Gå til innhold

Treningsskravling


Klips

Anbefalte innlegg

:ler: Jeg hadde definitivt IKKE trent mot løpet, men selve "nå er det løp"-effekten har jeg sett slår inn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dårlig uke, for mye jobb&div. Kettlebells var FULL i dag så da luntet jeg hjem og tenkte jeg kunne jogge i det fine været, men Hagen tok meg. Nå er det ikke frøsåing jeg driver med her, det er en hage under konstruksjon, så mange timer i hagen er strengt tatt like bra trening som en løpetur. Grillen kom frem, og årets første grillede biff med rødvin til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ble den uken, en løpetur på mandag :ler:

Men myyyye gledespåfyll, planting og årning og en liten sykkeltur i solen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress på jobb og maivær i mars førte til over en uke der jeg unnet meg helt påbudsfri fritid. Skulle kickstarte treningen igjen med x-fit i går kveld, men på vei ut av huset gråt seksåringen hjerteskjærende fordi han savnet meg sånn, så da feiga jeg ut. Ti minutter etter sov han :ler:

Så det ble i dag, akkurat tid til sekskilometern, og med så mye restitusjon i kroppen gikk 10,4 km/h lekende. Eller kanskje det var den nye spillelisten min med 180 bpm, leste en artikkel om at man løp fortere da. Den siste halve kilometeren måtte jeg opp i 10,7-10,8 fordi bena gikk så fort :ler:

Ah, endorfiner, velkommen tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lista, slik den så ut første testløp (husker ikke bpm lenger, men skal ligge ganske høyt):

the boys are back in town - thin lizzy

breaking the law - jeg bruker motörhead sin versjon, litt hardere

the pretender - foo fighters (vært en av mine favorittløpelåter i årevis)

don't you just know it - captain jack

footloose - kenny loggins

living la vida loca - ricky martin

lose yourself - eminem

mambo no. 5 - lou bega

tell him - the exciters

wonderwall - oasis

in da club - 50 cent

girlfriend - avril lavigne

monkey wrench - foo fighters

na na na na naa - kaiser chiefs

everyday i love you less and less - kaiser chiefs

paint it black - rolling stones

crash - the primitives

smack my bitch up - prodigy

falling away from me - korn

peter gunn theme - various artist på denne lista, har vel art of noise på en annen

Ikke nødvendigvis ting jeg ville funnet frem til om det ikke var for bpm-lister :)

Har hatt huset fullt av gjester helt frem til i går, har handlet og kokket og dratt på utflukter og ikke hatt treningsmuligheter, og i går var jeg utkjørt, men i dag fikk jeg hyttefeber og stakk på løpetur. 7,18 km på 47 min. Variert både i stigning og fart, litt fort, et par gåpauser, grått vårvær. Kom tilbake som en bedre mamma.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daenerys, hang in there. :)

Det fins alltid raskere, lengre, oftere, bedre, fint å tenke på en gang i blant hvor mye bedre man allerede er enn 0. 9,15 i gjennomsnitt ute i dag i bakker på 7+ K, ikke best, ikke lengst, ikke raskest, men ikke dårligst heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, den siste delen var til meg mest, ikke D spesielt, til meg og dem som evt kan ha glede av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg vet det kommer til å løsne etterhvert, er bare så kjedelig å være på et sted uten å komme videre ;) Er bare å jogge mye intervaller, jeg vet det jo...

God påske! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri løpt mye intervaller, men de sier jo det er det som skal til.

Har løpt kanskje ti intervallturer tilsammen, de fleste av dem i fjor vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avsluttet arbeidsuken med 6 km på mølle, 10,1 km/h.

:)

Underlig hastighet, sier du? :fnise:

Jeg har et eksperiment på gang, der jeg løper 6 km hver uke og øker med 0,1 km/h hver gang. For å se hvor det stopper :ler:

Noe skal man jo finne på.

Jeg er veldig spent på hvor langt det går, altså. Klarer jeg 6 km på 10,5? 10,8? 11? Over 11?

10,6 går. Rart for det var dødstøft på 10,3, men helt greit på 10,6. Dagsform, den nye løpelisten, bedre teknikk? Bedre form generelt kan det i hvert fall ikke være, så lite som jeg får trent for tiden. Helt tragisk, men om to uker tror jeg muligens begrepet fritid kan innføres igjen i ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Jeg har ikke jogget så mye i det siste, og har hatt et trivselstempo på 8-8.5 km/t. I dag jogget jeg fint på 10, men kunne ikke holdt det i 6 km...

Uansett, av og til kommer det bare slike byks fremover tror jeg, gjerne sammen med mindre trening :) Jeg klarer heller ikke skikkelig teknikk på jogginga før jeg kommer opp i 10 km/t, det kan også ha noe med hvor raskt tempo du klarer å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i alt det, Daenerys, både trivselstempo, byks og teknikk :Nikke: .

I dag er planen 10,7km/t og da skal det gå å løpe 8 km på 45 min, så da må jeg prøve det, selv om jeg tror det blir et helvete og jeg ikke gjennomfører.

:fnise:

Prøvde å la systemer og planer seile sin egen sjø og booke en morsom hopp&sprett-time i stedet, men selvsagt alt for sent ute, gad ikke stå som nr. 21 på venteliste.

Og det trodde jeg var alt jeg rakk av trening denne uken (loppemarked i korpset tre kvelder og to fulle dager, foreldremøte, dugnad på fotballbanen, en fest og to dager i København), MEN så glimter det til: Københavnskontoret vårt har løpegruppe som trener mot halvmaraton, og siden vi er der akkurat den dagen inviterte de oss med på trening! Det blir gøy, løping med ekte coach har jeg aldri gjort, og så i tillegg i en fin by der det er meldt sol og jeg ellers ville slækka bort tiden. Kult!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i alt det, Daenerys, både trivselstempo, byks og teknikk :Nikke: .

I dag er planen 10,7km/t og da skal det gå å løpe 8 km på 45 min, så da må jeg prøve det, selv om jeg tror det blir et helvete og jeg ikke gjennomfører.

:fnise:

Prøvde å la systemer og planer seile sin egen sjø og booke en morsom hopp&sprett-time i stedet, men selvsagt alt for sent ute, gad ikke stå som nr. 21 på venteliste.

Og det trodde jeg var alt jeg rakk av trening denne uken (loppemarked i korpset tre kvelder og to fulle dager, foreldremøte, dugnad på fotballbanen, en fest og to dager i København), MEN så glimter det til: Københavnskontoret vårt har løpegruppe som trener mot halvmaraton, og siden vi er der akkurat den dagen inviterte de oss med på trening! Det blir gøy, løping med ekte coach har jeg aldri gjort, og så i tillegg i en fin by der det er meldt sol og jeg ellers ville slækka bort tiden. Kult!

:hoppe:

Ååh, det hørtes jo helt topp ut. Har hatt løpecoach selv og det var veldig nyttig i forhold til løpeteknikk etc. Er jo midt i blinken å få med seg en sånn økt når man er ute og reiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant? Superflaks. Og alltid gøyere å løpe i nye byer, selv om jeg har jogga noen ganger i København før.

Klarte ikke 8 km på 45 min i dag, nei, det var tungt fra første meter, og etter 4,5 km ble jeg bekymret for illebefinnende og hoppet ut på sidene et minutts tid. Og når målet først er spolert dipper motivasjonen, så gjorde det samme på 5,5 og 6,5. Dermed ble det vel ca 7,4 km på de 45 min. Og rett på foreldremøte.

Kjenner det i rumpa/bakside lår nå faktisk. Så ikke så ille tross alt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ligger bak absolutt alle treningsmål, unntatt løpekilometre - som var satt skikkelig lavt due to vinter. Sukk. Erteprotein, fx? KB og X-fit var det første som ble tatt av programmet i påsken, og etter påske har jeg jo ikke hatt en ledig kveld.

Men jeg TROR etter denne uken at jeg skal få fritid igjen, trene masse! Klippe håret! Ta sol? (Gjør jeg ca hver fjerde vinter :ler: )

*drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løping i Køben var gøy, strålende sol, stafett og annen moro. Småstøl bakpå lårene, faktisk. To dager igjen nå, så er alt dette andre over og vanlig trening kan innta plassene igjen.

Føler meg litt dvask i lårene, må nok til med litt styrke igjen. Men jeg lurer på om jeg skal droppe / tilpasse styrke overkropp, for skuldre / armer ser i overkant trent ut selv om jeg ikke har løftet en finger på et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: jo. Kanskje spesielt nå om vinteren det er mest synlig, hvis jeg har på meg trøye/singlet blir det mye skulder.

Uansett: NÅ er jeg tilbake til hverdagen. Har booket meg på en "Fit for beach" time for å feire, har lastet inn "Hvite uker"-app'en og skal ikke gå gjennom en sikkerhetskontroll på ukesvis.

Det er fordelen med loppemarkeder, dugnader, foreldremøter, barnebursdager og ikke minst jobbreiser: å dra på kontoret, ha tid til en trening og stelle hjemme føles som en overraskende fridag.

:hjerter_rundt:

Kjøpte til og med en Ole Henriksen skrubb på tax free, jeg som ikke gjør annet med huden enn å gi den en klatt billig fuktighetskrem i ny og ne (mest av latskap, litt av overbevisning) tenkte å stelle meg litt.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...