Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har fem pågående bøker liggende ved siden av meg, og ytterligere to i veska. Dette hindrer meg ikke i å tenke begjærlige tanker om den nye boka jeg tok med fra jobben i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Buhu, jeg brøt loven og fikk bot - enda så miljøvennlig jeg er!

Men hederlig omtale ros og bonus til den observante politimannen som bemerket at hun neppe hadde syklet fra Kolsås til Majorstua på fem minutter... :fnise: (Nei, har har ingen medlidenhet med henne - jeg har vært litt for nære å bli kjørt ned av lyssky syklister på tidlige morgener, gjerne på fortau og i fotgjengerfelt. )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steinskjæring på balkongen rett under soveromsvinduet mitt - akkurat det jeg ønsket meg på morgenen. Rent formelt er jo oppussingsbråk innafor 8.30 en hverdag, men når man egentlig ikke er helt våken bare noen meter unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uventet oppholdsvær i dag, så da var det jo bare å komme seg ut. Høstløv og -farger i lange baner, en gardist-fanfare, et par bruktbutikker og noen eldre damer som satt på trikken og snakket om sin 90 år gamle søster/venninne ( :vetikke:) Gullet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pusset sølv *flink husmor* Mye av det (ikke at jeg har så store mengder) er arvet - oldemors blomsterlysestaker, grandtantes toalettsett - å pusse det er jo nesten som å bla i et gammelt album. Serviettringen min ser også bedre ut en på lenge - siden jeg har begynt å bruke tøyservietter igjen kan jeg jo ta i bruk den også. Da jeg var barn var den i daglig bruk - vi fikk til dåpen alle tre søsknene, gravert med navn og dåpsdato, og det ble alltid dekket med dem til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en plan - siden jeg hadde så mye melk kunne jeg lage dobbel porsjon grøt til middag og dermed ha nok til rislapper i morgen. En god plan - bortsett fra den lille detaljen hvor jeg glemte å sjekke om jeg egentlig hadde nok grøtris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gapskrattet nettopp av kongens tale:

- Man kan velge å ta en kvart dronning, eller en halv. Men jeg tror en hel dronning er å foretrekke. Ihvertfall så lenge jeg slipper å gå turen...

:hoho:

Han snakket forøvrig om dronningen som turrute-inspirasjon... :fnise:

Både nevne dronning og kronprinsessen har sykdomsforfall, men prinsesse Astrid holder ut.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Forventninger oppfylles ofte ikke, med mindre man er Karsten Warholm...

...konstaterer Stortingspresidenten og antyder at politikk oftere minner mer om 3000 meter hinder enn 400 meter hekk. God analogi :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Den Halloween-festen - holder det med en hatt...?
-Nei! Det holder
ikke!

Han prøvde seg, men det var ingen nåde... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2019 den 11.22, Daria skrev:

12.10: Fire lest, en kjøpt.

En liten pakke fra bokklubben på dørstokken igjen - skjønner ikke hvorfor de dukker opp så ofte... :plystre: En tynn roman om en enke som bor alene i skogen med hundene sine og en cello. Den andre boken i bestillingen, om Victorian lady travellers - sto med usikker leveringstid og står nå på nettsiden som utsolgt. Jeg aner at det kan komme en skuffende mail snart... :sur: 

18.10: Fem lest, en kjøpt.

Do not say we have nothing av Madeleine Thien har holdt meg med selskap på toget den siste uka, men nå bar det såpass lenge til neste togtur at det var helt nødvendig å bruke noen ettermuddagstimer på å lese den ut. Det er en komplisert episk fortelling fra etterkrigs-Kina, fra kultur-revolusjonen til studentopprøret på Den himmelske freds plass i 1989, med forgreninger både forover og bakover (og til Canada), om betydningen og viktigheten av klassisk musikk og litteratur. Blant annet. Den røde tråden blir til tider mer et nett, men uten knuter. Imponerende, og en av årets favoritter (og et svært vellykket spontankjøp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var ikke helt klar for O Helga natt og juletre på Instagram, men Christian Ingebrigtsen og hans venner er tydeligvis i gang med julekonsert-prøver... :tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok Boyzone på én oversatt linje - den evige boyband-fjortis slår til igjen :fnise: Ronan Keatings lykketroll-periode :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexander Walmann får jo vidt mange sider av seg selv i Ti på topp. Céline Dion forrige uke, Spice Girls i kveld :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, Skravla skrev:

Og man snublet berre litte grann.... rett inn i fager operasang. 

 

Ikke det verste å snuble inn i... :hjerter:

11 timer siden, loffen skrev:

Men.. følger du Sainsbury's på twitter? :laugh: 

Det ble retweetet inn i feeden min ad omveier  - men jeg følger Fortnum & Mason på Instagram :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...