Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Elefanten i rommet på Venstres valgvake når det snakkes om at de har hatt et vanskelig år og en skuffende valg er jo regjeringdeltakelsen og samarbeidet med FrP...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Slagsvold Vedum entrer scenen på Sps valgvake for å holde sin seierstale - til tonene av Shut up and dance with me... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Speakeren i underhuset er fantastisk, ikke minst når det gjelder sarkasmer og understatements. Han må jo få en karriere i media når han går av senere i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Daria skrev:

09.09: To lest, elleve kjøpt.

Jeg har hørt så mange skryte av Alice Zeitners Kunsten å miste, og jeg lærer mye om Algeries historie, men jeg blir aldri skikkelig berørt av historien og karakterene.

10.09: Tre lest, elleve kjøpt.

Det som reddes kan av Jesmyn Ward er også en bok jeg har hørt mye bra om, og denne levde opp til forventningene - i den grad at jeg har lest hele på noen timer i dag. Om tenåringsjenta Esch som bor sammen med faren og tre brødre i et fattig strøk av Mississippi, i dagene før orkanen Katrina kommer. Den minner meg egentlig litt om Tara Westovers Educated, selv om omstendighetene er forskjellige, handler begge om unge og tøffe (de har jo ikke så mye valg) jenter i et på mange måter brutalt og maskulint miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11.09: Tre lest, 12 kjøpt.

Jeg skulle bare innom bokhandelen for å kjøpe en ny notatbok til dagbokskriving - og resten kan dere vel egentlig fylle ut selv... :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har spist frokost på balkongen i dag, det spørs vel om det bli så mange flere av dem i år... Selv med et sjal over jakken blir det fort litt hustrig når det er mer vind enn sol - sesongen for utendørs frokost i nattkjole og tynn morgenkåpe er definitivt forbi.

Spennende Ibsen-kveld på litteraturhuset i går. Det er i det hele tatt de store menns uke - Fosse tirsdag (og sist lørdag og et par ganger neste uke - det er jo festival), Ibsen i går og Tsjekhov på lørdag. Godt jeg kompenserer med å primært lese kvinner. En tredjeklassing i går hadde ikke hørt om Kristin Lavransdatter - jeg lurte litt på om det egentlig er lov, og om norsklæreren hennes var enig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser frokost på verandaen.... jeg har funnet frem votter og tykkere jakke. Det er kaldt..... Jeg har hatt på varmeovn 2 dager denne uken (på kontoret -  hjemme har jeg bare pledd og sjal og varmepute) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Skravla skrev:

Har du kjeftet på han i drømme nå da.... :fnise:

:engel: Kanskje jeg endelig har fått dreisen på dette med telepati (også på andre enn Erik Ulfsby) :fnise: 

2 timer siden, Skravla skrev:

Du spiser frokost på verandaen.... jeg har funnet frem votter og tykkere jakke. Det er kaldt..... Jeg har hatt på varmeovn 2 dager denne uken (på kontoret -  hjemme har jeg bare pledd og sjal og varmepute) :ler:

Nå har jeg sittet nede ved sjøen og lest, delvis uten yttertøy (når både vind og sol kommer og går blir det for varmt med og kaldt uten), i godt over en time, og det var ikke kulden som sendte meg videre. Men det har vært noen kalde morgener, og det er ikke lenger en selvfølge at å sette opp verandadøren er det første jeg gjør når jeg kommer hjem. Mulig jeg trygt kan rydde bort sandalene nå, også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Vi har gjort det helt feil! Hun la alle oppå og så bare svisj...

Jeg har imponert en elev med mine kopieringskunster - i den grad at han måtte fortelle det til vennene sine etterpå... :fnise: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Læseforeningen for kvinder

Ved siden av læseværelset er et litet konversationsværelse, hvor man kan faa hentet forfriskninger fra “Fremtidshjemmet”s kafé i første etage

Det er jo litt trist at den ikke finnes lenger - tenk å være bibliotekar der... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daria skrev:

-Vi har gjort det helt feil! Hun la alle oppå og så bare svisj...

Jeg har imponert en elev med mine kopieringskunster - i den grad at han måtte fortelle det til vennene sine etterpå... :fnise: 

Du er en magiker...... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

47 minutter siden, Daria skrev:

Læseforeningen for kvinder

Ved siden av læseværelset er et litet konversationsværelse, hvor man kan faa hentet forfriskninger fra “Fremtidshjemmet”s kafé i første etage

Det er jo litt trist at den ikke finnes lenger - tenk å være bibliotekar der... 

Og fantastisk å kunne lese sammen med Engel og Thekla....

Sitat

fru Engel Hansteen, formand, frk. Thekla Aubert,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får lese alene i stedet...

På 11.9.2019 den 15.26, Daria skrev:

11.09: Tre lest, 12 kjøpt.

Jeg skulle bare innom bokhandelen for å kjøpe en ny notatbok til dagbokskriving - og resten kan dere vel egentlig fylle ut selv... :sjenert: 

13.09: Fire lest, 12 kjøpt.

The lesser bohemians av Eimear McBride er en ganske mørk historie med mye sex og noen lysstreif, om en ung kvinne og en  tjue år eldre mann i teatermiljøet i London på 90-tallet. Språket er veldig spesielt, med mye avbrutte og ufullstendige setninger og tar litt tid å vende seg til, men det er verdt anstrengelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Dette er et slag i siden til skipet til Jumbo-Visma.

Min (nesten) oppriktige beundring for tv2s sykkelkommetator, som klarer å blande sammen tre uttrykk i én setning... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldens år er 2000. I teorien burde jeg ha en viss oversikt, hvertfall over vårhalvåret - det var folkehøgskoletiden og vi så Topp 20-lista hver uke. Dessuten var det jo da A1 slo gjennom med Everytime...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...