Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tre kanner te, rundt 300 boksider. Oppvask tatt, stue støvsugd, blomster vannet. Jeg kom meg til og med ut en tur, og fikk kvittet meg med både papirsøppel og flasker på veien. Ikke så verst for en dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2019 den 16.36, Daria skrev:

08.10: Tre lest, ingen kjøpt.

Rebecca av Daphne de Maurier er jo en klassiker. Den unge navnløse gifter seg med den mye eldre Maxim de Winther, en mann med En Fortid, i form av en myteomspunnet herregård og en død kone, den stadig omtalte og tilsynelatende høyt elskede Rebecca. Historien er tidvis ganske creepy, og til tross for at jeg visste litt om plottet tar den hel andre vendinger enn jeg var forberedt på,

09.10: Fire lest, ingen kjøpt.

Den er så liten at den nesten ikke teller - The Night Bookmobile av Audrey Niffenegger er en novelle som har blitt til grafisk roman. Jeg fant den noe overraskende i bokhyllen min da jeg ryddet litt, jeg kan ikke huske å hverken ha hørt om den eller kjøpt den, men en gammel ordrebekreftelse i innboksen røper at den har stått glemt på hylla i årevis :plystre: Jeg har nok falt for tittelen mer enn noe annet - hverken noveller eller grafiske romaner er jo det jeg prioriterer høyest. Tanken på en bokbuss som inneholder alt man har lest i løpet av livet er jo besnærende, men historien tar en ganske sær vending...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig vær i Nordsjøen i oktober - hvem kunne vel sett for seg det... Mer overraskende var dette: 

Mange av passasjerene ble dog rimelig skuffet at de oppdaget at Hellesylt i Møre og Romsdal, der skipet la til kai en av dagene, var stengt for sesongen.

Hvordan kan et tettsted med flere hundre fastboende være stengt for sesongen? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I anledning sesongfinalen av Kulturfrågen Kontrapunkt har en av deltakerne trukket i tversoversløyfe og sølvvest - jeg er selvfølgelig tilhenger av sånt :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp:

Sen morgen i det som ligger an til å bli en rolig dag, med det store høydepunktet kl 13 - kunngjøringen av TO Nobelprisvinnere i litteratur :danser: *håper på Jon Fosse*

Jeg våknet med et stort og ubesvart spørsmål i hodet - hva het egentlig rollefiguren til Joshua Jackson i Dawson's Creek? Jeg har absolutt ingen anelse om hvor det kom fra, men jeg så på twitter i går at James van der Beek, som spilte Dawson, venter sitt sjette (!) barn, det vekket vel noen glemte minner :fnise: Svaret var forøvrig Pacey...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En maskinlading klesvask er satt på i kjelleren - før frokost! Det høres imponerende effektivt ut, så lenge man ikke nevner at klokka er over 11... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*trommevirvel*

Olga Tokarczuk og Peter Handke. Jeg har ikke lest noen av dem, men har i det minste hørt om begge (om henne primært fordi hun har vært forhåndstippet...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanke fikk Ibsen-prisen for noen år siden, det var litt bråk i den anledning...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig aldri tenkt over hvor høy renten på ellos-kontoen egentlig er. Men når det jeg skulle betale etter forrige måneds mislykkede skokjøp var returfrakt på 49,90 og beløpet hadde rukket å vokse til nesten 70 kroner innen første avbetaling et par uker senere, ble det plutselig veldig tydelig...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til nrks nyhetsmorgen, som snakket om Etiopias statsminister som mulig Nobel-kandidat i løpet av de fem minuttene jeg hørte på i dag tidlig, slik at jeg da kunngjøringen kom kunne si Ah! i stedet for Hæ? og dermed føle meg veldig opplyst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Daria skrev:

Takk til nrks nyhetsmorgen, som snakket om Etiopias statsminister som mulig Nobel-kandidat i løpet av de fem minuttene jeg hørte på i dag tidlig, slik at jeg da kunngjøringen kom kunne si Ah! i stedet for Hæ? og dermed føle meg veldig opplyst...

Da var du bedre enn meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er derfor jeg har klokkeradioen på nyhetssending - det er utrolig hva jeg får med meg de 5-10 minuttene i halvsøvne om morgenen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da unødvendig av elevene å komme opp fra kantina med ferske kanelboller. Led meg ikke inn i fristelse, jeg skal handle på vei hjem (men er sulten nå)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på fysikkforedrag på fredagskvelden  - på et utsolgt Sentrum Scene. Skjønte hvertfall litt innimellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fysikk på bussen.....

1. Buss stopper på holdeplass

2. Kontrollører står på holdeplass

3. Halvparten av alle passasjerer skulle plutselig av der 

4. Sitteplass til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysikk man kan like :ler: Bussen min (da den endelig kom etter ti minutter...) var overraskende lite full - sitteplass helt uten kontroll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2019 den 16.57, Daria skrev:

09.10: Fire lest, ingen kjøpt.

Den er så liten at den nesten ikke teller - The Night Bookmobile av Audrey Niffenegger er en novelle som har blitt til grafisk roman. Jeg fant den noe overraskende i bokhyllen min da jeg ryddet litt, jeg kan ikke huske å hverken ha hørt om den eller kjøpt den, men en gammel ordrebekreftelse i innboksen røper at den har stått glemt på hylla i årevis :plystre: Jeg har nok falt for tittelen mer enn noe annet - hverken noveller eller grafiske romaner er jo det jeg prioriterer høyest. Tanken på en bokbuss som inneholder alt man har lest i løpet av livet er jo besnærende, men historien tar en ganske sær vending...

12.10: Fire lest, en kjøpt.

En liten pakke fra bokklubben på dørstokken igjen - skjønner ikke hvorfor de dukker opp så ofte... :plystre: En tynn roman om en enke som bor alene i skogen med hundene sine og en cello. Den andre boken i bestillingen, om Victorian lady travellers - sto med usikker leveringstid og står nå på nettsiden som utsolgt. Jeg aner at det kan komme en skuffende mail snart... :sur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser alltid litt når naboer henger undertøyet sitt til tørk i fellesvaskeriet. Ikke fordi jeg har problemer med andres rene undertøy (selv om det føles i overkant intimt når jeg må flytte på andres truser og bher for å komme til sengetøyet jeg har hengende på snoren bak), men det ville bare aldri falt meg inn å gjøre det selv. Verden - eller naboen - trenger ikke å se undertøyet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...