer seg termin, eller kanskje har født allerede? :hoppe:

Selv har jeg under tre uker igjen til termin, og har nesten ingenting klart :sjenert: Vi har jo selvsagt vogn, seng osv. fra forrige gang, men jeg har ennå ikke vasket og sortert klær, ikke kjøpt dress/lue/votter/tøfler, ikke gjort klart bilstol/seng/bagvogn og ikke ryddet unna storebrorens klær fra stellekommoden. Når vi ventet førstemann var alt på stell sikkert en måned før termin :fnise:

Så nå blir det aksjon redebygging her i huset!

Ha en flott januar måned :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på alle tidligere i dag! Lurer på hvem som kommer med nyheten om en nyfødt baby først! :) Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...