Gå til innhold

Skravletråd 2011


Tussi!

Anbefalte innlegg

Her har magen poppet gitt. I dag lurer jeg jammen meg på om jeg kjente liv også. Vet det er altfor tidlig, men etter ett søk på nettet virket det ikke som jeg er den første. Men, tror nok jeg venter noen uker til før jeg tror for mye på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stapler

Jeg merker godt at buksene strammer! Jeg hadde litt mage fra før som jeg fint kunne holde inne, men nå kan jeg ikke det lenger... Heldigvis har tunikaer vært på mote! :) Jeg merker at magen min har endret seg og at jeg også ser antydning til gravid-magen! Spennende!!

Skal på ordinær UL 31 august - bare en måned igjen! :) Håper å få vite kjønnet da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her men knappen åpen i buksa! Jeg orker ikke å ha den igjen når jeg sitter rett opp og ned lenger. Det vil si, jeg tror rett og slett ikke jeg ville fått den igjen i det hele tatt med bukser som ikke er veldig lave på livet!

Jeg har lagt ut magebilde i min egen dagbok, men kanskje vi skal gjøre det her og, så vi lett kan sammenligne?? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har magen begynt å komme her også, ganske så plutselig! :)

I morges opplevde jeg noe ekkelt... Plutselig var magen skjev... Hele "gravidklumpen" hadde flyttet seg over på høyre side, og jeg tror jeg hadde kynnere, for den ble hard. Når jeg sto opp ble den normal igjen.

Tror kanskje jeg kjente et lite spark også, men er ikke heelt sikker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stapler

Nå har magen begynt å komme her også, ganske så plutselig! :)

I morges opplevde jeg noe ekkelt... Plutselig var magen skjev... Hele "gravidklumpen" hadde flyttet seg over på høyre side, og jeg tror jeg hadde kynnere, for den ble hard. Når jeg sto opp ble den normal igjen.

Tror kanskje jeg kjente et lite spark også, men er ikke heelt sikker ;)

Hmm... jeg opplevde også at magen min ble hard i dag morges. Jeg våknet faktisk av det... Er det kynnere altså? Tror ikke det varte så lenge for jeg fikk sove igjen etter en liten stund, men var litt ekkel følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bare noe som ligner på kramper... Så jeg må bøye meg framover støtt og stadig :)

Men er begynt å kjenne masse liv nå! Er i uke 18 og sambo kan også kjenne. Kjenner dere andre noe? Jeg kjente ingenting før jeg kjente det utenpå, for jeg visste jo ikke hva man skulle kjenne etter :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm... jeg opplevde også at magen min ble hard i dag morges. Jeg våknet faktisk av det... Er det kynnere altså? Tror ikke det varte så lenge for jeg fikk sove igjen etter en liten stund, men var litt ekkel følelse!

Sist jeg var gravid kjente jeg ikke kynnere før på slutten av svangerskapet, men det er sikkert individuelt hvor tidlig man kjenner det.

Hos meg kjennes det ut som hele magen blir hard og "stram", kjennes veldig ut som kynnerne jeg hadde forrige gang, så da tipper jeg det er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøysa; jeg får også sånne kramper eller stikninger. Er vel ligamentene som strekkes :)

Så koselig at dere kan kjenne spark på utsiden :) Kjenner ikke mye liv her enda, har kanskje kjent et lite spark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kjent noe liv enda, men jeg har visst morkaken på fremsiden (ut mot magen), så da sa legen at det kan gå mange uker fortsatt før jeg kjenner noe. :sukk: Det er litt kjedelig. Gleder meg til å kjenne den!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bare noe som ligner på kramper... Så jeg må bøye meg framover støtt og stadig :)

Men er begynt å kjenne masse liv nå! Er i uke 18 og sambo kan også kjenne. Kjenner dere andre noe? Jeg kjente ingenting før jeg kjente det utenpå, for jeg visste jo ikke hva man skulle kjenne etter :fnise:

Åhh.. Heldiggris! Jeg gleder meg til å kjenne liv og at sambo også skal kunne kjenne det. DA blir det nok plutselig enda mer virkelig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på første svangerskapskontroll :) Det var i begynnelsen tungt og vanskelig, for vi snakket mye om at jeg er alene osv.

Etterpå ble det en veldig positiv stemning i rommet da vi pratet om alt det positive og hun sa at hun syntes jeg hørtes ut som en sterk, ung dame, og jeg fikk til slutt høre hjertelyden til klumpen min :rødme:

I dag er det bare en måned til jeg skal på ordinær UL, og jeg gleder meg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GUNS: SÅ bra at det ble en positiv opplevelse til slutt :) Men det gjorde kanskje godt å få snakket ut om det som er vanskelig også?

:hoppe: for en måned til UL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var så klart godt å få ut det vanskelige til en som står helt utenfor!

Tok litt tid før hun fant hjertelyden, så jeg kjente jeg ble litt stressa der jeg lå! :fnise:

HÅPER jeg får vite kjønn på UL, at jeg ikke har en sta unge i magen som ikke vil vise seg! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moro å høre hjertelyden da :) Det har ikke jeg fått gjort ennå. Her var det kontroll hos lege i uke 12, og så blir det jordmorkontroll i uke 18/19.

Samme her, vil gjerne vite kjønn på UL :) Akkurat to uker igjen nå :filer:

Endret av Ella*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To uker går kjempefort! :) Er ikke lenge siden jeg fikk beskjed om at jeg måtte vente fire uker på time hos jordmor, og plutselig var jo dagen her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ultralyd på torsdag! Gleder meg så vanvittig - blir spennende om vi får se om det er gutt eller jente som bor inni der :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så heldige dere er Rosebud!!! Har UL først neste torsdag igjen jeg og jeg gleder meg så utrolig mye!!!!!!

Hva tror du at du får?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldige dere er Rosebud!!! Har UL først neste torsdag igjen jeg og jeg gleder meg så utrolig mye!!!!!!

Hva tror du at du får?

Ja det blir så stas :rødme: Ikke så lenge til du skal heller da, men tiden snegler seg jo litt avgårde når man teller ned og venter sånn... :fnise:

Jeg vet ærlig talt ikke helt hva jeg tror. Har hele tiden hatt en følelse av at det er en gutt, uten at jeg kan forklare hvorfor. Og både jeg og samboeren min har det med å kalle det vi ikke vet hva er for "han", så det kan hende at det er derfor jeg har fått den "guttefølelsen" i utgangspunktet. Dét og at vi fant guttenavn først, så vi har kalt den lille med guttenavn mer enn med jentenavn. Men nå de siste par dagene har jeg vært helt overbevist om at det er ei jente, så nå bare forvirrer jeg meg selv. Ikke mye sjette sans her i gården, nei :ler: Hva tror du at du får da, Dine? Og dere andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk også rundt og kalte "det" for "han" helt fram til nå... Og la skylden på dialekten min til sambo, som var helt overbevist om at det var gutt - og det var det :gjeiper: Så kanskje det er det samme som skjer hos deg, Rosebud? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk også nesten konsekvent kalt min for "han", og har derfor fått en guttefølelse.. Men egentlig har jeg ikke peiling.. Håper UL den 16. kan gi svar!!!!

Hørte forresten en fryktelig trist historie i går en ei som hadde slitt lenge med å bli gravid, og da hun endelig ble det fikk hun beskjed på 18-ukers UL at det var oppdaget alvorlige uregelmessigheter, som gjorde at de kanskje må avbryte svangerskapet... Jeg ble helt satt ut av historien, siden det er så kort til tid min egen UL. Håper virkelig jeg, og alle dere, slipper å få en slik beskjed!!! Men det er kanskje greit å være forberedt på at det KAN komme dårlige nyheter da også.. Selv om det heldigvis ikke skjer så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...