Gå til innhold

Skravletråd 2011


Tussi!

Anbefalte innlegg

Gjest AnneShirley

Ja, vi er heldige som slipper kvalmen :) men det er litt kjedelig å ikke ha NOEN symptomer også.... savner egentlig å kjenne meg gravid :sjenert:

Slapp av og nyt at du er i god form. Plagene kommer tidsnok -og gjør de ikke det skal du bare prise deg lykkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også mistet litt symptomer og synes det er ganske rart ja.. Er fortsatt litt småuggen til tider, særlig når jeg ikke har spist på en stund. Speaking of, får lage meg litt middag :fnise:

Uansett om det er vanskelig tror jeg vi bare må kose oss uten symptomer så lenge det varer og så er det ikke altfor lenge til man kan kjenne spark (noen kjenner det i uke 16, bare 1mnd for meg igjen:))

God helg alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å være småuggen dersom det går lenge mellom jeg spiser kjenner jeg til... men jeg kan glatt gå 4-5 timer før jeg merker det..

Gleder meg masse til å kjenne spark, og til UL. Få en bekreftelse på at det virkelig er noe inni der :filer: og ikke bare en tom mage :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg masse til å kjenne spark jeg også!!!! :jepp:

Har doppler sånn at jeg kan høre hjerteslagene og har vært på tidlig UL, så vet at det er noe der inne som lever :) Men sjekker ikke hjertet hver eneste dag altså, hehe. Så sånn sett er det fortsatt litt skummelt i tilfelle noe skulle skje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg masse til å kjenne spark jeg også!!!! :jepp:

Har doppler sånn at jeg kan høre hjerteslagene og har vært på tidlig UL, så vet at det er noe der inne som lever :) Men sjekker ikke hjertet hver eneste dag altså, hehe. Så sånn sett er det fortsatt litt skummelt i tilfelle noe skulle skje..

Hvor tidlig kan man høre hjerte med doppler egentlig? Har så veldig lyst til å høre det eller bare få bekreftet at det er noe der inne..

I kveld har jeg faktisk vært antydning til kvalm da. Fikk brått brekninger da jeg stod og smurte kveldsmat. Greide heldgivis å avverge at det kom helt opp. Håper det var et engangstilfelle. Har masse å gjøre og kan ikke bli dårlig nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer veldig fra person til person og hvordan babyen ligger, men hos meg selv fant jeg hjertelyden med doppler da jeg var 11+3 ca. Jordmor fant det med en gang, men jeg lette i 10minutters tid først. Kjempemoro å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, var en stor skuffelse....er visst for tidlig å høre hjerteslag før uke 12 :sukk: Ingen doppling eller noe...Legen min er helt spaca, så jeg er glad det er jordmor som skal sjekke meg neste gang! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, var en stor skuffelse....er visst for tidlig å høre hjerteslag før uke 12 :sukk: Ingen doppling eller noe...Legen min er helt spaca, så jeg er glad det er jordmor som skal sjekke meg neste gang! :jepp:

Så kjedelig da. Jeg fikk heller ingen aha-opplevelser 1. time hos legen. Har fått time hos JM neste gang og da er det satt av en hel time. Gleder mege max til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen nå da jenter? Noe nytt?

Kvalmen har eskalert litt hos meg, men fortsatt på et levelig nivå. Det er fortsatt små, men hyppige måltider som er trikset for å holde det i sjakk.

Ellers så har jeg vært under veldig mye press den siste tiden. Jeg er kjemperedd for at det skal ha påvirket knøttet mitt. Jeg prøver å stresse ned, men i blant er ikke det så enkelt. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nok dele en dårlig nyhet.

Etter 2 og en halv uke i uvisshet, ble det i dag på ul oppdaget at det desverre ser dårlig ut.

Jeg har visst det helt siden jeg hadde en liten blødning for 2 uker og 4 dager siden, at det ikke var liv lenger. Kroppen min bare visste det.

Problemet var bare jeg var til 2 allmennleger som bare sa at det var normalt, og at alt sikkert var bra. Så kontaktet jeg jordmor og frtalte om min sterke følelse av at det var slutt på livet i magen. men også hun sa det sikkert var i orden. Og at tidlig ul kan skape mer stress i et svangerskap osv.

Etter og ha spottet brunt i 1 uke nå, ringte jeg til legen på fre, og forlamgte og bli sendt på tidlig ul, og fikk det omsider. Men måtte vente til i dag. Morsom helg :kjefte:

Så i dag fikk jeg misstanken min bekreftet. Jeg må tilbake for en ny ul på onsdag for sikkerhetsskyld. Så blir det medisinsk abort.

Huff, gruer meg skikkelig til det.

Men det positive er at vi ble raskt gravid (2. pp etter pilleslutt), så legen var sikker på det kom til og gå raskt til jeg får en ny spire..

Lykke til til alle andre her inne. Håper det går bra med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så trist Øyenstikker :klemmer:

det samme skjedde hos oss for ett par år siden, vondt i magen og blod.. Fikk tatt hcg-test men før jeg fikk svar på den ble det så mye at jeg ringte direkte til sykehuset hvor vi fikk ultralyd og påfølgende utskraping. Var da i uke 12 og fostret hadde vært dødt i 4 uker.. Men ett år etterpå fikk vi verdens nydeligste lille jente ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da Øyenstikker, det var ikke noe hyggelig å høre :(

Håper det ordner seg raskt for dere og at en ny spire sitter snart :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig trist å høre Øyenstikker.. Vet ikke helt hva jeg skal si, annet enn at jeg håper du kommer fort tilbake hit med gode nyheter og at du får en fin sommer, tatt i betraktning..

Tenker på deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk alle sammen :klemmer:

Er litt vasnkelig, for har ikke så mange og snakke med om det, siden det bare er 1 venninne som vet at jeg var gravid. Vil ikke si til noen at vi mistet heller, for da vet de at vi prøver, og da blir presset enda høyere. Så gidder ikke ha folk som følger med argusøyne og venter, liksom.

En ting er iallefall sikkert jenter: følg magefølelsen deres, hvis det er noe. Og KREV og få ting sjekket. Har vært de mest forfærdelig ukene i mitt liv. For jeg visste det, men legene insisterte på at alt var i orden. Og at gynekologen ikke kom til å se noe alikevel. var så tidlig....Stå på krava!

Men en ting er iallefall fint, og det er at gyn jeg var til i går, sa at når jeg blir gravid igjen, var det bare og ringe direkte dit på sykehuset. Så skulle jeg få tett oppfølging med tidlig ul osv. Han skjønte ikke hvorfor noen leger absolutt skal vente med sånt, når det var så lett og raskt og finne det ut.

Det er ialle fall fint da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Michelet

Huff så leit å høre,øyenstikker.

Men som de andre skrev at den lille trøsten må være at du vet at du kan bli gravid nå, krysser fingrene for at det sitter en ny liten spire snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Øyenstikker!

Dette var utrolig trist å lese....og alle oss gravide her inne sin store, store skrekk. Har ikke ord for hvor mye jeg føler med deg....:sukk:

Krysser fingre for at det snart sitter en frisk, liten spire der inne! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen nå da jenter? Noe nytt?

Kvalmen har eskalert litt hos meg, men fortsatt på et levelig nivå. Det er fortsatt små, men hyppige måltider som er trikset for å holde det i sjakk.

Ellers så har jeg vært under veldig mye press den siste tiden. Jeg er kjemperedd for at det skal ha påvirket knøttet mitt. Jeg prøver å stresse ned, men i blant er ikke det så enkelt. :tristbla:

Jeg har vært småuggen til og fra og kvalm tre-fire ganger hvor av to av gangene har endt opp med oppkast. Fortsatt vondt under foten som stråler oppover beinet. Har time hos fysio i slutten av måneden og håper han finner ut hva dritten er!! :tristbla:

Gleder meg også veldig mye til jordmortime i slutten av måneden!!!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...