Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Jeg har en plan om å få unnagjort noen ærend i dag. Jeg har også det rykende ferske bindet i Jan Guillous Brobyggerserie. Ute er det vått og grått, og verre skal det bli, i følge yr. Det store og avgjørende spørsmålet blir hvor mye viljestyrke jeg har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En dame på bussen var tydeligvis midt i et oppgjør med daten/kjæresten/kommende eks. Jeg vurderte å ta en KG og gå bort og bare si Dump ham! - siden hun innviet omgivelsene i samtalen var hun jo åpenbart interessert i råd og meninger...?

Jeg kom meg ut en tur - at jeg ikke fant så mye av det jeg skulle ha var jo en annen sak... Til gjengjeld fikk jeg fylt opp lageret av biscotti (Meny-butikken på Oslo City må være den mest rotete og minst intuitive matbutikken jeg har vært i på lenge) og tykke, fargerike strømpebukser (sesong-forbruksvare på tilbud).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Daria skrev:

11.11: Tre lest, ingen kjøpt. 

Bind to av Hoems slåttekar og utvandrere er ferdig. Jeg blir jo litt ekstra interessert når noen av karakterene hans blir nybyggere i Canada - det var der utvandrerne i min slekt havnet...

12.11: Fire lest, ingen kjøpt.

Hillary Clintons bok om årene som utenriksminister har tatt noen måneder å komme gjennom - det holder som regel med et kapittel om gangen... Mye politikk (naturlig nok)  - interessant, men ganske tungt til tider. Hun skriver godt (og legger i etterordet ikke skjul på at hun har hatt god hjelp) og kryder med personlige anekdoter og observasjoner - og sukking over sitt mye omtalte hår... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hull! :grine: To, til og med! :grine:*tar det personlig* Bittesmå, dog - Jeg tror ikke du trenger bedøvelse engang, sa tannlegen og gjorde kort prossess med begge der og da. Så nå er jeg EU-godkjent (tannlegens ord :fnise: ), og vi var enige om å ikke la det gå tre år til neste gang... Dessuten hadde hun fått seg ny tannpleier, som hilste hjertelig -Du jobber jo på skolebiblioteket, jeg husker deg fra jeg var elev der. Hyggelig å bli husket - jeg er ikke så sikker på om jeg ville kjent igjen skolebibliotekaren (eller brydd meg om å kommentere det) fem år etter vgs. Om det var derfor jeg fikk avslag eller om det var kvantumsrabatt skal jeg ikke si for sikkert, men når regningen for to hull, bilder, pussig og generell sjekk kommer på rett under 2000 skal jeg vel ikke klage... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Daria skrev:

12.11: Fire lest, ingen kjøpt.

Hillary Clintons bok om årene som utenriksminister har tatt noen måneder å komme gjennom - det holder som regel med et kapittel om gangen... Mye politikk (naturlig nok)  - interessant, men ganske tungt til tider. Hun skriver godt (og legger i etterordet ikke skjul på at hun har hatt god hjelp) og kryder med personlige anekdoter og observasjoner - og sukking over sitt mye omtalte hår... :fnise:

13.11: Fem lest, ingen kjøpt. Muriel Spark er dronningen av sarkastiske understatement,  Jeg har humret meg gjennom store deler av Girls of slender means. Nevnte jenter bor alle på et hostel for enslige kvinner i London i 1945, og deler så mangt - rasjoneringskuponger, mannlige bekjentskaper og en designerkjole...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13.11: Seks lest, ingen kjøpt.

Årets Guillou er unnagjort. Som vanlig flyter det godt, men funksjonelt - han er ikke forfatteren med de glitrende språkbilder. Terror og økonomi, samt Palme, dominerer historien, vi er tross alt kommer til 80-tallet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vasket badet - Petter er dypt fornærmet, og sannsynligvis helt på linje med Karius og Baktus - ingen huller å gjemme seg i og ingen steder å bo... 🕷️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt Beat for beat-band - men Nagell holder fortsatt stand... Det samme gjelder Atles taltent for å gi meg kløe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooh, Gwyneth Paltrow og Goop har kommet med sin årlige spinnville julegaveguide. Dette er ikke bare ting du ikke visste at du trengte, men også ting du ikke engang visste at fantes... Noen utvalgte høydepunkt (på den ene eller andre måten...):

Termostatarmbånd - hvem trenger vel en genser når man istedet kan få warming and cooling sensations rett på huden...

Vannflaske med kvartskrystall - forsterker gode intesjoner, cultivating serenity and guarding against bad vibes.

Pelvic trainer - med bluetooth og egen app som holder oversikt over innsats og framgang...

Infrarødt badstue-teppe  - for finner med hjelengsel og mangel på selvrespekt.

Face-sculpting gold bar - den vibrerer, utover det er jeg litt usikker på så mangt...

Tidenes styggeste ring

4-på-rad-spill. - i marmor, til den nette sum av drøyt 13 500 kroner...

Har dere ikke kontroll på julegavene nå, er det ikke min skyld... Hva jeg ønsker meg? Iskrem-abonnement... :essen2: :sikle: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Daria skrev:

Ooh, Gwyneth Paltrow og Goop har kommet med sin årlige spinnville julegaveguide. Dette er ikke bare ting du ikke visste at du trengte, men også ting du ikke engang visste at fantes... Noen utvalgte høydepunkt (på den ene eller andre måten...):

Termostatarmbånd - hvem trenger vel en genser når man istedet kan få warming and cooling sensations rett på huden...

Vannflaske med kvartskrystall - forsterker gode intesjoner, cultivating serenity and guarding against bad vibes.

Pelvic trainer - med bluetooth og egen app som holder oversikt over innsats og framgang...

Infrarødt badstue-teppe  - for finner med hjelengsel og mangel på selvrespekt.

Face-sculpting gold bar - den vibrerer, utover det er jeg litt usikker på så mangt...

Tidenes styggeste ring

4-på-rad-spill. - i marmor, til den nette sum av drøyt 13 500 kroner...

Har dere ikke kontroll på julegavene nå, er det ikke min skyld... Hva jeg ønsker meg? Iskrem-abonnement... :essen2: :sikle: 

 

 

Iskrem-abonnement høres deilig ut. :sikle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Skravla skrev:

Hva med en liten sang...

 

73346512_2425713247668358_4429219160400068608_o.thumb.jpg.c7849343f16aeff78fefb0db3b9cfa53.jpg

:hoho: 

Sånn apropos julegaver...?

 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vintersport på tv! :danser:

-Jeg liker egentlig ikke denne løypa, det er altfor mye opp og ned. Litt flatere løyper passer meg mye bedre, sa den ukjente svensken - og gikk hen og ble nummer to... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det brenner i England også - en hel studentblokk. Vitner mener at brannen har spredt seg via ytterkledningen, på samme måte som i Grenfell-brannen - bilder og videoer på twitter er ganske skremmende. Heldigvis der det ut til å ha gått bra med beboerne denne gangen, men man tror jo at det skal holde med en tragedie for å ryddet opp i ting....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...