Gå til innhold

Treningsskravling

Klips

Anbefalte innlegg

Trener også litt kettlebells selv men da på Colosseum.

Hvordan legger de opp timene der du er - fordelt på øvelser på over/underkropp ? Mye øvelser hvor man jobber i par ? Bruker de turkish getup (den hvor du legger deg ned og reiser deg igjen) ? Mange på timene ?

Synes de er veldig bra på C men der har de bare ukestimer. Kan også være litt fullt til tider - hvertfall nå på beg. av året. Men instruktørene er veldig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei punkyB! Jeg har egentlig ikke tenkt over fordelingen av øvelsene. Det blir en del par, av den typen hvor en har pause & heier mens den andre tar et sett. Turkish getup er med i noen av programmene, men det varierer litt på instruktør/ukedag. Syns det er gøy at det er teknikk og mer "sport" over timene, ikke det evinnelige kaloriforbrenningsfokuset. Timene er ca. middels fulle kanskje, ikke stappfullt.

Grunnen til at jeg lagde denne 15+15 planen min var kanskje å få litt mer kontinuitet på hva jeg gjør, ikke bare tilfeldig surr av timer fra uke til uke.

Forøvrig har jeg ikke noe mer ambisiøst mål enn å få til 3 økter per uke, det er helt nok i og med at jeg ikke har noe annet mål med treningen enn å holde meg sunn. Og en løpetur per uke.

Har lest litt i min egen bok, en stund hadde jeg en idé om å samle 5,10,15-minutter'e av hverdagsaktivitet, fordi jeg vil være en aktiv person også utenom treningen. Det var en ganske god plan, egentlig :)

Denne uken har jeg så langt fulgt barna til skolen 1 gang, ca 30 minutter i frisk morgenluft.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny kettlebells i går, dvs nye dunk av metallkula oppå blåmerkene fra lørdag. På tide å skaffe sånne frotte-armbånd tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh, av en eller annen grunn har du dumpet ut av "mine innlegg"? Godt å se at du holder koken, flinke du! Og gratulerer med overstått bursdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Merker at det motiverer også denne konkurransen; gleder meg til neste X-fit, så jeg får nok en til samlingen. Det er liksom blitt min "greie" nå. Det jeg går på. Min plan.

Nice :)

Men som sagt, vil kjøre litt tyngre styrke senere på våren, får se når det blir, burde kanskje være etter påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og der var en X-fit til under beltet. Skjelver i armene :ler:

Redd jeg holder igjen litt nå, i motsetning til første da jeg var ung og naiv (dvs. for fire uker siden ;) ). Men på den annen side tar jeg jo i til kroppen knekker under meg og musklene slutter å lystre.

Ah, digger :)

Og så er det stas med skryt og teknikkjusteringer.

(Bare 8 av oss der i dag, vinterferie)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ganske mye moro inne hos han her vegetarianerfyren som er veldig stolt av sin Boston maraton kvalifisering ;)

Fx. denne:

63 Ways to Shake Up Your Running Routine

Som leder videre til fx. denne:

om å lage seg en superheltpersonlighet til treningsbruk

Sitat:

"Your alter ego can be whatever you want it to be, so dream big, kid.

Each day, as you shed your shirt and tie (or skirt and high heels) from the office, you are transforming. As you start to put on your workout clothes, your daily worries, troubles at home, and anxiety about tomorrow’s presentation cease to exist for the time being – you’re now a superhero and you have bigger fish to fry.

As you’re getting prepped and ready, imagine your pre-workout ritual being filmed with dramatic camera angles and inspiring music playing."

og disse:

om avslapning under(!) løping

og meditasjon under løping

... kjenner jeg må ut og løpe snart ...

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag i slalombakken, kjenner det også, gitt. Sånn godsigen som man blir av vintersport er noe av det beste jeg vet.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superhelt ja...eg skjønner jo poenget hans. Samtidig så kaster detta eit nytt lys på ein del framtoningar eg har observert i min korte løpekarriere. ;)

Du er flink å finna gullkorn på nett! Kos deg med restitusjonen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, sliten og småstøl i kroppen, hes.

Ikke lyst på styrke (kettlebells) i dag, har sjansen igjen i morgen, har mest lyst på en løpetur, kanskje det til og med blir fristende vær til å gjøre det ute?

:hoppe: VÅR! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vårstemning her nordaførr og i dag. :)

Haha, zombie-løp. Så egentlig ganske kleint ut. Ein festlig ide uansett, kanskje verdt å testa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville testet!

:ler:

I dag var andre dag jeg våknet hes med harking nede fra brystet, men ellers lå forholdene så ALT for godt til rette, hele familien plutselig borte og uinteressert i hva jeg foretok meg, strålende sol, tørre veier.

Så jeg måtte bare.

Tok det rolig, passet på at det nesten aldri kjentes noe som helst anstrengende (klokken har jo ca hele økten i sone tre uansett, umulig klokke!). Bare kos og moro, og deilig musikk (hører jo ellers bare e18 og lite fuglekvitter nede langs vannet), man må jo bare glise når Rocky-temaet plutselig kommer :ler:

Glemte å bruke rumpa, dessverre, da jeg kom på det helt på slutten og prøvde å få kontakt kjentes det som det hang en bedøvet, delvis frosset blindpassasjer bak der. Jaja, bedre lykke neste gang.

Håper dette ikke var dumt i forhold til brystslimet, deilig var det i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, det ble rett over 9.3km på en time og ni minutter.

Vanligvis logger jeg ikke slalom/telemark med barna som trening, for hvor mye effektiv trening er det egentlig mellom heiser, venting og vaffel på toppstua, men så sliten som jeg følte meg etter fredagen (test selv å henge i panisk plog i sele etter en klin gæren seksåring som plutselig suser inn i skogen for å stå hopp, eller å passe på at han ikke detter av t-kroken), så må i hvert fall en av de 3+ timene kunne regnes som trening.

Da ble det en ganske aktiv uke:

Mandag 20: kettlebells, jogget til og fra (1h15)

Onsdag 22: X-fit (55min)

Fredag 24: telemark/plog (1h)

Søndag 26: rolig joggetur (9,3km, 1h10)

Hverdagsbevegelse:

to ganger til og fra skolen - totalt ca 60'

og nå fikk jeg gått og hentet datter i bursdag også, knappe 60' til i solen.

(men fortsatt ikke stort)

Erteproteinkonkurranse (13 1/2 uke igjen):

X-fit: 3 (av 15)

Kettlebells: 2 (av 15)

(Ooops, trodde jeg lå bedre an på KB!)

Neste uke begynner med jobbtur, men nå har jeg heldigvis deilige endorfiner nok i kroppen til ikke å stresse over tanken på pakking, slutt på vinterferie, rekking av fly og denslags :)

Tilbake og klar for X-fit på onsdag.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Løpetur i dette været hørtes nydelig ut! :) Om det fortsetter sånn må jeg også komme meg ut en dag. Fortsatt litt isete på fortauene rundt her, så men det er vel sikkert mulig å få løpt litt likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å springa ute no! Kjenner meg svært godt igjen i å ha ein "bedøvet, delvis frosset blindpassasjer" med på turen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

To dager på tur med minimalt søvn og en del drassing på bager gatelangs i sludd. Svir i bihulene. Ikke syk, assså! Men må kjenne på formen i kveld om X-fit er en lur ting eller ikke. Som regel føler jeg meg kvikkere på kvelden, så vi får satse på at det blir regnet som en lur ting å trene seg halvdød.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...