Gå til innhold

Treningsskravling


Klips

Anbefalte innlegg

Jepp. Ulempen med X-fit er at det er ikke mulig å gjemme seg bakerst i hjørnet og kjenne litt på formen. Her er du enten med eller ikke. I hvert fall om man er sykt opptatt av å briefe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn som bihulene sved ville jeg ikke vurdert det engang om det ikke var for erteproteinet :fnise: (påstår fremdeles hardnakket at jeg ikke var syk, selvfølgelig).

Men så kom ikke mannen hjem fra jobb i tide til timen (20.30). Derimot kom mannens bror fra Trondheim innom, så jeg ble sittende og drikke opp hele tax-free-kvoten min med ham i stedet :)

Og i dag våknet jeg frisk som en fisk.

Det var altså DET som skulle til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: ikke sant.

Det var siste X-fitsjanse denne uken, som kjent få slike timer. Leser om det (altså crossfit) i steden, føler jeg blir sprekere bare av det.

"Poenget er ikke å bli raskest opp Stoltzen eller best i benkpress, men å være gjennomtrent."

"Målet med crossfit er ikke å bli best i en idrett, men å være en generelt trent person, altså mest mulig atletisk."

Atletisk. Nydelig ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste treningsartikler i dag og, gitt. Rundt på DN sine Aktiv-sider. Om løping, om intervaller, om raske Kenyanere som løper lange, harde turer og aldri har hørt at 4x4 eller puls under 60% er det eneste saliggjørende. Så jeg tenker drit i systemer, jeg løper sånn jeg har lyst. Og i dag hadde jeg lyst til kort-intervaller, omtrent som dette, progressiv økt på 45+15 sek (bare at det ble ikke 15-20 av dem :sjenert: ).

Slik gjorde jeg det:



  • 10 min oppvarming på 9,5 km/h
  • 12 intervaller på 45 sek, med økning på 0,2km/h fra 12 km/h på den første til 14,2 på den siste, hoppet ut på sidene av båndet i 15 sek mellom hver og justerte opp farten
  • 5 min pause på 9,5 km/h, før jeg bestemte meg for en runde til, denne bare
  • 11 intervaller på 45 sek, med økning på 0,2km/h fra 12 til 14 km/h
  • 4 min nedroing på 9,5 km/h

GØY!

Løpingen gikk fint, fokuserte mest på å puste skikkelig, men pausene på 15 sek ble bare kortere og kortere :ler:

Skal se om jeg klarer flere en annen gang, evt starte på raskere fart.

Alt i alt gikk båndet 8km på 42 minutter, men jeg var bare på det 3/4 av de 5 km intervaller, så ca 6,75 km løp jeg faktisk. Da er jo ikke gjennomsnittshastigheten høy, men det er vel ikke alltid det viktigste.

Tøyde skikkelig godt etterpå, digg, selv spagaten var digg å tøye i dag, følte jeg kom dypt og godt i neste alle stillingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Earlybird kettlebell. Like gøy. Gøy fordi det er vanskelig. Spesielt en øvelse der vi henter en kettlebell fra gulvet opp i skulderpress, og så med den på strak arm over hodet skal ned i knebøy for å hente den andre og få den også over hodet. Tok den med blå kuler (12kg) for første gang i dag, klarte bare 6-4-4 reps, fyttikatta den er tøff!

Skal bytte fra rosa (8) og blå til blå og gul(16) kule neste gang. Er sterk nok til det nå :)

Nå skal jeg på bytur og bowling og kafé (kanskje en utepils?) med familien.

Har nye knallgrønne bukser og vurderer å matche med syrinlilla converse. VÅR ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det ble med de to treningsene denne uken

Torsdag 1: intervalløkt på mølle

Lørdag 3: kettlebells

Hverdagsbevegelse:

ikke registrert, men ganske masse trasking på kastrup & arlanda etc og en runde bowling :sjenert:

Erteproteinkonkurranse (12 1/2 uke igjen):

X-fit: 3 (av 15)

Kettlebells: 3 (av 15)

Skal ikke ligge noe i veien for å få til både kettlebells, x-fit og løping neste uke. :)

Endret av Klips
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fin dag å gå til jobb, tenkte jeg, da jeg så morgenværet. Angret fort. Hælene var, om enn av gummi, litt for høye, kåpen var litt for varm, hanskene for tynne, pc-vesken litt tung, og jeg tenkte på hvor mye tid jeg sløste bort før jeg kom meg på kontoret og om jeg svettet ut den fine ullkåpen min. Men nå som jeg er fremme føles det veldig digg, selv om hendene fortsatt er litt stive og følelsesløse.

50 min en vei. Mener jeg har gått på 45 før, men rundt der ligger det i hvert fall.

Sier seg selv at man ikke har tid til slikt hver dag. Så heretter trenger jeg ikke bli så flau når jeg sier jeg kjører til jobben :sjenert:

Men jeg skal gå (og sykle såklart) flere ganger, altså. Hjem i dag, blant annet ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg må justere Erteproteinkonkurransen, mim :sjenert:

Det er egentlig bare en X-fit time i uken (onsdag kveld) som er aktuell; å kjøre byen rundt for å spa opp timer på andre tidspunkt blir bare stress og ikke treningsglede, og det var jo ikke poenget for min del.

Dermed må jeg, når det gjelder X-fit justere målet til å gå på: alle de onsdagstimene som er teknisk mulig. Jeg ser nemlig allerede nå at to onsdager i nærmeste fremtid kan bortfalle.

Det skal være gøy.

Det skal også være blodslit.

Men det skal ikke være stress :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forståelse, mim :)

Og jeg skal IKKE skulke unna for at jeg har litt vondt i lilletåa, asså. Kun hvis jeg ikke har noen til å passe barna mine eller er nødt til å være et annet sted disse onsdagskveldene (som på sameiemøte eller metallicakonsert).

Har laget meg et løst løpeprogram for våren også. Og lurer på når jeg skal starte neste løpechallenge på jobb? Før sommerferien, eller i sommerferien? Det siste er jo den beste drivkraften for faktisk å få trent i ferien. Uansett kommer jeg nok som vanlig til å være drit lei systemer og programmer og gå på dilletimer igjen så snart høsten starter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett kommer jeg nok som vanlig til å være drit lei systemer og programmer og gå på dilletimer igjen så snart høsten starter :ler:

Det viktigste er jo at du trives med det du gjør, all aktivitet er bedre enn ingen, og det skal jo være gøy også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og jeg veksler jevnlig mellom å legge planer og å bli lei dem :ler:

Kettlebells i dag. Ingen tvil om at det er mye artig stølhet i vente. Og gøy at det faktisk konkurreres i dette her. Da virker det mer som en ordentlig idrett. Som om man lærer seg noen skills, liksom :fnise:

Og gåturen hjem fra jobb var digg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så slapp, stinn, mett, uggen, sliten. Heldigvis er jeg en gammel ringrev og vet at trening er absolutt beste botemiddel. Hører dere folkens? Når man føler seg slapp er trenine man skal gjøre.

X-fit, på gruppe med en dame jeg la merke til på kettlebells mandag. En som tar de tunge vektene. ;) Vi skrøt av hverandre i dag, og det var riktig så hyggelig. I tillegg var det nytt program med masse rumpe og bakside lår, :sjarmor: synd jeg neppe får med meg de neste to onsdagene.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette: http://fitnessbloggen.no/imponerende-kroppsvektovelser-du-garantert-klarer/ hadde vært noe. Human flag, liksom :fnise:

Lite jeg hadde tatt den hver gang utpå kvelden på fest hvis jeg fikk den til.

Neida.

Ikke hver gang.

Gikk til jobb igjen, tross morgenrot og alt for sent på plass. Lave sko, ørevarmere og bare en veske. Hyggeligere vei. 45 min. Fin tur egentlig, prøve å få til en gang i uken?

NÅ smaker kaffen godt, nå :)

:goodbye:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde digga festdelakere som kunne underholda med Human Flag!

Kos deg med kaffen! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, ville blitt litt av en fest.

Avsluttet arbeidsuken med 6 km på mølle, 10,1 km/h.

:)

Underlig hastighet, sier du? :fnise:

Jeg har et eksperiment på gang, der jeg løper 6 km hver uke og øker med 0,1 km/h hver gang. For å se hvor det stopper :ler:

Noe skal man jo finne på.

Gjester mye av helgen, så vi får se om det blir noe mer denne uken. God helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Innom og heier på deg, jeg!

Og jeg må si jeg er storfan av det erteproteinet jeg.. Selv om den får akward konsistens aleine med melk. Man må liksom blande med andre ting!

God ide med å økte 0,1 i hastighet hver uke. Jeg driver med noe av det samme hver gang jeg jogger (øker med 0,1 hvert minutt, til jeg kommer fra 7 til 8 kmt, og så synker jeg med 0,1 til jeg er nede på 7 igjen. Eller så bruker jeg hastighet 8 og 9, alt avhenger av dagsform. Uansett, det gir meg noe å tenke på de dagene jeg ikke klarer å få inn løpehumøret)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig, Kevlarsjäl :)

Det er morsomt at det skjer noe underveis i løpingen, litt trykking og oppdeling og systemer får tiden til å gå fortere når man må være inne.

Jeg er veldig spent på hvor langt det går, altså. Klarer jeg 6 km på 10,5? 10,8? 11? Over 11?

Godt vi klarer å lage oss litt spenning :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...