Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, Daria skrev:

Resultatet fra dagens bytur: Kjøleskapsmagneter, innerpute til gårsdagens putetrekkproduksjon og 33 liter fyllkuler...

Og der leste jeg øyeblikkelig "...og 33 liter fyllekuler" :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hull i skjørtet mitt! :grine: Eller, det var hull i skjørtet mitt, nå er det et nokså diskret lappet felt (ren flaks - jeg hadde tråd i omtrent riktig farge), men området rundt er også så tynnslitt at det bare er et spørsmål om tid før det skjer igjen. Jeg trodde ikke det var så gammelt - 4-5 år er da ingen alder for et hyppig brukt klesplagg... *forventer at ting jeg liker skal vare evig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daria skrev:

Det er hull i skjørtet mitt! :grine: Eller, det var hull i skjørtet mitt, nå er det et nokså diskret lappet felt (ren flaks - jeg hadde tråd i omtrent riktig farge), men området rundt er også så tynnslitt at det bare er et spørsmål om tid før det skjer igjen. Jeg trodde ikke det var så gammelt - 4-5 år er da ingen alder for et hyppig brukt klesplagg... *forventer at ting jeg liker skal vare evig*

Det SKAL være hull i skjørt, nærmere bestemt et oppe og ett nede. :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kveldens konsert. Deilig musikk - viser med snev av både country og folkemusikk, og mye av det (dog ikke akkurat denne) med tekster av Hans Børli. Dessuten har jeg lært hva en stroviol er - et pussig instrument...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den store pakke-dagen i dag. En bokpakke på dørmatta (ja, de vokser vilt der...), en hel haug på jobben (mattebøker, strekkoder og annet nyttig), og to til venter på meg på posten, med syutstyr og te. Jeg har kjøpestopp på jobben fra 01.11, mulig jeg burde vurdere det privat også :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo, sånn teoretisk og prinsipielt, veldig for at gutta på 12-13 år er ute etter skolen i stedet for å sitte foran skjermen hele dagen, men må de være det så høylydt rett utenfor hos meg...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.10.2019 den 14.48, Daria skrev:

29.10: Ti lest, åtte kjøpt.

Clarice Lispector er en av de siste års trend med "gjenoppdagede glemte forfattere". Stjernens time er en av hennes mest omtalte, en bitteliten roman som i pocketutgave knapt er mer enn et hefte. Det er en metaroman, hvor en forfatter forteller om historien i boka han skal skrive. Meta er alltid gøy, men jeg blir ikke så medrevet og overveldet som all den panegyriske omtalen forutsa. Forordet gjør også et stort nummer av hennes originale og alternative setningsoppbygging og tegnsetting, uten at jeg reagerer så voldsomt på det - det er hvertfall ikke alternatvt ok til å irritere... :fnise: 

Forøvrig årets leste bok nummer 100 :nordvesta:

30.10: Ti lest, ti kjøpt.

Dagens leveranse var en kunstbok  med lesende kvinner som tema og en Muriel Sparks-roman om livet i et hostel for enslige kvinner i London i 1945. Dessuten har jeg tatt ed meg den neste Hoem-boka fra jobben og hentet min velduftende halvkilo med te på posten, og jeg var i matbutikken uten handlelappen og husket likevel alt jeg skulle ha *flink*

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Carina Olset melder fra Viking stadion at kuldegradan bit i leggen - skal jeg tolke det dithen at hun har hevet seg på trenden med bare ankler...? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker vi cupkamp :ball: Etter fem minutter har lagene hatt hver sin store sjanse; etter ti minutter har Viking scoret og Ranheim måttet bytte keeper. Såkalt pangstart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutters tilleggstid etter første omgang - da vet du at det har vært en innholdsrik kamp. Tre spillere ut med skade og en fjerde spiller med bandasje rundt hodet og måtte nettopp bytte skjorte fordi den var for blodig. Man leker ikke semifinale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den blodige Ranheim-spiller blir spurt hvordan det går med ham -Neida, det går bra med meg - bortsett fra at vi ligger under 0-2, da... Man har da fokus på det som er viktig :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faglig-pedagogisk dag på Blindern i dag, ogsåe kjent som leke-student(og-fryse-i-kalde-auditorier)-dagen. Jeg har vært på en middels forelesning om hipsterkulturen (som hadde vært bedre om mannen på bakerste rad hadde holdt kjeft, hans meninger og innspilt var hverken så relevante eller så interessante som han tydeligvis trodde), en veldig interessant introduksjon til mormoner-kirken (også kalt fordypende musikal-studier :fnise: ) og en forelesning om diktopplesing, som dessverre ble litt preget av tekniske problemer (det hører jo med...). Dessuten er jeg jo så fullblods kulturkjerring at det svikter litt i knærne når en skjeggete akademiker presenterer seg som lyrikkforsker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.10.2019 den 15.31, Daria skrev:

30.10: Ti lest, ti kjøpt.

Dagens leveranse var en kunstbok  med lesende kvinner som tema og en Muriel Sparks-roman om livet i et hostel for enslige kvinner i London i 1945. Dessuten har jeg tatt ed meg den neste Hoem-boka fra jobben og hentet min velduftende halvkilo med te på posten, og jeg var i matbutikken uten handlelappen og husket likevel alt jeg skulle ha *flink*

31.10: 11 lest, ti kjøpt.

Jeg leste de siste sidene av Andrè Bjerkes samlede dikt i går, den har hatt tilhold på nattbordet en god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brått gikk jeg meg en kveldstur. At denne idéen slo meg omtrent samtidig som de dro igang musikken på Halloween-gatefesten utenfor er selvfølgelig helt tilfeldig... Jeg synes absolutt det er en god idé med et sånt arrangement som er åpen for alle og kan være et alternativ til å gå på dørene, men jeg ser ikke behovet for AC/DC på full guffe. Bidrag fra musikkskolen og skolekorpset (i spennet fra Nirvana til Gubben Noa) kaller vel heller ikke på jubelen i heimen, når sant skal sies...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg stoppet en sokk, reparert en vante og sydd igjen et hull i en jakke, samt begynte prossessen med å gjøre stoffbiten som ble til overs da jeg forkortet et skjørt for 8-10 år siden om til baksiden av en pute. Jeg kunne sikkert kjøpt mindre klær, men jeg tar vare på det jeg har også... Nevnte skjørt, kjøpt i 2005, er forøvrig fortsatt i hyppig bruk - det viste seg å være mye mer anvendelig som knelangt enn legglangt... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hundeklubb for kjøp av ny bolig...

Jeg stusset et øyeblikk, før jeg innså at han nok egentlig sa kundeklubb... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...