Gå til innhold

Skravletråd 2011


Tussi!

Anbefalte innlegg

I går var jeg på første sv.skapskontroll, og fikk høre hjertelyden til Lille :rødme:

Så hærlig!! Jeg skal om litt over en uke, og gleder meg myyye! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det bare 3 ukers tid til jeg og mannen skal på ordinær UL og se vår lille babytass og kanskje få vite kjønn :)

JIPPIIIII!!!!!

Håper dere koser dere her inne og nyter sommeren og den lille skatten i magen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg rutineultralyd for noen av oss ja! :) Jeg skal 5 august, og gleder meg vanvittig, selv om jeg har vært på to stk allerede. Når skal dere titte på den lille i magen? Vil dere vite kjønn, eller vil dere overraskes?

JA! Jeg har begynt å få mage, og synes det er kjempekos :rødme: Gleder meg til å strutte enda mer, selv om de som kjenner meg og ser meg ofte sier at de ser det helt tydelig på meg.

Kjenner dere liv og bevegelser enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA - jeg har også begynt å få mage :) De som kjenner meg ser det veldig godt,men ellers tror jeg andre er i tvil, hehe.

Kjenner ikke merkante bevegelser, men tror jeg har begynt å kjenne noe uten at jeg kan si hundre prosent sikkert at det er babyen. Blir vel sikrere etterhvert som den vokser og jeg kjenner igjen bevegelsene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en bitteliten mage helt nederst,resten er bare oppblåsthet :fnise:

Skal på ul 26august,leeeeeeeeenge å vente en hel mnd :sjenert:

Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt å vite kjønn,men nå har jeg blitt så nyskjerrig at jeg vite det likevel :ler:

Kjenner ingen bevegelser ennå, er nok litt for tidlig men jeg gleder meg stort til å kjenne det :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal på UL 16. august, det blir koselig :) Vi vil gjerne vite kjønn, det ville vi sist gang også.

Noen bevegelser kjenner jeg ikke ennå, men jeg har egentlig ikke kjent etter ennå heller ;) Men om noen uker blir det spennende. Tror jeg kjente små spark rundt uke 18 sist.

Mage og mage... Den er flat på morgenen og blir mer og mer oppblåst utover dagen, så det er nok bare luft ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en del oppblåsthet, men utenom det har jeg faktisk en liten klump under navlen :) Føler folk synes jeg har lagt på meg :sjenert:

Jeg skal på UL den 2. september, så det er leeenge til! Får bare vente i spenning :) Jeg vil vite kjønn, så jeg vedder på at det er en vrang baby som ikke vil vise seg når jeg skal på UL :fnise:

I dag er jeg 13 uker på vei (i følge UL)! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg har fått stooor mage allerede :snurt: Øvre del av magen har vokst og blitt ganske hard, under navlen har jeg fortsatt mye fleskemage fra tidligere... Gleder meg til å få ordntlig babymage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye koselig lesing her :)

I dag har jeg faktisk vært å kjøpt litt mamma-klær som ikke strammer på en ubehagelig måte, og samtidig er litt søte, og fremhever bulen. Også har jeg bestilt et sånt smykke (bola?) som skal lage en svak lyd babyen kan høre og kjenne igjen både mens den er i magen og når den er født :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske dere alle en kjempeflott onsdagskveld og fortsatt strålende uke. Og selvfølgelig til alle bebisene på vei her inne også!!!

Vi er fantastisk heldige :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Melder meg inn" i skavletråden her jeg!! :sjenert:

Jeg kan ta en liten presentasjon for de som ikke kjenner meg:

30 år, fra Oslo. Giftet meg med Mannen i mai i fjor. Vi sluttet med prevensjon rundt bryllupet, men på grunn av PCO hadde jeg ikke eggløsninger. Heldigvis visste jeg om PCOen fra før, så jeg fikk tidlig henvisning til gynekolog og ble satt på Pergotime. Jeg tok to kurer, men etter den siste hang mensen min seg opp - igjen, og jeg gikk flere måneder uten mens. Jeg var derfor i ferd med å starte på kur nr 3, og skulle bare ta en test for å være heeeeelt sikker før jeg startet på pillene. Og jammen lyste to streker mot meg, og den digitale sa "Pregnant 1-2". Ingen tvil der altså. Så der hadde jammen kroppen ordnet opp av seg selv! :strix:

Det har fortsatt ikke gått helt opp for meg må jeg innrømme, selv om magen begynner å vises litt, og jeg har vært på to ultralyder, og har en doppler jeg kan høre hjertelyden med når som helst. Det er bare så uvirkelig at jeg - lille jeg liksom - skal bli mamma.. :dåne: Jeg har aldri vært så utrolig glad i barn egentlig, men jeg satser på at det blir annerledes når jeg får mitt eget. :fnise:

Gleder meg til å bli bedre kjent med dere her inne!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen og gratulerer med baby i magen :blomst:

Så flott at kroppen ordnet opp av seg selv!

Jeg er heller ingen person som "elsker alle unger jeg ser" :fnise:

men det kjennes ut som det skal gå fint, jeg liker som regel(ett par unntak) jeg kjenner godt :tommelsmil:

Vil dere vite kjønnet når dere skal på ul? :gravid:

(Jeg er fryktelig glad i alle disse smilyene :briller: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig velkomst!

Å ja, kjønn vil vi veldig gjerne vite!

Og ikke minst vil min mor veldig gjerne vite det!! Hun kløøør i fingrene etter å begynne å shoppe til babyen.. :ler: Første barnebarn skjønner du... :fnise: Men det er veldig koselig da. Hun har faktisk begynt å handle litt rosa småting allerede fordi søsteren min visstnok "hadde en veldig sterk følelse av at det er jente"... :rolleyes: Selv tror jeg litt det er en gutt, men vi får se! Time 16. august! :jepp:

(Smileyer er stas det!! :tommelopp: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei hei.

Lenge siden jeg har vært her inne nå. Ser det har blitt litt liv.

Nå nærmer jeg meg de magiske 12 jeg også. Gleder meg maks til det. Formen har bedret seg veldig de siste uka egentlig. Mulig at ferie og lavt tempo bidrar sitt til det. Jeg er hvertfall lite uvel og har mye mer energi. Endelig kommer jeg meg på trening igjen. Matlysten er det litt så som så med da. Ingen ulvehunger her i gården eller rettere sagt, hungeren er der, men når jeg først skal spise, så blir jeg mett etter to biter. Jeg som normalt er en "protein-person" som bare MÅ HA kjøtt, takler omtrent ikke kjøtt i det hele tatt. :forvirret:

Frukt, bær og brødmat er det som står høyest i kurs om dagen.

Jeg har dermed foreløpig ikke lagt på meg, men jeg merker magen buler litt. En del klær passer faktisk ikke lenger! Det er jo veldig tidlig da, men sånn er det altså. Det går ikke an å holde den inn lenger heller. Mulig at det er litt oppblåsthet, men den er der hele døgnet og jeg sliter ikke med hverken luftsmerter eller med :fise::ler:

Jeg må også tisse hele tiden også, så det er tydelig at noe begynner å presse på blæra der inne. Når jeg først går på do, så kommer det jo så og si ingenting.

Ordinær UL er ikke før 10 september, men det går jo fort det. Har vært på en tidlig UL allerede og sett den lille. Det hjalp veldig på uroen for min del. Alt var bra og jeg fikk både se og høre hjertet banke :hjerte:

Skal til jordmor nå i midten av august og da får jeg vel høre hjertet da også. Det er veldig stas altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lourdes: Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver om at du er sulten, men blir mett etter to biter! Sånn var jeg en periode også! Det var ganske frustrerende på ferie, når vi var på restaurant og jeg følte jeg holdt på å DØ av sult inntil maten kom, og så orket jeg nesten ingenting av det som ble servert... Det ble nesten litt pinlig til tider, så jeg måtte som regel få mannen min til å spise litt av mitt, så de ikke skulle tro at jeg ikke likte noenting. :fnise: Og så gikk det ikke lang tid, før jeg var like sulten igjen... :sukk: Håpløst!!

Heldigvis har det gått over nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mage står veldig ut nå! :) Og både jeg og samboer kan kjenne sparking fra utsiden hver kveld og morgen, så det er kjempekjekt :)

Den ene jenta jeg er tante til fikk store øyne i går. Utbrøt med et stort "hæææ" at tante hadde fått stor mage..... :fnise: Ganske stas :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...