Gå til innhold

Treningsskravling


Klips

Anbefalte innlegg

Med så lite trening jeg får til nå er det jo rent selvbedrag at jeg liksom er en som trener. :ler:

Et år siden jeg løftet noe skrot sist?

Så etter en halvhjertet 4x4 (og oppvarming med lettere vekter) kjørte jeg 3x8 repS på:

Knebøy og strakmark: 55 kg

Benk og nedtrekk: 35 kg

Skal ikke si meg misfornøyd med det Asså. Kjøre på ut juni nå :)

Beina skalv fint etterpå og bakkene hjem på sykkel var pain :sjarmor:

(Den observante leser vil merke seg at jeg ikke tok noe mage. For det er så kjeeeedelig! Kan ta det de andre dagene. I dag, fx.)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten, Renegade row kan jeg ta, den er morsom og tar mange steder inkl. core. Finfin plan.

Har hatt tvungen restituering de siste dagene så bena skulle bli i stand til å løpe igjen, men etter stafetten er det fullt styrkekjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Den observante leser vil merke seg at jeg ikke tok noe mage. For det er så kjeeeedelig! Kan ta det de andre dagene. I dag, fx.)

Som jeg skulle sagt det selv. Mageøvelser er det kjedeligste jeg gjør!!

Og jeg kan vel heller knapt kalle meg trener for tiden, men det kommer vel bedre tider igjen snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Smilla! :)

Satt til bords med en som la inn alt kruttet på å omvende meg til crossfit i går :ler:

Er jo allerede omvendt egentlig jeg, har bare ikke helt livsstilen til det. Men vi får se.

Brukte mesteparten av lørdag formiddag på å tenke "skal aldri melde meg på noe mer"

Men såklart, når man står på vekslingsstedet, da er det plutselig ganske gøy.

:fnise:

Løp ikke akkurat fort, orket liksom ikke gi alt. Ga en del ;) Løp i rett over 12 km/t. Og det var jo oppover en hel masse. Så det får duge. 395. plass av 658. Virkelig ikke noe å skryte av :ler:

Bare to på laget fikk dårligere plassering på sin etappe, av de tidene som har kommet inn, og han ene gjorde det på etappe 7, etter å ha fullført etappe 6, fordi ingen kom til veksling. :ler:

Jeg kan virkelig ikke melde meg på flere ganger, de eneste som gjør det dårligere er de som ikke dukker opp :ler:

En 15' småjogg i StHanshaugen til oppvarming, og så tilsvarende i Stensparken etterpå for å kunne kalle det en slags treningsøkt sammenlagt.

Syklet til og fra, rundt 6 km hver vei.

Sol, masse folk med startnummer.

Og så middag :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over at du faktisk frivillig melder deg på slikt, jeg, så tid får være tid ;)

Men altså, hva er crossfit? Fortell, fortell! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal gjøre det når jeg rekker. Har ikke testet selv, har testet elixias X-fit bare. Hun her er hekta. Og veldig morsom. :)

Styrke i dag, det ER skummelt i frivektrommet, enda jeg har vært der før. Nesten så jeg utsatte treningen til sent på kveld, så jeg skulle slippe å stå i køene som jeg innbilte meg var der rett etter jobb. Men det ble for dumt når jeg nå endelig hadde en skreddersydd mulighet til å trene rett etter jobb. Og så var det slett ikke fullt av skumle bole-menn der :)

Var en fyr da, med massivt mye muskler, men han var artig, han spratt rundt og slang beinet på en stang over hodehøyde og tøyde. Funderte på om han kunne drive med en idrett av noe slag der man måtte være både sterk, spretten og smidig? Men det var så VELDIG mye muskler på ham, så hva kan det ha vært?

Fikk litt dårlig tid siden jeg var så feigt&treigt i gang, men man får gjort det viktigste på 45 min. La inn Renegade Row med 12 kilos kettlebells og smale pushups (i hver row runde).

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg trene?

Støl i dag, så tror ikke en ny runde styrke er optimalt. Ei heller en time med 359 knebøy. En lang rolig joggings ville vært ideelt. Hvis det ikke regner.

Evt er det jo X-fit-kvelden.

Elixia kan ellers friste med:

- 500 kcal (som jeg ennå ikke har testet i en stille protest mot at trening skal være for å forbrenne kalorier) + shape (som skal være for "core" men som jeg syns er mye tid på å kjenne etter hvordan bekkenet tiltes, jeg vet hvor bekkenet mitt er)

- Energy Yoga (har helt droppet ut av yogagreiene, det var så vondt alltid :ler: )

- Cardio step (husmorinstruktør, men kan jo være det jeg trenger i dag, litt pusetrening)

- Cardio energy + styrke & core (bra instruktør, men sannsynligvis 5000 knebøy, og dumt tidspunkt)

Nei, det blir nok x-fit da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble opphold, jo! Da frister en lett joggetur klart mest for disse støle bena :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt slækk trening på onsdag, og så to dager fri, så i dag var det ikke måte på futt. :D

6 km på 10,7 km/h, dvs under 34 min. Da ble 5 kilometre løpt på 28 min, og det er det raskeste jeg har gjort noengang på mølle. Fin flyt, litt kjedelig er det jo, men særlig tungt var det ikke.

Har trua på den høyfrekvente spillelisten.

Dessuten viste MTV et program om en fyr som skulle trene seg opp til parkour-utøver, og jeg digger jo den sporten, så det var morsomt å se på treningen.

Styrkeøkten ble derimot litt amputert av dårlig tid (igjen) og mye okkupert utstyr, men fikk gjort nok til å kalle det en økt. Ikke markløft dessverre, men kjente jeg brukte rumpe og bakside lår godt i knebøy i det minste.

Så at det venstre kneet mitt trekker seg innover under knebøy, kompenserer for at jeg er svakere... på yttersiden må det vel da bli? Klarte å holde det i ro når jeg fokuserte på å dra det utover mens jeg løftet. Er det nok eller burde man legge på noe annen styrke for å trene opp det som svikter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen min.

Den har vært mye enklere å ha med å gjøre mot meg enn jeg har vært mot den, føler jeg. Løpt 2 mil har den giddet, løfter tunge ting og bygger opp musklene sine, nesten ingen plager, nesten aldri syk, legger ikke på seg, bærer frem barn. Ikke har den giddet å bli særlig rynkete en gang til tross for at den får varmtvann og spenol å nære seg på :ler:

Fader ass, gem kropp!

Ikke rart jeg behandler den for dårlig tilbake. Blitt alt for godt vant.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint skrive!

Eg trur no likavel at du er ganske snill med den kroppen din. Ellers så hadde den nok oppført seg mye dårligare. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Cardio step (husmorinstruktør, men kan jo være det jeg trenger i dag, litt pusetrening)

Måtte bare kommentere det her, for det høres ut som samme Elixia'n som jeg går på ... men jeg sleit skikkelig de første gangene likevel :fnise:

God treningsuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje samme? Jeg går på to forskjellige (tidligere tre) og ser litt forskjell, men kanskje det er innbilt.

I går prioriterte jeg iskald hvitvin på terrassen VEKK til fordel for en ekstra lang treningsøkt. Flinkis.

Først løp jeg mine 6 km på mølle på 10,8 km/t. Sleit litt de siste 1,5 km, men ikke fryktelig, og man gir seg jo ikke når det bare er en kvart igjen til målet.

Deretter løftet jeg.

Kjente det murret og småverket i rompa da jeg skulle sove, det må jo være bra?

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går prioriterte jeg iskald hvitvin på terrassen VEKK til fordel for en ekstra lang treningsøkt. Flinkis.

I dag blir det motsatt. Det kjenner jeg helt klart, at når jeg kommer hjem fra sønnens fotballtrening skal det ligge iskald hvitvin klar til terassenyting.

Musklene er uansett for ... møre fortsatt til å kjøre styrke, jeg kjenner de ville vært tunge og fryktelig kjedelige å løpe med. Så da så.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i dag blir det både og :)

Ferdig med en rask runde styrke (tot. 47') og det er fortsatt sommerkveld igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jepsi pepsi, hun var beintøff. Tøffeste timene på Elixia. :)

Har hatt "sommerferie" siden sist, rakt en hage som ikke var min i dag fordi jeg ble for rastløs til å sitte stille. Såre hender.

Ny frisk i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg løfter jevnlig på vektene mine, mister grepet i markløft til tider, som vanlig altså.

I dag var musklene skikkelig skjelvete da jeg løftet, hvorfor blir de det? Gjorde ikke det sist med samme vekt. Vanskeligere.

Prøver å spise litt sunnere. Fisk og grønnsaker og sånn. Dvs dropper rømmedressinger på fisk og grønnsaker og sånn. Selv om sommerkroppen er grei nok den.

Jepp, sånn er det. (har spist sunt i to dager, forøvrig, ikke akkurat noen livsstilsendring :ler: j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... en og en halv dag, da, avsluttet med popcorn. Tror jeg driter i det der, spiser sunt nok som det er :ler:

Syklet til jobb i dag. At jeg ikke gjør det oftere, er jo så deilig. Får røde øyne av det, da, øynene mine blir røde av alt og ingenting, skulle tatt seg ut om de kunne takle litt vind på strak arm liksom.

Antrekk til sommerfesten? Sånn som det ser ut nå: lang sommerkjole (som jeg kan lure ullstrømper under) og skinnjakke (som jeg kan lure en liten ullcardigan under) :ler:

Ingen body showoff i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...