Gå til innhold

Treningsskravling


Klips

Anbefalte innlegg

2012 har vært dårlig, og spesielt april med kun 1 (kort!) trening i uken!

NÅ blir det andre boller. Kanskje trene nesten HVER dag disse to ukene, og så heller roe litt mot slutten av den påfølgende så jeg ikke er helt tom til stafetten. Ikke at den er så viktig, såklart, men man trenger jo ikke gå inn for å være utkjørt i alles påsyn heller.

Fikk nesten tillatelse av ene sjefen til å trene i arbeidstiden, vi pratet i går og han sa at trening var så viktig at det kunne prioriteres før jobb

:sjokk:

Ikke noe jeg kan utnytte alt for mye, men litt?

:sjenert:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje trene nesten HVER dag disse to ukene

... så lenge det ikke blir stress!

Har hatt nok stress for en stund, og mer kommer alltids, akkurat nå skal jeg tillate meg å bare tenke på fine ting:

:hjerte: Gikk ut og handlet crispy epler og kamillete

:hjerte: Skal snart hente barna mine, klippe håret til og skravle med datteren min

:hjerte: Komme hjem til rent hus

:hjerte: Ringe broren min

:hjerte: Og trene hvis jeg vil.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes sjefen BA om å å bli utnytta, så jo, litt! ;) Er det ikkje ganske vanlig at større firma har ein time per veke eller noe sånt der dei ansatte kan trena?

Kos deg uten stress! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg uten stress! :)

Takk. Backa ut fra X-fit, rett og slett fordi det er sånn tøffesen-trening. Følte meg ikke tøffesen denne uken :ler: , tar heller en hopp og sprett i kveld.

Og så er planen å løpe fort&kort samt å børste støv av gode gamle knebøy ++ på fredag, og en lang og rolig joggings i solen i løpet av helgen.

Neste uke er litt fullere igjen, så da må jeg nok kanskje utnytte sjefen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkei, nå begynner det å skrante.

I går da jeg skulle sette meg på knærne for å pusse tenner på et barn gjorde det vondt, som om jeg fikk en strekk eller noe i det ene låret. Hadde glemt det, helt til jeg nå satt med beina på bordet og skulle svinge dem ned, og idet jeg løftet dem litt opp fra bordet gjorde det dødsvondt i det andre låret. Midt i lårmuskelen på forsiden. Gjør vondt fortsatt.

I alle dager, hva skjer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ømt hele resten av dagen, brukte hendene til å løfte benet inn i bilen etter meg. Småløping funket spesielt dårlig.

Så jeg avbooket hopp&sprett-timen.

I dag har jeg optimistisk tatt med trenigstøy, men jeg vet jammen ikke, det er der fortsatt, er det lurest å ikke irritere på seg mer?

Er i mitt førtiende år, vøtt, folk har alltid sagt at det går nedover derfra :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God ide, men det ble til at jeg droppet det helt både fredag og lørdag.

Søndag kjente jeg det da jeg spilte fotball med barna (fy fader det er slitsomt :ler: ). Men ikke da jeg tok en løperunde på bygdøy. Våget ikke tøye :ler:

Kun litt over 8,6 km på en time, ikke akkurat hektisk tempo :sjenert:

Veldig fint der ute i våren, fullt av folk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte en pappa på fotballen, fedrene møttes en gang i uka for å spille de også. Mødrene ville også gjøre noe aktivt så de møttes for å GÅ TUR!

Hvorfor kan aldri damene gjøre noe GØY?

Jeg vil også spille fotball eller tennis eller ett eller annet :(

Må prøve å få i gang noe selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte en pappa på fotballen, fedrene møttes en gang i uka for å spille de også. Mødrene ville også gjøre noe aktivt så de møttes for å GÅ TUR!

Hvorfor kan aldri damene gjøre noe GØY?

Jeg vil også spille fotball eller tennis eller ett eller annet :(

Må prøve å få i gang noe selv.

Hehe, tror man må dra i gang noe selv om man skal gjøre noe gøy ja. Kvinner er kjipe dyr. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjedeligere enn menn i hvert fall :fnise:

Jeg spilte innebandy en periode med nesten bare menn, det var supergøy, men jeg feiga ut til slutt for de var så innmari mye flinkere enn meg så det ble for pinlig. Selv om de var kjempepositive og greie.

I dag blir det en joggings i gamle trakter og en bosu styrke på gamlesenteret mens datter er i bursdag. Gjelder å utnytte tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlesenteret hadde hengt opp kart med løperuter i nærmiljøet. Snakker om inspirerende service! Så jeg fant en flott grusvei i skogen der oppe som jeg ikke ante eksisterte da jeg bodde der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir mye fotballtrening fremover på barna ser det ut til. Da burde jo mor lett kunne ta seg en joggings mens de spiller? Forkjølet i dag, men alltid godt med lure triks i ermet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Klips! :goodbye:

Jeg synes å huske at du er god på chins/pullups, stemmer ikke det? Jeg har nemlig inngått et idiotisk veddemål om at jeg skal klare å heise meg opp etter armene i hyttenaboens åpne trapp i sommer.... Hvis ikke må jeg hoppe fra en klippe på ca. 7 meter og det er IKKE attraktivt. Hvordan øvde du deg opp til å klare det, hadde du en spesiell teknikk? Jeg hopper opp fra bakken og holder i ca. 5 sekunder før jeg senker meg sakte ned, og gjentar 6-7 ganger. Det går jo ganske greit, men når jeg henger fritt med strake armer har jeg ikke NUBBESJANS til å løfte meg opp... Det føles helt umulig! Kanskje jeg må få en til å hjelpe meg litt, og kanskje jeg må få mannen til å bygge om dissestativet i hagen til treningsapparat. Aaaah, veddemål inngått etter en flaske vin er ikke bra! :tristbla: Har du noen tips til meg??

Hilsen Cumulus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Veddemål, ass, skumle saker!

Jeg trente ikke på noen spesiell måte, jeg klarte allerede en eller to da jeg startet. Holdt på med styrketrening på den tiden, som innebar nedtrekksmaskinen, regner med det var den som øvde opp styrken. Ellers er det negative reps som du beskriver som pleier å være anbefalt. Evt bruker de en strikk som de henger kroppen i for å hjelpe til, eller en sånn maskin som treningssenterene har. Ellers kan den sterke mannen holde deg og gi deg den lille ekstra (mentale) hjelpen som trengs, det er sikkert hyggeligere enn en strikk :)

Bah, har ikke trent skikkelig styrke på et år, og det merkes, nå MÅ jeg snart få skaffet meg tid til å prioritere det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PS.: Får du lov å holde deg med håndflatene mot deg? Det er lettere enn om de er fra deg synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS.: Får du lov å holde deg med håndflatene mot deg? Det er lettere enn om de er fra deg synes jeg.

Ja det synes jeg og, men det er jo umulig i denne trappen.. Men hvis jeg klarer det med håndflatene mot meg fra et tre i hagen eller noe, så kan jeg kanskje klare å grine meg til at det godkjennes. Det begynte med at datteren min tok 10 på rappen, så skulle jeg prøve, og så hadde vi det gående. Nå har jeg søkt hjelp hos gymlæreren på jobb, som selvsagt resulterte i at jeg har sagt at jeg skal klare det på sommerfesten. :klaske: Han har funnet frem en step til meg på treningsrommet, som jeg står på under stangen, dermed er armene litt bøyd i utgangspunktet. Dermed kan jeg øve på å STARTE bevegelsen nede istedetfor å hoppe opp, hvis du skjønner?

Jaja, noe skal man jo holde på med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: det er jo ikke det dummeste man kan holde på med, da.

I dag skal mannen jobbe både sent og tidlig, og jeg skal på uniformslageret til korpset og bytte fra aspirant- til juniorutstyr :hjerte: så når skal man egentlig få trent i denne hverdagen? Jeg må bli flinkere til sånne små hjemmeopplegg så det ikke må gå en hel uke mellom hver gang!

Jeg sitter jo ikke stille, jeg har fire etasjer hus og to barn :ler:

Jeg svømte litt i hotellbassenget i helgen, jeg syklet til tannlegen med sønnen min i forrige uke (7,4 km tilsammen, hans lengste tur så langt) og jeg lempet stein til en trapp. Så det er ikke sånn at jeg er helt ute av form heldigvis.

Men i dag må jeg enten snike meg ut i arbeidstiden eller ta en økt sent på kveld. Vi får se hva det blir, men noe må det bli. Jeg skal løpe 6 km på mølle og ta en kjapp runde styrke. Nemlig!

I morgen og/eller torsdag kan jeg ta en rolig joggings mens et av barna spiller fotball, og etter stafetten lørdag kan jeg ta en liten løpings på StHanshaugen, det blir kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forventede vekslingstider på mail her, jeg er forventet å bruke fire minutter(!) på 1,1 km som inkluderer Norabakken, altså 16,5 km/h skal jeg løpe i. Tror ikke jeg noengang har løpt noe som helst i 16,5 km/h, og aller minst opp en bakke.

Sjekket etappeguiden, det var lurt å ta det rolig i starten og opp bakken, for det var 300m igjen når man kom på toppen av bakken og der kunne man gi alt. Haha, hva for noe "alt" skal jeg på noen måte ha igjen å gi etter å ha løpt opp Norabakken?

:klo: hva slags supermennesker er dette beregnet på? I og med at jeg ikke gidder gråte får jeg like gjerne le.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...