Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

-He [Johnson] should have the guts to do the decent thing for once and resign!

Det er jo vanskelig å se for seg hvordan Boris Johnson skal kunne fortsette som statsminister med noen form for autoritet og troverdighet - eller hvordan han skal kunne se dronningen i øynene og ha et fortsatt samarbeid med henne - etter dette.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johnson har så hakk i plata at det høres ut som om BBCs intervju bare er et kort klipp i sløyfe - uansett hva han blir spurt om svarer han akkurat det samme, og har åpenbart ikke tatt inn over seg hva høyesterett har sagt overhodet. Han er uenig, derfor forholder han seg heller ikke til det...

-Pretty astonishing interview, kommenteres det i studio, og det er jo vanskelig å være uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elevene sitter i biblioteket og drodler ganske høytflyvende og fantasifullt om det ideelle uteområdet på skolen. Av de mer jordnære forslagene er en skøytebane, men så roter de seg bort i diskusjoner om hvordan den skal anlegges og vedlikeholdes. Noen har, svært entusiastisk, løsningen: -Vi kan ansette hun fra Frost! :idesmil:Det er mulig bibliotekaren inne på kontoret bråsnudde seg mot veggen og jobbet hardt med å undertrykke latteren... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens sportskommentator-ods: Avmælt. Når man ikke blir enig med seg selv om avmålt eller lavmælt er ordet man egentlig er ute etter... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Daria skrev:

Dagens sportskommentator-ods: Avmælt. Når man ikke blir enig med seg selv om avmålt eller lavmælt er ordet man egentlig er ute etter... :fnise: 

Så da blir språket rett og slett lavmålt?  :klo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veien fra nyskapende og kreativt til lavmål og skivebom kan være kort i kommentatorverden - det går fort litt i ball (pun not intended) når det skjer mye og engasjementet blir stort :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kommer fram til feil svar i Kontrapunkt, men et av lagene er på samme villspor føler jeg jo at jeg likevel var inne på noe :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg gjenkjente både Anthem og Bridget Jones lenge før noen av lagene, og i motsetning til dem visste jeg også hvor mange von Trapp-barn det er. Jeg er ikke så finkulturell som onde tunger skal ha det til... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2019 den 16.57, Daria skrev:

17.09: Fem lest, 12 kjøpt.

Futurisme, avant-garde og en engelsk guvernante i den russiske evolusjonen. The vanishing futurist er ikke revolusjonerede, men ganske underholdende.

26.09: Seks lest, 12 kjøpt.

Eventuelt åtte lest - dagens fullførte er strengt tatt tre bøker i en, men ettersom det er tre diktsamlinger snakker vi fortsatt en liten pocketbok på under 200 sider. Jeg oppdaget Thomas Marco Blatt i en antologi jeg leste i sommer og ville lese mer. Diktene hans er små historier, mer lettilgjengelig enn mye annen lyrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at dette med klapping på klassisk konsert kan være en utfordring - etter fem sesonger som abonnent i filharmonien vegrer jeg meg fortsatt for å klappe først. Men når han som introduserer konserten fra scenen kommer med gode råd om hvordan skjønne når stykket er ferdig så man kan klappe, og store deler av publikum likevel klapper stort sett mellom hver sats, blir jo konklusjonen at folk har litt tungt for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:regn: :regn: :regn:

Det er definitivt høst - denne uken har jeg tatt i bruk både strømpebukser, vanter og tykkere yttertøy, og i dag tidlig lukket jeg kjøkkenvinduet et hakk for første gang siden mai...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vy setter ny rekord i hvor mange forskjellige feil man kan klemme inn på tre dager. Har byttet fra tog til bussfortog og må bytte en gang til før jeg er hjemme... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme i sofaen, med tørre sokker (den ene støvelen min var plutselig ikke så vanntett lenger...), varm te og restene av gårsdagens vaffelproduksjon. Nu går alt så meget bedre... :kaffekopp: 

Dette blir en klassisk helg, med filharmoniens jubileumskonsert i morgen og Lise Davidsen i operaen søndag. Hun er jo i ferd med å bli så stor nå at det gjelder å benytte de muligheten som byr seg  - nå står hun stadig oftere på de største scenene og da spørs det hvor mye hun blir å se her hjemme etterhvert. Strengt tatt er det vel en oval klassisk helg, det begynte jo i går med Charlie Siem og hans vikar-pianist. Hans faste pianist ble akutt syk onsdag kveld, men en ung norsk pianist stilte opp med bare en dags forberedelse og tok både Beethoven og Grieg på strak arm. De hadde til og med fått øvd inn et ekstranummer - og en ikke-så-planlagt lett improvisert versjon av Czardas. *dypt imponert* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friidretts-vm! :danser: Sent, men godt - vanligvis pleier det jo å være tidlig i august. Fortsatt varmt nok i Doha, etter ymse svette insta-innlegg fra nrkrs utskremte de siste dagene å dømme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

-Det er ikke en veldig bekvem Grøvdal som løper her nå...

Man skal vel stengt tatt ikke være bekvem mot slutten av 3000 m hinder på vm-nivå...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke hvem noen av gjestene på Ti på topp er (jeg fikk ikke med meg de første minuttene og klarer ikke plassere dem...), men 2002 er såvidt innenfor tiden jeg fortsatt hørte på popmusikk - både Anastacia og Sophie Ellis-Baxter er jo velkjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...