Gå til innhold

Treningsskravling


Klips

Anbefalte innlegg

Utsatte det til i dag tidlig, siden jeg likevel skulle levere bil til service grytidlig. Og så hadde jeg glemt SKO!

FOR oppgitt til å utsette en gang til, barfot/forfot-løping er jo den nye trenden tenkte jeg.

Måtte gi meg etter 5 km med bare en kjip gammel bomulssokk mellom meg og mølla, da skrek både fotsåler og legger "Dette er galskap! Du skal kunne gå resten av uken også!"

Så nå er jeg litt misfornøyd med amputert økt, litt fornøyd med at det tross alt ble en slags økt, og litt engstelig for senvirkningene av dette her :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så tøff du er som faktisk prøver noe sånt då!

Har sjøl glømt sko et par gangar, har som regel kasta meg på ellipsemaskina eller trent styrke i stedet. Så eg er ganske imponert over innsatsen/galskapen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven, det må jeg si! Jeg går definitivt ikke på mølla uten skoene, og etter å ha hørt om din erfaring tror jeg ikke jeg gjør det heller. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Nei, det er vel ikke noe jeg direkte vil anbefale, men det ER jo veldig i vinden, da.

Bare litt sår under føttene nå, mer spent på leggene utover, de fikk kjørt seg mer enn vanlig, det var helt tydelig.

Fint det ikke er så mange folk på sentrene på den tiden av døgnet, jeg gad faktisk ikke føle meg teit en gang :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Nei, det er vel ikke noe jeg direkte vil anbefale, men det ER jo veldig i vinden, da.

Bare litt sår under føttene nå, mer spent på leggene utover, de fikk kjørt seg mer enn vanlig, det var helt tydelig.

Fint det ikke er så mange folk på sentrene på den tiden av døgnet, jeg gad faktisk ikke føle meg teit en gang :fnise:

Jeg tenker mest på at det hørtes ut som føttene kunne bli fryktelig såre. Det er tross alt litt mer beskyttelse i de barbentskoene enn i bare et par sokker. Tar visst ekstra på leggene å løpe på den måten ja, så det kan godt være du blir skikkelig støl. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg kjenner det der ja, men tror jeg ga meg i tide. Ulempe å ha høye hæler på jobb i dag, riktignok.

Snublet over denne siden som har bpm til en masse sanger. Riktignok ikke alle, men jeg fant ut at en del av mine yndlingsjoggesanger (x: Muse-Uprising) ligger på ca 128 bpm. Noen helt oppe i 174 (men det er også de jeg har lagt merke til at jeg løper ekstra fort til, x: Foo Fighters-The Pretender).

Morsomt. Kjenner dere flere steder man kan se sanger med bpm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kult! Da skal jeg sjekke ut flere.

Jeg hadde forresten en versjon av Rasputin på løpelisten min som fikk meg i helt genialt løpehumør, men nå finnes den visst ikke lenger på Spotify, og jeg husker ikke hvem det var som hadde den. Hmm, hvem kan det ha vært? Forsåvidt ikke så viktig hvis den ikke fins der lenger :(

Alltid på utkikk etter ny løpemusikk, en del av favorittene klarer jeg jo nesten ikke sitte stille til hvis de plutselig dukker opp på radio :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googler... Ida Maria "I like you so much better..." kommer opp flere ganger som 121 bpm og en gang som 171 bpm - det siste må da være riktigst? Jeg setter alltid opp tempoet til den?

Aa, dette var gøy..

Snuble over sånt som dette fx: http://www.remanents.com/blog/best-running-music-ever/

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den annen side anbefaler jeg barfotløping som leggtrening. Gud bedre så støl.

Surfer fra det ene til det andre, fx: Runners world, og de uskrevne regler for løpere, fx. disse:

Running Rules of Thumb

1. If you see a porta potty with no line, use it. Even if you don't need to.

2. If you have to ask yourself, Does this driver see me? The answer is no.

3. If you have to ask yourself, Are these shorts too short? The answer is yes.

4. 1 glazed doughnut = 2 miles

5. You rarely regret the runs you do; you almost always regret the runs you skip.

6. Not everyone who looks fast really is, and not everyone who looks slow really is.

7. Nobody has ever watched Chariots of Fire from beginning to end. Not even the people who made it.

8. You can never have too many safety pins on your gym bag.

9. Running any given route in the rain makes you feel 50 percent more hard-core than covering the same route on a sunny day.

10. If you care even a little about being called a jogger versus a runner, you're a runner.

Eller denne:

The "Run Like a Dog" Workout (Including Warmup and Cooldown) Walk 8 seconds. Trot 4 seconds. Stop. Sniff. Sprint 7 seconds. Freeze. Walk 5 seconds in any direction but forward. Stare 9 seconds. Lunge at rabbit. Double back, walk 3 seconds. Urinate. Repeat six times. Collapse on rug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho! Takk for bra underholdning, Klips!

Liker spesielt denne setninga under Pass gas, not judgement: It's fun to pretend that the gas you expelled is propelling you forward, like a little booster rocket.

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja den var fin :ler:

Har lest om styrke, har lest om løping, nå har jeg også lest om tøying. Har valgt ut tre programmer: post running yoga (skadeforebyggende), et som tøyer forside kropp (som visstnok hos mange, og i hvert fall hos meg, er for stram) for å få ut full (løpe)kraft i bakside kropp, og et mer generelt for fleksibilitet. Gleder meg, nå blir det alvor!

Og ikke før ektemannen fniste da jeg nevnte morgenyogaen i morgen slo det meg at det kunne bli et problem, leggene er jo fortsatt dritstøle, jeg vagger som en høygravid. Det bør forhåpentlig ha gitt seg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Men siden det var morgentrening begge gangene hadde de fått 48 timer på seg. Leggene. Ikke at de brød seg om det, egentlig. Men etter et par downward dogs gikk det greit, fortsatt støle, men mobile nok til at det ikke var noe problem med energy yoga. Det går jo ikke så mye på legg, og litt tøying var bare deilig.

Jeg synes nemlig heller ikke yoga er noe gøy (bortsett fra et par stillinger som jeg får til dødsbra), men det er deilig. Som en skikkelig god strekk. Og bra for meg, tenker jeg.

Edit: ikke bare deilig. Ganske mye vondt også :ler:

Håper jeg får til det gøyeste av det gøye i morgen: kettlebells :hjerte:

(Vet jeg har sagt det før, men en god ting etc.)

God FREDAG!

Aaah, i dag skal jeg drikke både øl og vin. Er blitt så flink på hverdagene :Nikke:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trening = Lykkepille!

:)

Faskern for en effekt høy puls har på humøret. Ikke at det var dårlig før i dag heller. Men nå er jeg løftet opp på høyeste nivå av velvære :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvetimer på Crossfit Oslo hver dag hele uken kl 1700 og 1800. Man må melde seg på via mail: [email protected] (ikke drop inn)

Åh, skulle ønske jeg kunne få til det!

Men det ville kanskje bare vært en slags ondskapsfull teaser på noe jeg ikke kan få til videre. SOm den gangen jeg ble oppgradert til første klasse Oslo-Island, men måtte tilbake til vanlig resten av turen til USA. Vanlig har aldri vært så dårlig som etter at jeg hadde fått smaken på det gode liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ser den...

Eg har og lyst å prøva crossfit. Men det passer liksom aldri inn i opplegget mitt. Og så er eg vel noe redd for at kjem til å besvima etter et kvarter. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...