Gå til innhold

Skravletråd 2011


Tussi!

Anbefalte innlegg

Jeg har også sagt "han" og sikkert derfor overbevist meg selv om at det er en gutt der inne. De siste to dagene har jeg plutselig begynt å tenke at det kanskje er en jente.. Ikke godt å si altså. Må bare vente til ultralyd. Jeg er såååå nysgjerrig og vet ikke hvordan jeg skal holde ut i 5 uker til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har faktisk også nesten konsekvent kalt min for "han", og har derfor fått en guttefølelse.. Men egentlig har jeg ikke peiling.. Håper UL den 16. kan gi svar!!!!

Hørte forresten en fryktelig trist historie i går en ei som hadde slitt lenge med å bli gravid, og da hun endelig ble det fikk hun beskjed på 18-ukers UL at det var oppdaget alvorlige uregelmessigheter, som gjorde at de kanskje må avbryte svangerskapet... Jeg ble helt satt ut av historien, siden det er så kort til tid min egen UL. Håper virkelig jeg, og alle dere, slipper å få en slik beskjed!!! Men det er kanskje greit å være forberedt på at det KAN komme dårlige nyheter da også.. Selv om det heldigvis ikke skjer så ofte.

Huff så forferdelig.. Det er sånne historier man ikke vil høre når man går og venter.. Synes ikke man skal fokusere så mye på alt som kan gå galt jeg. Det er ikke bra å gå rundt å bekymre seg unødvendig for alt mulig. Spesielt ikke når vi går gravide. Vi må tenke på at i de alle fleste tilfeller så går alt veldig bra og vi får friske babyer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nei...sånne historier er virkelig triste! Vi får satse på at vi alle bærer friske og sunne barn!

I min siste dag av 1.trimester! I morgen er jeg skikkelig veteran i begynnelsen av mitt 2. trimester :jepp:

Jeg har jentefølelse på min....selv om samboeren konsekvent kaller huleboer'n for "han"....:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi har gutt fra før håper jeg på jente... Og har en følelse av at det er det også, av og til ;) Andre ganger tenker jeg at det er helt sikkert gutt. Jeg er bare litt ubestemt :fnise:

Men babyen er like velkommen uansett kjønn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ultralyd, og alt sto bra til med den lille. Fikk beholde terminen fra tidligere på dagen, så 4.1 it is ;) Også er det en liten jente som bor i magen min :babyjente: :rødme: Er så glad nå, klarer ikke slutte å smile og kose med magen. Baby-jenta mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med jentebaby Rosebud! Har du sjekket med det kinesiske fødselskartet

http://www.babyverden.no/Tema/Temakategorier/Gutt-eller-jente/Kinesisk-fodselskart/

Stemte det?

Det er litt spennede å følge med på om det sjekker. Det har stemt på alle mine venninner og søsken. Det sier jente på meg.

Blir spennende å se hva vi andre får etterhvert.

Edit - glemte link

Endret av Lourdes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kinesiske fødselskartet sier gutt på meg, men jeg tror selv at det er jente :) (...så da er det vel gutt tenker jeg :fnise: ) Men jeg har erfaringer herfra at kartet ikke har stemt med veldig mange av de som har sjekket, så det gjenstår vel bare å se.

bare fire uker igjen før jeg skal på ordinær UL, spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... Det kinesiske fødselskartet stemte ikke sist, og stemmer sikkert ikke denne gangen, heller. Synd, for det sa jente ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for gratulasjoner! :) Var kjempekoselig å se henne nå som hun var blitt større og tydelig baby, i motsetning til klump på tidligere ultralyder :fnise: Og nå storkoser vi oss med å bruke navnet hennes :rødme:

Og jepp, det kartet stemte på meg (selv om jeg tror det er tilfeldig) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg vært på første shoppingrunde til jenta mi, og herregud så mye søtt det er i butikkene! Vil jo ha nesten alt! Endte opp med tre store bæreposer, til tross for at jeg lovet meg selv og sambo å vise tilbakehold i begynnelsen... :sjenert:

Men dere som har barn fra før: er de virkelig så små når de ble født? Jeg ble kjempeusikker og synes både 50, 56 og neste størrelse opp så ut som dukkeklær :fnise: Så kjøpte vekselvis 50 og 56 just in case ;) Hun kommer nok til å ha altfor mye klær innen hun blir født - men hva kan en lettsjarmert mamma gjøre når alt er så nusselig...? :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosebud: Hehe, jeg skjønner deg godt :) Er så mye fint til de små, spesielt jentene.

Gutten vår var stor når han ble født: 4040 gram og 53 cm lang. Han brukte str. 50 i hele to uker ;) Str. 56 varte kanskje litt lenger. Str. 62 brukte han en stund, så det trengte vi mer av.

Anbefaler omslagsbodyer til nyfødte, og ellers er det sikkert fint med litt ullklær til vinterbarna. Har lyst på noe fra Nøstebarn... Bare å begynne å spare :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg må innrømme at jeg ikke har lest de første 8 sidene her, men jeg får lese meg opp senere, tenker jeg.

:hallo:

Tre uker til UL, jeg gleder meg! Tror det er gutt, så det blir spennende å se om jeg har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg må innrømme at jeg ikke har lest de første 8 sidene her, men jeg får lese meg opp senere, tenker jeg.

:hallo:

Tre uker til UL, jeg gleder meg! Tror det er gutt, så det blir spennende å se om jeg har rett.

:velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...