Gå til innhold

Skravletråd 2011


Tussi!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da har jeg bestilt time til 3D!! Gleder meg!! Skal den 21.oktober, så det er ikke sååå lenge til, bare litt.

Skal på Ultraportalen, noen som har erfaring derfra? De anbefalte fra uke 24 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Er det bare jeg som synes 3D-bildene er litt sånn creepy? :fnise:

Jeg skjønner hvorfor dere tar 3D-UL, det er sikkert koselig med en sniktitt på mageboeren, men jeg er en av dem som ikke kommer til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig koselig å høre Rosebud!!! Ble veldig glad på deres vegne å høre at hun endelig viste seg litt frem og at dere fikk masse bilder!!!! :)

Vi skal til pers i morgen, så det gleder vi oss masse til - håper bare vi er like heldige som dere var i dag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere tenkt noe på om dere skal ta influensa-vaksina nå i høst? Så gravide i 2. og 3. trimester er i "risiko-gruppene".

Tok svineinfluensaen i fjor høst, da de anbefalte den til de som hadde barn under 6 måneder. Men vet ikke helt hva jeg vil nå.

De sier jo at den muligens sitter igjen fortsatt fra forrige runde, men de vet jo rett og slett ingenting om denne vaksina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg faktisk ikke tenkt på i det hele tatt. Har visst automatisk tenkt at jeg er sikret, siden jeg tok svineinfluensavaksinen i fjor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det har ikke jeg tenkt på i det hele tatt heller.. Har til dags dato aldri hatt influensa, så jeg tviler i grunn litt på at jeg skal få det nå.. Men jeg vet jammen ikke.. Hvis noen hører noen flere generelle råd, så skriv det gjerne her! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stapler

Jeg tok vaksine både mot svineinfluensa og sesonginfluensa i fjor pga dårlig immunforsvar. Spurte legen min om jeg skulle ta vaksine mot sesonginfluensa nå i høst, men hun svarte at det nok ikke var nødvendig - og at de ønsker jo helst ikke at gravide skal måtte ta vaksiner. Spurte ikke direkte om svineinfluensavaksine, men tror jeg kommer til å stå over dette også siden jeg tok i fjor... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år er det tre influensa-vaksiner i en, blandt annet svineinfluensaen. Og det står jo på

Folkehelseinstituttet sine sider at vi er en av risikogruppene nå. Og jeg må jo ærlig talt si jeg lett blir påvirka når det er ting vi blir anbefalt. I fjor var jeg egentlig ikke tvil da lillemor var utenfor magen og jeg viste hun ikke ble direkte påført noe. Da er det verre med den i magen nå som vil bli påvirket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke jeg tenkt noe på heller skal jeg være ærlig... Tror jeg må ta det opp med jordmor neste gang jeg skal dit, i slutten av oktober.. Jeg er skeptisk fordi man ikke har testet ut nok om det kan skje noe med fosteret i ettertid, påvirkninger ettersom barnet vokser opp. Så jeg må vite en del mer før jeg gjør det kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Jeg skal ikke ta noen vaksine mens jeg er gravid. Og influensavaksine har jeg aldri tatt.

Hadde forøvrig influensa sist jeg var gravid, og synes ikke det var noe stort problem. Det var omtrent som ha å influensa "til vanlig", men tok litt lengre tid før det hele var over.. kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke sikkert alle av oss trenger å ta den, så jeg kommer til å nevne det for jordmor eller fastlegen min neste konsultasjon. Sikkert litt individuelt hvor utsatt du er også..

Håper dere får en strålende dag alle sammen! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende!!!! Det er moro å se på 3D - særlig i etterkant synes jeg.. Der og da tok følelsene overhånd og jeg ble litt skuffet.. Men nå, en ukes tid etterpå, så er jeg fornøyd og vi har rammet inn 3D bildet av Lilletassen vår :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ooog, i magen ligger ei nydelig lita jente som ligner kjempemasse på mammaen sin! :babyjente: :babyjente: :babyjente: Har spesielt min nese :) Hun var helt nydelig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...