Gå til innhold

Treningsskravling


Klips

Anbefalte innlegg

Hyggelig besøk i helgen, samt en søndag jeg for en gangs skyld ikke hadde noe jeg måtte gjøre? Luksus. Gikk ikke tur i det fine været en gang :)

Fin og aktiv uke likevel:

Mandag 5: gikk til&fra jobb (2x50min) + Kettlebells (4av15)

Tirsdag 6: trappen på jobbx2, til&fra skole (25min)

Onsdag 7: X-fit

Torsdag 8: gikk til skolex2 + til jobb (60min)

Fredag 9: 6km, 10,1km/h

Lørdag 10: t/r skolex2 (40 min)

Søndag 11: nada :)

Totalt 3 treningser og 3t45min hverdagsbevegelse

Erteproteinkonkurranse (11 1/2 uke igjen):

X-fit: 4 (av 15)

Kettlebells: 4 (av 15)

Ny uke. Nye muligheter. Fikk høre at jeg har sprettrumpe i helgen. Puh. Fortsatt altså. :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, ja, ville blitt litt av en fest.

Avsluttet arbeidsuken med 6 km på mølle, 10,1 km/h.

:)

Underlig hastighet, sier du? :fnise:

Jeg har et eksperiment på gang, der jeg løper 6 km hver uke og øker med 0,1 km/h hver gang. For å se hvor det stopper :ler:

Noe skal man jo finne på.

10,2 gikk i hvert fall. Rakk verken tøye eller styrke mellom levering og henting av diverse barn. Men klødde i kroppen etter å få trent hele dagen, så godt at jeg i hvert fall rakk den lille løpeturen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Er litt spent på hvor det stopper. Pulsen hoppet kraftig opp mellom 9,4 og 9,7, men har ligget helt stabil siden. Stabilt på alt for høyt, såklart, men likevel stabil.

I dag var det så mye sol og fuglekvitter da jeg sendte ut unga at sjelen følte det var idioti å sette seg i en bil. Dermed ble det spasertur til jobb igjen. Kraftig feilvurdering av klær, skjerf, hansker og svart ullkåpe kom fort av, jeg gikk faktisk i bare jeans, skjorte og en tynn bomullstopp, og ble fortsatt svett. Speidet etter hestehov, men så ingen.

40-45 min tar det å gå den hyggeligste veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets holmenkollstafett, er satt opp på andre etappe fra St.Hanshaugen, fra Louises gt (ved Collets cafe), ned til Bislett, ÅNEI, det er den som går opp norabakken ved siden av Stensparken - GRØSS) til Wolffs gt, 1100 meter. Haha, bare å starte bakkeløptrening :ler:

Sjekker mellomtider for vår klasse fra i fjor, NIH klarte den på 03.38 :sjokk: , de TREIGESTE på 6,48, de midt å treet på rundt fem minutter. Gåddæm!

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem minutter på 1,1 km i motbakke? Som gjennomsnitt? Shit!!!

Eg som trudde holmenkollstafetten var sånn for hvermannsen.

Men du tar jo det der lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hihi, joda, det er for hvermannsen. Den bakken er helt på slutten bare. Men den er steil, ass! Jaja, må testes, såklart. Og festen etterpå blir bra. Silke og lange øreringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, denne ukens trening blir nok mest løpebasert grunnet alle andre avtaler. Lurer på hva jeg har lyst på i dag? Heller nok mot å løpe ute, en kosetur med innlagt bakkesprint?

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så gjorde jeg den tabben å dra hjem og treffe sofaen, heldigvis kom den vanlige ubehagelige rastløsheten og reddet meg ut igjen utpå kvelden.

Vanskelig å holde tempoet oppe ute, asså, hvis jeg ikke følger med faller jeg raskt inn i "spare på kreftene" tempo. Var sånn jeg lærte meg å løpe i sin tid, ikke ved å veksle mellom løpe & gå, men ved å løpe så sakte at det ikke ble slitsomt. 5,6 km på 36 min, ikke noe å skryte av, men dro på i oppoverbakkene i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert greit at det ikke ble X-fit, er FORTSATT støl i rumpa etter forrige onsdag! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert greit at det ikke ble X-fit, er FORTSATT støl i rumpa etter forrige onsdag! :ler:

Skit! Hva er det egentlig den rumpa di har drevet med? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her snakker vi rumpeaktivering...m¨å få testa dete X-fit opplegget ved første anledning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Det var ikke sånn før, men det nye programmet var sykt mye rumpetrening. Aner jo ikke hva noen av øvelsene heter, men det var bøye seg frem med kettlebell på ryggen (ca strake markløft, men man får jo ikke nok vekt, kulene går bare til 24 kg tror jeg av de vi har i salen i hvert fall), sitte i en slags sumomarkløft/dyp ballett-plié med kettlebell og skli fra side til side slik at man strekker ut annet hvert ben (med knærne godt ut til siden), og en der vi hadde føttene på bosuball, skuldrene i gulvet og løftet hoftene høyt i været mens ballen rullet inn... aaah, er god på å forklare øvelser merker jeg.

Meldt strålende sol til helgen, håper jeg får til en langjogg. Og/eller en kettlebelltrening. I dag har jeg lovet å hente barna tidlig, så det blir neppe noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med påfølgende 1,5 t hagearbeid. Enda mer i morgen, så kan våren komme også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 11:

Mandag 5: 6km, 10,2 km/h

Tirsdag 6: gikk til&fra jobb (2x45min)

Onsdag 7: 5,6 km ute + tøying

Torsdag 8: t/r skolex2 (40 min)

Fredag 9: nada

Lørdag 10: Kettlebells (5av15)+1,5t hagearbeid

Søndag 11: mer hagearbeid, dansespill med barna + 1km raskt på sykkel i bratt oppover etter å ha kjøpt macaroni til fiskegratengen

Totalt 3 (litt korte) treningser og 5t hverdagsbevegelse

Erteproteinkonkurranse (10 1/2 uke igjen):

X-fit: 4 (av 15)

Kettlebells: 5 (av 15)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag skal det være 10,3 km/h. Det gir 6 km på 35 minutter.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne nok gått, på ren stahet. Pga feiltrykking på knappene fikk jeg en pause midtveis, som jeg like gjerne brukte til å hente litt papir til å tørke litervis svette fra pannen.

Unnet meg oppvarming denne gangen, en kilometer på 8,5-9km/h men tror ikke det gjorde stort fra eller til.

Totalt 7 km på 42 min.

Pussig, da, sentrumsløpet på 56 min tilsvarer 10,7 km/h som gjennomsnittsfart ute på 10 km. Likevel skal jeg dø av 6 km på 10,3 på mølle. Hmf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde du jo trent mot løpet, i tillegg til at man alltid blir litt ekstra gira av alle andre som løper, du har hjelp av nedoverbakker osv. Mye som spiller inn her. ;) Jeg ville også slitt litt med 51 min på Sentrumsløpet om jeg skulle løpt det i dag, eller holdt den farta i 51 min på mølle. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...