Gå til innhold

Treningsskravling


Klips

Anbefalte innlegg

Fortsatt so-so, men fortsatt nesten vaskebrett, og jeg kommer jo tilbake.

Noe helt annet: i dag er jeg på jobb med bare mascara. DET vet jeg ikke om har skjedd de siste årene, i hvert fall vinterstid. Men jeg blir egentlig ikke noe penere av å kline på mer. Bare mer tilklint.

Kanskje jeg ikke kan det bra nok, kanskje jeg ikke bruker nok uansett, men jeg tror jaggu dette er den nye trenden.

Passe på hud litt bedre (kjøpt min første "ordentlige" krem, en Ole Henriksen nattkrem), selvbruningslotion for litt glød, fin på håret og mascara.

Heller dra på litt pynt på kveldstid.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, delte meninger om det, men takk.

Føler meg rent befriet, jeg. No worries om sminke som har sklidd under øynene eller dekkrem som har kaket seg i rynkene. Nå har jeg aldri brukt veldig mye sminke, altså; eyeliner, litt pudderrouge (faktisk) på øyelokkene og litt dekk på ringene under øynene som selv barnehagebarn påpeker. Kanskje ville jeg vært ENDA penere om jeg brukte 20min i stedet for 2 på sminke. Men jeg tviler egentlig. Og altså er jeg helt på topp med 20 sek :ler: .

Nå er jeg egentlig bare litt snurt over at jeg ikke fant ut dette før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå digg å trene mandag, jeg er så glad i å trene jevnlig. Og så blir jeg forkjøla igjen? Så mye for å aldri bli syk. Hmf!

Tipper det ikke nødvendigvis hjelper å stå en time på bandybanen i kveld heller. Tar med egne skøyter, så står jeg i det minste ikke stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... så der røk en uke til :/

I går var styrketimen blitt en fusion-aktig time, yogainspirert styrke. Gi meg heller ren yoga eller ren styrke anytime. Og ikke insister på at man skal ha knærne i bakken, jeg tar IKKE pushups på knærne! Menmen, strekk og tøy er deilig det.

Så spørs det hvor mye tid jeg har hjerte til å stjele fra familielivet frem til jul, har saumfart de uttynnende timeplanene. Kanskje ty til litt mølleløping med tøying eller styrke til.

Juleønske (må nok kjøpe selv): nye INNETRENINGSSKO. Søte rosa eller noe. Har hatt de stygge klumpfotskoene mine lenge nok nå, de er et herk å få av og på og i tillegg får jeg krampe i foten av dem titt og ofte. Tullesko.

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg tenkt å drive vekk de siste forkjølelsesrestene med to timer trening, har booket meg på tre forskjellige timer :ler:

Så får vi se..

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Det gikk faktisk helt fint det der. Cardio Energy + Shape + Power. Først på vei ut av senteret jeg ble geleklump.

Nyttårsaften rakk jeg en liten tur på mølle (ny plan er nemlig å kjøre en rolig 6K på mølle de gangene det ikke er noen bra timer fx. og så evt ta styrke eller seriøs tøying etterpå hvis jeg rekker. Og dermed PANG, FINALE, og 2011 ble et helt greit treningsår. Ikke noe å skryte av, men jevnt og trutt :)

Sparker i gang 2012 med en Cardio Step Interval i ettermiddag, så får vi se om det blir noe mer målrettet igjen utover året.

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der hadde yourtrainings sendt en mail til en konto jeg sjelden sjekker. Med en klype salt (kun et alternativ registrert per trening, og "fitness" dekker både styrketrening og saltimer):

Running: 54 Workouts, 51h11

Fitness: 47 Workouts, 48h16

Cross Country Skiing: 7 Workouts, 8h04

Yoga: 7 Workouts, 7h10

Stretching: 3 Workouts, 2h50

Dance: 3 Workouts, 3h00

Spinning: 2 Workouts, 2h15

Total: 123 Workouts, 122h46

Lett å se hva min minst favorittrening er :ler:

Lite yoga her ser jeg, mer av det i 2012, helst en i uken :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slett ikkje verst det der- trening kvar tredje dag året gjennom høres jo utrulig balansert og målretta ut på samme tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant? Hvis man ser bort fra at jeg i realiteten kjørte ca 100 av de øktene i første kvartal, og så de 23 siste i august...

Neida.

Nesten.

:)

Neste punkt på programmet er nye innetreningssko! Jeg blir inspirert til å løpe sprettent mine 6 møllekilometre bare jeg tenker på det. De jeg har nå får jeg både gnagsår og krampe av, i tillegg til at de er usannsynlig ulekre :ler:

Veldig fornøyd med den 6 km mølle-planen, den er så liten og overkommelig, og samtidig så mye bedre enn ingenting.

Og kommer selvsagt i tillegg til stjerner og planeter saltimer. (Altså timer som er så harde at man ser stjerner og planeter, skjønner? :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gooooooooooood morning YOGA!

Nå smaker morgen :kaffekopp: enda bedre.

Og senere :vin:

I morgen forhåpentlig kettlebells, min nye :hjerte: trening.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leser artikler om den vedtatte sannheten at kvinner IKKE blir for store av styrketrening. Hmm. På meg syns det faktisk veldig fort om jeg øker muskelmassen, det har jeg sett med egne øyne, og fx. bredere rygg og overarmer er ikke akkurat noe å trakte etter når man er pytteliten. Jaja, det er sikkert riktig for alle andre. Men hvorfor må treningsartikler alltid handle om å forbrenne, bygge eller å bli sterkere. Hva hvis man ikke har behov for å bli noe sterkere eller tynnere. Da er det jo knapt noe interessant lesestoff der ute. Hmf.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heller kettlebells, du :)

Eller crossfit.

Treningen er ikke problemet, men at jeg synes det er gøy å lese treningsartikler, og skulle så ønske de hadde fokus på litt forskjellige ting. Kroppens funksjon, ikke utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller kettlebells, du :)

Eller crossfit.

Treningen er ikke problemet, men at jeg synes det er gøy å lese treningsartikler, og skulle så ønske de hadde fokus på litt forskjellige ting. Kroppens funksjon, ikke utseende.

Men hva slags funksjoner ønsker du da å lese om? Alt det du nevner er jo "bivirkninger" eller målsetninger ved trening. Lurer veldig på hvilke funksjoner du da vil lese om siden du IKKE vil lese om muskelvekt, slanking, styrkeøkning eller bedre kondisjon? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevegelighet, spenst, motvirking av hverdagsskader, styrkeøvelser som virkelig hjelper i bedring av ski-/løpeteknikk, balanse mellom forskjellige typer trening, dette er noen eksempler jeg kommer på ut av det blå, men det må sikkert finnes mange flere temaer som kunne vært interessante. Jeg snubler over den slags en gang i blant, men det er mye leting blant de 99% andre ca helt like artiklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bevegelighet, spenst, motvirking av hverdagsskader, styrkeøvelser som virkelig hjelper i bedring av ski-/løpeteknikk, balanse mellom forskjellige typer trening, dette er noen eksempler jeg kommer på ut av det blå, men det må sikkert finnes mange flere temaer som kunne vært interessante. Jeg snubler over den slags en gang i blant, men det er mye leting blant de 99% andre ca helt like artiklene.

Sånn å forstå ja. :) Du har jo sider som fitnessbloggen.no, treningsforum.no, loplabbet.no, trening.no og birkebeiner.no som tar opp sånne ting. Skjønner godt at du vil ha den typen artikler, for det er definitivt mer interessant enn få flat mage på 10 dager. ;) Poenget er at du må inn på sider som spisser seg inn mot disse temaene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips.

Kickstartet uken med 6 km på mølle og god tøying. Ikke all verden, men det var det som lot seg skvise inn i dag, og klapp på skulderen for å gjennomføre noe såpass kjedelig som mølleløping en mandag morgen før jobb.

:)

Denne uken blir det litt reising og slikt, men jeg krysser fingre for at familien er enig i at min fredag morgen yoga, og lørdag formiddag kettlebells+handling er to uunværlige rutiner.

:jepp:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite nytt.

Prøver å få en mølleløping, en kettlebells og en energy yoga per uke. For all del ingen ulempe om det blir mer, men det er hektiske tider, så da trener jeg bare det jeg syns er gøy så lenge. Og når hovedmålene er fleksibilitet/mobilitet, stabilisering og styrke jeg kan bruke til noe, samt løpekondis, så er dette helt fint. Og kanskje jeg får gått litt på ski.

Ved siden av: holde meg aktiv. Jeg går så ofte jeg kan (bortsett fra til jobb :sjenert: ) og sier sjelden nei til å ake. Nysgjerrig på The Nike+ fuelband

Kanskje det er motiverende?

Utover våren blir det mer utejogging, kanskje en runde med tung styrke igjen, samt muligens 30 days shred. Jeg skal ikke "shredde" noe egentlig, men jeg har lest den lange tråden her, og syns det virker gøy, også for de som trener fra før. Og kanskje jeg kan ha et hjemme-alternativ jeg faktisk gidder å gjennomføre, når jeg ikke har mulighet til å komme meg ut.

I dag skal jeg jogge en 40 minutter på mølle, tøye lenge og grundig, og kanskje kjøre litt mage eller andre øvelser jeg får lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...