Gå til innhold

Treningsskravling


Klips

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:ler: takk, mim & Daenerys (men jeg er virkelig ikke så veldig flink for tiden? Tror dere andre trener mer enn meg.)

Bruke rumpemuskler! Ryktene har det til at mange, spesielt kvinner, har dårlig kontakt med den. Så nå tenker jeg på å bruke den hele tiden. I knebøy, i hopp og sprett, når jeg er ute og går. Rumpa er tross alt den mest populære kroppsdelen min ute blant folk, kan jo gjøre litt for å holde den på plass i tilfelle den ikke gjør det av seg selv nå som 40-åra begynner å nærme seg.

:)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal lage en konkurranse med meg selv? SI fx. 15 X-fit treninger f.o.m. februar t.o.m. mai. Og 15 kettlebells.

Ulempen er at jeg ikke tar konkurranser med meg selv (eller andre, egentlig) SÅ seriøst. Like lite seriøst som jeg tar mine egne mål eller andre planer :ler:

Men ok.

Per i dag,

X-fit: 2

Kettlebells: 0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, hvis du tar 15 x-fit og 15 kettlebells innen mai, tar eg (regner ut)...50 treningsøkter! Det er litt over 4 økter i veka, som er mitt mål. :)

Hjelper det på motivasjonen? Den som taper må eta ei bøtta med erteproteinpulver. :ler:

Edit: ser jo no at du skriv at heller ikkje konkurranse med andre tas seriøst. ;)

Endret av madam_mim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, you're on!

Har ikke smakt erteproteinpulver (eller noe annet proteinpulver for den saks skyld) og noe sier meg at jeg helst vil fortsette slik?

Kicket i gang uken i går med litt over 10 min/2K mølle før timen startet, deretter styrke/core/stretching-time, den jeg likte så godt før, sannsynligvis fordi den er så annerledes og man vet aldri helt hva som kommer. Styrke på innside lår og håndledd, liksom? Hva det skal være godt for? Tja, i hvert fall er all muskelbruk godt for å nå mitt mål: that happy feeling :)

Og så er det alltid masse magetrening på sånne timer, og det gidder jeg jo aldri gjøre på egenhånd :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK, då har vi ein deal. Eg regner fra i går, så då har eg klokka inn 1 av 50 så langt.

Nei, erteprotein er styggedom av ein annan dimensjon. Bare spør Enigma :fnise:

Dette. Aldri kjøp det. Me mindre du ikkje klarer 15+15, då, då må du som sagt eta ei bøtta :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åkei, nå angrer jeg allerede, for jeg har regnet på det og det er 15 uker til ut(!) mai, dermed må jeg ha en i uken, og det kan rett og slett bli teknisk utfordrende, for det er ikke så mange X-fit eller kettlebells-timer på timeplanene rett og slett. Og jeg har jo en del andre forpliktelser, fx. i morgen - min faste X-fit - kræsjer med foreldremøte. Kan vi si en halv boks erteprotein? Neida, jeg skal prøve å få det til! Det kan bli gøy :)

(Altså, å prøve å få det til. Ikke å spise erteprotein)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir artig! Og hektisk! :)

Kanskje du kan lage ditt alternative X-fit program der du løfter ungane? Det teller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kanskje når jeg blir mer dreven.

Tror jeg får innetreningssko til bursdagen min i morgen :hoppe:

Tror fordi jeg var og prøvde 100 par sammen med mannen min i går :fnise:

Noen kvinns ønsker seg kanskje diamanter og sånn når de har bursdag, (og kjøper seg sko selv), men nå ble det i hvert fall gjort.

Jeg gikk KUN etter utseendet denne gangen :ler:

Dessverre hadde de ikke de aller fineste inne i min størrelse (et par turkise Asics med rosa striper og lisser! Eller var det omvendt?) men det ble ganske bra.

Synd den første treningen jeg sannsynligvis kommer meg på etter bursdagen er Kettlebells på lørdag der man kjører uten sko :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så ble jeg med en kollega bort på sporten og røk sannelig på en treningstopp til mens hun handlet ski. Singlet med innebygget bh fra Nike. Spørs om jeg tør teste den i dag, følte meg litt naken i den nå vinterstid, og singlet på elixia er vel egentlig forbudt.

De hadde løpeskjørt også, fiiine, men shortsen under var veldig kort, spørs om jeg har nok avstand mellom lårene eller om det blir gnissing og gnagsår.

Uansett pakker jeg straks sammen og tar meg en mølleløpings med så mye tøying&styrke jeg rekker etterpå.

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... hvor det sto tre jenter foran meg på ellipsemaskinene - i singlet ;)

Tror det skulle gå bra med løpeskjørt, asså, uten gniss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forresten en versjon av Rasputin på løpelisten min som fikk meg i helt genialt løpehumør, men nå finnes den visst ikke lenger på Spotify, og jeg husker ikke hvem det var som hadde den. Hmm, hvem kan det ha vært? Forsåvidt ikke så viktig hvis den ikke fins der lenger :(

Ah, det var Turisas, "a Finnish folk metal band from Hämeenlinna."

:ler:

Folk metal FTW. Den var virkelig fin å løpe til asså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, tingen med akkurat den sangen var at den var ganske glad samtidig med at den var skikkelig rocka. Det var jo gode gamle Rasputin, skjønt i ny drakt.

Jeg liker ikke så godt å løpe til sanger som er sinna-metal. Liker glad-metal. :ler:

"Du hast" har jeg på løpelisten, da.

Mener forøvrig at jeg har hørt "Crash" i mer rocka versjon enn jeg finner på Spotify (http://www.youtube.com/watch?v=5JVmV-m4wXg, si fra hvis dere kjenner til hvem andre som kan ha spilt den)

Her er Turisas, sjekk selv og kjenn det klø i føttene etter å sprinte av gårde!

(åja, så har jeg bursdag i dag, og har så langt fått "energibunt", "solstråle" og "søta" i gratulasjonene mine. Stas :) )

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men jeg må si meg litt uenig med deg i at finsk metal er harry. ;) Da blir all metal harry. :gjeiper: Image er jo en stor del av pakka uansett hvilket land metal kommer fra. Synes det er veldig kult at vi Nordiske landene har så mange utrolig bra metalband som også slår an og er svært annerkjente internasjonalt. Mye bra svensk, finsk og norsk metal! :)

For øvrig er det litt tvilsomt å kalle Lordi metal, da de gjerne regnes minst like mye som et hardrockband som et metalband. ;)

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det ofte er harry. Men eg bruker ikkje harry-begrepet som noe udelt negativt, altså. Er jo sjøl ein person med ganske mange harry preferansar... :sjenert:

Ja, nesten all metal er harry! Elsker det! :mrgreen:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Harry.

Og startet mitt liv som 39-åring med Kettlebells. Et lite skritt for menneskeheten, et lite skritt vekk fra erteprotein for meg.

Instruktøren skal starte med timer søndager også, det hjelper på mine antiertemuligheter.

Men, jeg har lyst til å begynne med litt tyngre styrke igjen også utover våren. Litt shape-up skader aldri ;) . Flette inn hvor?

Etterpå var jeg på bibliotek & kafé med datter, og vi gikk hjem derfra, rett over en time i frisk luft. Hverdagsbevegelse, også viktig.

Sparket isklump mye av veien, vinterens nye idrett, om å gjøre å ikke bli truffet av klumpen, en slags har'n rett og slett.

Godhelgesigen nå :)

Laget sunn & digg middag, med et glass kokkeleringsvin til, og så et glass til for å skrive her...

Aaah :hjerte:

Jeg har rett og slett et veldig deilig liv, jeg skryter ikke, jeg takker.

Status uke 7:

X-fit: 2 av 15

Kettlebells: 1 av 15

14 1/2 uke igjen

Ellers, 3 treninger denne uken, samt min 1,5 t utegåing (har ikke registrert, skal begynne)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...