Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Daria skrev:

Det brenner i England også - en hel studentblokk. Vitner mener at brannen har spredt seg via ytterkledningen, på samme måte som i Grenfell-brannen - bilder og videoer på twitter er ganske skremmende. Heldigvis der det ut til å ha gått bra med beboerne denne gangen, men man tror jo at det skal holde med en tragedie for å ryddet opp i ting....

Huff. Godt det gikk bra med beboerne. Brann er ille uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag Bjørndalen fikk en bom på første skyting. Dag Sander Bjørndalen, altså - neste generasjon e rpå vei opp. Snakk om å ha et navn og en familiehistorie som skaper press...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par timer med skiskyting, et par timer med bok (Fatherland, kontrafaktisk krimhistorie fra Berlin på 60-tallet. Man får jo nesten litt frysninger bare av å lese ordene Queen Wallis...). Et par timer med teater venter senere - da er det kanskje på tide å dytte inn i det minste et par minutter med nyttige aktiviteter...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en gang i Beat for Beat 2011 at Ole Børud sang Britney Spears og Maria Haukaas Mittet fikk jernteppe på Good morning Starshine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen for dagens spaltede personlighet går til Charlotte Frogner, som i løpet av 1t45min spilte 10 roller med nesten like mange dialekter - inkludert flere "veldig, veldig, veldig"-tirader på Mette-Maritsk. Mulig enkelte (ytterst diskret på første rad, som alltid) syntes det var litt ekstra gøy... :fnise: 

Kveldens tapperhetsmedalje til Eivin Nilsen Salthe og hans skadede fot, han haltet tydelig under applausen. Iført en valig sko og en støttesak-over-bandasje-sko, som de gjorde seg ferdig med noen minutter ut i stykket, med følgende replikkveksling mellom det relativt dysfunksjonelle ekteparet:

-Du har noko på foten
-(*dryppende av sarkasme*):Nei, seier du det...!

Mistennker at det ikke sto i originalmanuset... :fnise: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og siden jeg først er i prisutdelingsmodus, kan jo hun som leder nordisk årisgalla på sv2 nå få prisen for dagens verste antrekk. Det ser ut som noe Nationatheatrets kostymeavdeling forkastet halvferdig underveis i arbeidet med Forelska i Shakespeare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blå flekker på himmelen ute, og antydninger til skarpt lys. Man burde kanskje komme seg opp av sofaen, bytte ut morgenkåpen med noe mer presentabelt og komme seg ut en tur, da...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble både en tur ut (det var så deilig ute at jeg angret på at jeg ikke hadde tatt med meg bok, te og sitteunderlag) og litt lesing på balkongen da jeg kom hjem (ikke så lenge og est på trass, det var nok årets siste...).

Jeg trodde jeg hadde tenkt å se et tv-program nå, men noen har tydeligvis blingset og feilkoblet og ligger en time foran skjema. Være flink og ta oppvasken i mellomtiden er jo en mulighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2019 den 21.53, Daria skrev:

13.11: Seks lest, ingen kjøpt.

Årets Guillou er unnagjort. Som vanlig flyter det godt, men funksjonelt - han er ikke forfatteren med de glitrende språkbilder. Terror og økonomi, samt Palme, dominerer historien, vi er tross alt kommer til 80-tallet...

17.11: Syv lest, ingen kjøpt.

En ikke ubetydelig del av helgen er tilbragt i Berlin i 1964 - et Berlin hvor Hitler fortsatt sitter ved makten og hvor gamle partipamper dør under mystiske omstendigheter. På pletten er selvfølgelig en mistilpasset politimann med en over middels deduksjonsevne og minimal respekt for regler og autoriteter og sånne detaljer, og som til tross for alle sine asosiale tendenser likevel har en mystisk tiltrekningskraft på en sentral yngre kvinne. Selvfølgelig er det folk involvert på svært høyt nivå, i et såpass komplisert plot at jeg ikke er sikker på alle brikker egentlig er på plass og alle intriger går opp når boka er ferdig - kort sagt, kontrafaktisk krim er ikke så forskjellig fra annen krim...

Det mysteriet som hvertfall ikke blir oppklart, er den lille bisetningen om at i England er det kong Edvard og dronning Wallis som sitter ved makten. Edvard abdiserte i 1936, mao var kke det noe som krigen hadde noe påvirkning på. Spørsmålet er jo om dette bare er en detalj Harris legger inn for moro skyld, eller om han så for seg (men på et tidspunkt strøk) et scenario av den typen som faktisk sirkulerte i visse sirkler under krigen som en reell mulig - at tyskerne om/når de beseiret krigen ville gjeninnsette den tyskervennlige Edvard. Dette er forøvrig også en verden hvor Kennedy fortsatt er i live, men det kan man jo forklare med at Oswald drepte Kennedy etter en lengre periode som kommunistisk avhopper i Sovjet - og her er store deler av sentrale Russland tysk territorium. Intet Sovjet, intet Kennedy-drap. Dette er ting jeg vil ha mer detaljer om når jeg leser kontrafaktiske fortellinger - det er jo mye mer spennende enn krimplottet..

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nakne kropper på scenen har forekommet før. Kan hende ikke så ofte i musikaler[...].

Um. Kan noen fortelle NRKs anmelder om Hair...? Jeg vil forøvrig påstå at nakne kropper på scenen forekommer stort sett hver eneste sesong bare på teatrene i Oslo. Det er ikke få skuespillere jeg har sett uten en tråd etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ting jeg legger merke til og stusser på hos mine medmennesker, avsnitt 254: De som går med to jevnstore skuldervesker.

Jeg har jo i utgangspunktet selvfølgelig full forståelse for kombinasjonen veske + annen bagasje, det være seg bag eller bærenett, koffert eller ryggsekk. Men når vesken din ikke er stor nok og din løsning er å gripe etter en til - omtrent samme størrelse, samme lengde på remmen og begge to helt klart vesker (og begge to mindre enn min vanlige hverdagsveske) - ser det fort litt pussig ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg satt rett bak Dr Jekyll & Mr Hyde på toget i dag. Han prøvde å kjøpe billett av billettkontrollørene i ubetjent vogn og ble forklart hvordan ting fungerer, beklaget og viste villig fram legitimasjon. Så fikk han vite hva gebyret var på, og da klikket han - bannet og svertet, hev fra seg kvittering og kulepenn, sparket i setet og trampet i gulvet. Imponerende ro fra kontrolløren, hun hadde vel opplevd verre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...