Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Det er mulig jeg snublet over en bok jeg bare måtte ha og i et øyeblikks ukontrollert iver røk på ukas andre bokklubb-bestilling. Det er også mulig at jeg med avansert logikk fikk overbevist meg selv om at det lønte seg å bestille en bok til samtidig (39 kr i frakt vs 106kr for en bok ekstra og dermed fraktfritt. No-brainer). Dessuten hadde jeg et gavekort å bruke og det var trippel-bonus-helg, så i praksis ble det praktisk talt gratis. Nesten... :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, Daria skrev:

20.10: Seks lest, fire kjøpt. 

Det ble visst en tur på bokmarkedet... :plystre: Jeg kjøpte bare tre bøker - pocketromaner av forfattere jeg allerede har god erfaring med - et ganske beskjedent resultat. Dessuten fikk jeg pratet litt med en venninne jeg ikke har sett på lenge, hun kom løpende ut fra en kafé da jeg sto og ventet på bussen. En buss som etterhvert ble ganske full, uten at det hindret et intelligent menneske i å gå på med oppslått paraply...

Nå: :kaffekopp: :ac::bolle:

20.10: Syv lest, fire kjøpt.

Sanger om våpen av Jennifer Clement er en brutal, men også på sin måte vakker liten roman om USAs våpenkultur. Sannsynligvis adskillig nærmere virkeligheten enn jeg helst vil tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg traff en kollega da jeg kom i dag:

-Du pleier å se Fagottkoret og snakker varmt om dem,. ikke sant? Jeg bestile julekonsertbilletter til jentene og meg i går, og satt plutselig og tenkte på deg, så jeg innså at det er nok deg jeg hadde ideen fra...

:fnise: Joda, jeg kan godt ta æren for det billettsalget også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2019 den 11.22, Daria skrev:

12.10: Fire lest, en kjøpt.

En liten pakke fra bokklubben på dørstokken igjen - skjønner ikke hvorfor de dukker opp så ofte... :plystre: En tynn roman om en enke som bor alene i skogen med hundene sine og en cello. Den andre boken i bestillingen, om Victorian lady travellers - sto med usikker leveringstid og står nå på nettsiden som utsolgt. Jeg aner at det kan komme en skuffende mail snart... :sur: 

Ikke bare sto den som utsolgt, alle spor etter den forsvant fra nettsiden, så jeg regnet med at alt håp var ute. Men neida - nå kom det mail om at den er underveis :danser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt nettbrett er i hus - men tastaturet tar noen dager til... I kjent stil var jeg inn og ut på ti minutter, her tenker man ikke mer enn man må... :ler: Jeg takket eplekjekt nei til oppstartshjelp, er sterk i troen på egne evner (og har tilgang til proff hjelp om nødvendig...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde så lyst på en Stockholmstur for å se Der ferne Klang,  men det var ingen helg som passet... :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett forvirring i senga da jeg våknet 7.15 og først lurte på hvorfor var oppussingsbråk på ugudelige tidspunkt, og så, da jeg hadde sett på klokka og korrigert tidsoppfatningen en smule,  hvorfor alarmen ikke hadde slått seg på. Da jeg endelig innså at det ikke arbeidsdag, sov jeg prompte et par timer til... :ler:

Ryktene sier at sola skal dukke opp i dag, kanskje det kan bli en bok-og-te-utflukt etterhvert.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble tur uten bok og te i går, den varslede sola så jeg ikke mye til... Kvelden ble tilbragt i kloster, eller rettere sagt Klosteret - en slett ikke ueffen restaurant :sikle: Kjellerlokale med ikoner på veggene, store mengder stearinlys og gregoriansk sang i bakgrunnen. Strengt tatt burde jo servitørene vært iført munkekutter :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.10.2019 den 23.09, Daria skrev:

20.10: Syv lest, fire kjøpt.

Sanger om våpen av Jennifer Clement er en brutal, men også på sin måte vakker liten roman om USAs våpenkultur. Sannsynligvis adskillig nærmere virkeligheten enn jeg helst vil tro. 

23.10: Syv lest, åtte kjøpt.

Antar jeg... Bokklubben sende leveringsbekreftelse på totalt fire bøker på mandag, og det lå en stor og en liten pakke på dørstokken i dag tidlig, så jeg regner med at det er en sammenheng. Men jeg rakk ikke å åpne dem og sjekke, så inntil videre er det Schrödingers bøker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mine fire bøker :nigo: Den tidligere nevnte om reisende viktorianske damer, to romaner som bygger på andre fortellinger (hhv Det vesle huset prærien og Spelemann på taket ) og en om kongelig sladder kamuflert som seriøs historie (eller omvendt..), om dronning Victoria og hennes innsats for å gifte bort sine barnebarn.

Dessuten melder nav at de skal bidra til å forsørge meg og holde meg med bøker og andre nødvendigheter et år til, og det setter jeg jo pris på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Daria skrev:

Jeg har vært flink :opplyser: Jeg gikk inn på Plantasjen og kom ut med bare én plante. 

Jeg er flinkere. I går stakk jeg innom en blomsterbutikk for å hente en pakke fra PostNord (de er utleveringssted). I samme slengen ble to orkideer med meg hjem. Helt innafor å handle blomster ved pakkeutlevering, vel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om noen skulle lure: Å helle kokende vann over sin egen hånd anbefales ikke (sikt heller på andres)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2019 den 11.41, Daria skrev:

23.10: Syv lest, åtte kjøpt.

Antar jeg... Bokklubben sende leveringsbekreftelse på totalt fire bøker på mandag, og det lå en stor og en liten pakke på dørstokken i dag tidlig, så jeg regner med at det er en sammenheng. Men jeg rakk ikke å åpne dem og sjekke, så inntil videre er det Schrödingers bøker...

25.10: Åtte lest, åtte kjøpt.

Madame Verona comes down the hill er en tynn, liten om bok om enken, madame Verona, som er klar for å dø, med en hund og en cello ved sin side. Det er hennes historie,  men samtidig og vel så mye historien om den lille, utdøende landsbyen hun er en del av. Melankolsk og fornøyelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Daria skrev:

Om noen skulle lure: Å helle kokende vann over sin egen hånd anbefales ikke (sikt heller på andres)...

Lurer ikke. Antar det funker på samme måte som kokende kakao (erfaring fra skolekjøkken)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...