Gjest Bianca26 Skrevet 6. mai 2010 #161 Skrevet 6. mai 2010 Og mannen bestemmer over sin egen sæd. I det øyeblikket han gladelig ga den bort til en kvinne til fri avbenyttelse, har han også godtatt at hun gjør akkurat det. Altså har mannen et valg når det kommer til å beskytte seg eller ikke. Denne mannen valgte å IKKE beskytte seg og sin familie mot konsekvensene av sidespranget. Så han har jo faktisk fått fremme sin sak. Det gjorde han jo ved å gi henne sæden sin, og dermed også valget. Vi vet jo ikke at han ikke beskyttet seg. Kondomen kunne sprukket liksom.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2010 #162 Skrevet 6. mai 2010 Javel? Hvorfor gjøre det vanskelig når det enkle funker? Det VAR fra starten barn involvert. Hadde mannen tenkt på dem og kona si, så hadde han beskyttet seg. Eller aller helst unngått å være utro. Istedet la han alt i hendene på sidespranget, så det var opp til henne å gjøre hva hun ville når hun ble gravid. Så NÅ er det plutselig et nytt barn involvert. Det kunne jo enkelt vært unngått! Men det er da ingen i denne tråden som sier at mannen er uskyldig her heller. Men det betyr da vel ikke at han ikke har noe han skulle sagt ifht det å bli far igjen?? Syns fortsatt dette blir for enkel tankegang, og det er ikke "bare" han denne kvinnen burde ta hensyn til. Det er fortsatt en mor og to søsken i bildet her også. Og ja, jeg mener også hun bør stå til ansvar overfor dem, akkurat som mannen. Så lenge hun er klar over at dette er en gift mann, så er hun også "skyldig" i ulykken. Hvem som er mest skyldig av henne og mannen, spiller vel i grunn ingen rolle.. Skal man først ha barn, så sørg i allefall for at det er en mann som ikke er gift og har barn fra før!!!!
Gjest Bianca26 Skrevet 6. mai 2010 #163 Skrevet 6. mai 2010 Men det er da ingen i denne tråden som sier at mannen er uskyldig her heller. Men det betyr da vel ikke at han ikke har noe han skulle sagt ifht det å bli far igjen?? Syns fortsatt dette blir for enkel tankegang, og det er ikke "bare" han denne kvinnen burde ta hensyn til. Det er fortsatt en mor og to søsken i bildet her også. Og ja, jeg mener også hun bør stå til ansvar overfor dem, akkurat som mannen. Så lenge hun er klar over at dette er en gift mann, så er hun også "skyldig" i ulykken. Hvem som er mest skyldig av henne og mannen, spiller vel i grunn ingen rolle.. Skal man først ha barn, så sørg i allefall for at det er en mann som ikke er gift og har barn fra før!!!! Er jo ikke sikkert sidespranget planla å bli gravid da. Uhell kan jo skje selv med prevansjon, men kanskje når hun da fant ut at hun var gravid så klarte hun ikke ta abort. Abort er jo ingen lett avgjørelse da..
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2010 #164 Skrevet 6. mai 2010 En annen ting kvinner absolutt burde tenke på når de har sex med menn, er at menn er "enkle" i hodet når det kommer til sex. Sier ikke at dette er noen unnskyldning, for det mener jeg ikke. Men å tro at en mann alltid vil tenke på konsekvensene når han har sex, er en naiv tankegang.. Kjenner nok av mannfolk som har brent seg på dette området.. Mannfolk er og blir dumme når de er kåte
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2010 #165 Skrevet 6. mai 2010 Er jo ikke sikkert sidespranget planla å bli gravid da. Uhell kan jo skje selv med prevansjon, men kanskje når hun da fant ut at hun var gravid så klarte hun ikke ta abort. Abort er jo ingen lett avgjørelse da.. Nei, jeg ser den.. Jeg bare mener at menn burde ha muligheten til å få uttalt seg i en sånn sak også. Man er tross alt to om en graviditet. Det betyr ikke at han skal ha siste ordet, det er strengt tatt ikke mulig. Men han må få muligheten..
melvin Skrevet 6. mai 2010 #166 Skrevet 6. mai 2010 Og hvilke betingelser bør vi stille denne kvinnen? Kan hun forvente seg at vi stiller opp fullt og helt?? vi? betingelser? ingen. stiller opp? du, nei. mannen, er far, ansvar for underhold, arverett etc.
Gjest Bianca26 Skrevet 6. mai 2010 #167 Skrevet 6. mai 2010 Nei, jeg ser den.. Jeg bare mener at menn burde ha muligheten til å få uttalt seg i en sånn sak også. Man er tross alt to om en graviditet. Det betyr ikke at han skal ha siste ordet, det er strengt tatt ikke mulig. Men han må få muligheten.. Så du mener en mann har rett til å tvinge en dame til abort eller omvendt, tvinge en dame til å beholde et barn om hun ønsker abort? Han kan ikke bestemme over hennes kropp, sånn er det. Han hadde sikkert kunnet ha en mening, men siden mannen aldri kan ta avgjørelsen, så hjelper det lite.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2010 #168 Skrevet 6. mai 2010 Så du mener en mann har rett til å tvinge en dame til abort eller omvendt, tvinge en dame til å beholde et barn om hun ønsker abort? Han kan ikke bestemme over hennes kropp, sånn er det. Han hadde sikkert kunnet ha en mening, men siden mannen aldri kan ta avgjørelsen, så hjelper det lite. Nei, jeg sier jo at det er UMULIG at en mann har siste ordet i en sånn sak. Men jeg syns han har RETT til å uttale seg..
Gjest Bianca26 Skrevet 6. mai 2010 #169 Skrevet 6. mai 2010 Nei, jeg sier jo at det er UMULIG at en mann har siste ordet i en sånn sak. Men jeg syns han har RETT til å uttale seg.. Er vel litt sent nå.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2010 #170 Skrevet 6. mai 2010 Er vel litt sent nå. Ja, nå er det for sent, fordi hun uansett valgte å vente med å si det til det er for sent å ta abort. I såfall må hun søke om det tror jeg. Hun hadde nok ikke ombestemt seg uansett, men det spiller ingen rolle syns jeg.. Jeg syns det er mange kvinner som glemmer at dette er en sak mellom to og ikke bare den ene, rett og slett fordi det er kvinnen som bestemmer over kroppen sin..
Gjest Bianca26 Skrevet 6. mai 2010 #171 Skrevet 6. mai 2010 Ja, nå er det for sent, fordi hun uansett valgte å vente med å si det til det er for sent å ta abort. I såfall må hun søke om det tror jeg. Hun hadde nok ikke ombestemt seg uansett, men det spiller ingen rolle syns jeg.. Jeg syns det er mange kvinner som glemmer at dette er en sak mellom to og ikke bare den ene, rett og slett fordi det er kvinnen som bestemmer over kroppen sin.. Hva om hun ikke fant det ut før det var for sent selv? De er faktisk mulig. Men om hun med viten og vilje utsatte å si det til det var for sent, så er jeg jo enig med deg, men så vet vi jo ikke om d var slik.
Gjest Gjest Skrevet 6. mai 2010 #172 Skrevet 6. mai 2010 Hva om hun ikke fant det ut før det var for sent selv? De er faktisk mulig. Men om hun med viten og vilje utsatte å si det til det var for sent, så er jeg jo enig med deg, men så vet vi jo ikke om d var slik. Det er mulig hun ikke visste det, det vet vi jo ikke.. Jeg bare går ut i fra det mest sannsynlige, alltså at hun visste det..
Gjest Illiya Skrevet 6. mai 2010 #173 Skrevet 6. mai 2010 Men det er da ingen i denne tråden som sier at mannen er uskyldig her heller. Men det betyr da vel ikke at han ikke har noe han skulle sagt ifht det å bli far igjen?? Syns fortsatt dette blir for enkel tankegang, og det er ikke "bare" han denne kvinnen burde ta hensyn til. Det er fortsatt en mor og to søsken i bildet her også. Og ja, jeg mener også hun bør stå til ansvar overfor dem, akkurat som mannen. Så lenge hun er klar over at dette er en gift mann, så er hun også "skyldig" i ulykken. Hvem som er mest skyldig av henne og mannen, spiller vel i grunn ingen rolle.. Skal man først ha barn, så sørg i allefall for at det er en mann som ikke er gift og har barn fra før!!!! Nemlig! Det er flere å ta hensyn til her, og det burde denne mannen gjort fra starten av. Det er jo han som har ansvar for sin familie. Det er ikke så vanskelig å beskytte seg, det vet vel vi kvinner, som alltid har måttet tenke på det? Selvfølgelig kan det skje uhell, men det tar man jo sjansen på ved å ha sex med andre enn partneren. Men det er nå sånn det er, at når kvinnen først har blitt gravid, så er det hun som bestemmer. En mann har ingenting han skulle ha sagt når det er kommet så langt, selv om både jeg og de fleste mener at han burde ha det. Så derfor får menn passe godt på sæden sin istedet, så ender de ikke opp som fedre dersom de ikke ønsker det. Poenget er at menn også har et valg, men når de gir blaffen i det, så er resten opp til kvinnen. Dette sidespranget har jo bestemt seg for å ha barnet, uansett hva det innebærer for alle involverte, inkl det ufødte barnet. Ikke verden lureste eller mest hensyntagende beslutning, men så lenge ingen andre har noe de skal ha sagt, så er det sånn det blir. Sidespranget trenger heller ikke å stå til ansvar for eller forholde seg til ektefellen og de to andre barna. Hun må kun forholde seg til mannen videre.
Gjest Illiya Skrevet 6. mai 2010 #174 Skrevet 6. mai 2010 Nei, jeg sier jo at det er UMULIG at en mann har siste ordet i en sånn sak. Men jeg syns han har RETT til å uttale seg.. Han har da all verdens rett til å uttale seg. Om han blir hørt av den kommende mor er en helt annen sak. For det er ingen andre som har rett til å ta beslutning.
Charlie28 Skrevet 6. mai 2010 #175 Skrevet 6. mai 2010 Dette høres kanskje bitchy ut, men jeg mener hun var egoistisk som ikke tok abort. Virker som hun setter sitt eget behov for å ha barn er viktigere enn at ungen skal få et godt og stabilt liv. Kan umulig være bra for et barn å vokse opp i denne situasjonen. Ja vet du hva!!! Jeg ble helt satt ut da jeg leste dette TS.. Tårer i øynene, og føler så utrolig med deg.. Kan tenke meg hvor vondt det må gjøre.. INGEN absolutt INGEN fortjener noe slik.. Synes hun dama virker som en skikkelig BITCH!! For det første visste hun at mannen var gift. (hold deg unna!!) for det andre sier hun ingenting før ETTER at abortfristen er gått ut. Off.. helt satt ut!! At hun ikke forstår i forhold til deg og familien synes jeg er helt ufattelig.. Unnskyld ordbruken, men synes hun virker som en idiotisk drittkjærring!!!
Gjest <3 Skrevet 6. mai 2010 #176 Skrevet 6. mai 2010 Det er mulig hun ikke visste det, det vet vi jo ikke.. Jeg bare går ut i fra det mest sannsynlige, alltså at hun visste det.. Hvorfor er det sannsynlig at hun visste? Hvorfor er det akkurat det du går utifra som er det mest sannsynlig? Nå er jeg fryktelig nysgjerrig! Gleder meg til svaret ditt.
Gjest Bianca26 Skrevet 6. mai 2010 #177 Skrevet 6. mai 2010 Ja vet du hva!!! Jeg ble helt satt ut da jeg leste dette TS.. Tårer i øynene, og føler så utrolig med deg.. Kan tenke meg hvor vondt det må gjøre.. INGEN absolutt INGEN fortjener noe slik.. Synes hun dama virker som en skikkelig BITCH!! For det første visste hun at mannen var gift. (hold deg unna!!) for det andre sier hun ingenting før ETTER at abortfristen er gått ut. Off.. helt satt ut!! At hun ikke forstår i forhold til deg og familien synes jeg er helt ufattelig.. Unnskyld ordbruken, men synes hun virker som en idiotisk drittkjærring!!! Nå syns jeg ikke hun var bitch mot mannen, men mot ungen sin. En unge fortjener å vokse opp til noe bedre. men samtidig så er det sikkert vanskelig å ta abort, og ikke sikkert hun visste hun var gravid før det var for sent. Fins mange aspekter. men første tanken som slo meg var at hun var bitch, men så tenkte jeg meg litt om...
Teriyaki Skrevet 6. mai 2010 #178 Skrevet 6. mai 2010 Hvorfor er det sannsynlig at hun visste? Hvorfor er det akkurat det du går utifra som er det mest sannsynlig? Nå er jeg fryktelig nysgjerrig! Gleder meg til svaret ditt. Kanskje fordi de aller, aller, aller fleste finner ut av graviditeten FØR uke tolv i form av at de mister mensen, blir kvalm, ømme pupper etc. etc. Og JA det finnes de som ikke har en av, eller noen av disse tingene, men det er heller unntaket enn regelen. Derfor er det mest sannsynlig at kvinnen viste det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 6. mai 2010 #179 Skrevet 6. mai 2010 Vi vet jo ikke at han ikke beskyttet seg. Kondomen kunne sprukket liksom. Tror jeg leste et innlegg i denne tråden hvor TS sa at mannen hennes hadde innrømmet at de hadde slurvet med prevensjon nå og da..
Gjest <3 Skrevet 6. mai 2010 #180 Skrevet 6. mai 2010 Nemlig! Det er flere å ta hensyn til her, og det burde denne mannen gjort fra starten av. Det er jo han som har ansvar for sin familie. Det er ikke så vanskelig å beskytte seg, det vet vel vi kvinner, som alltid har måttet tenke på det? Selvfølgelig kan det skje uhell, men det tar man jo sjansen på ved å ha sex med andre enn partneren. Men det er nå sånn det er, at når kvinnen først har blitt gravid, så er det hun som bestemmer. En mann har ingenting han skulle ha sagt når det er kommet så langt, selv om både jeg og de fleste mener at han burde ha det. Så derfor får menn passe godt på sæden sin istedet, så ender de ikke opp som fedre dersom de ikke ønsker det. Poenget er at menn også har et valg, men når de gir blaffen i det, så er resten opp til kvinnen. Dette sidespranget har jo bestemt seg for å ha barnet, uansett hva det innebærer for alle involverte, inkl det ufødte barnet. Ikke verden lureste eller mest hensyntagende beslutning, men så lenge ingen andre har noe de skal ha sagt, så er det sånn det blir. Sidespranget trenger heller ikke å stå til ansvar for eller forholde seg til ektefellen og de to andre barna. Hun må kun forholde seg til mannen videre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå