Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Robin Stjärrnbergs You var ikke voldsomt minneverdig i originalversjon, Stjernekamp-versjonen gjør ikke så mye for å ende det inntrykket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

01.09: En lest, fire kjøpt.

Haijby-saken var en av de store skandalene i Sverige på 1900-tallet - utpressing, homofili, kongefamilien og politiske intriger av det utrolige slaget. Ers majesäts olyckliga Kurt er i følge tittelbladet En roman med verklighetsbakgrund, men i praksis bli den en slags fakta/fiksjonshybrid - definitivt ikke en dokumentar, men samtidig med for mange forklarende avsnitt og ikke nok litterær flyt til å fungere som roman. Boka er skrevet av to forfattere uten skjønnlitterær bakgrunn, det forklarer antagelig en del.

Fire bøker på dagens loppemarked - en bibelhistorie for skolen fra 1950, en litt tilfeldig valgt engelsk roman, en bidrag til min omfangsrike bøker-om-bøker-og-lesing og juvelen i kronen - et festskrift til Herman Wildenvey fra 1957.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er frøken Bibelstripp-takter over den kjolen Anette Hoff Larsen synger Carola i... :fnise: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, hun var danser for Stig van Eijk en gang i tiden... :fnise:  Forøvrig vil jeg gjerne påpeke at hun deltok i MGP også i 2006, under artistnavnet Amelia, uten å komme videre fra delfinalen :opplyser: Og grunnen til at jeg vet dette (dvs jeg visste at hun deltok det året, jeg husket ikke låta (Unbelievable) eller at det var under et annet navn), er at den kvelden delfinalen gikk satt jeg i salen på Det Norske  og så Hair for femte gang og var snurt fordi White boys var kuttet fra forestillingen den kvelden pga hennes fravær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere med splitt til hatteforet... Pussig låtvalg av Hanne Sørvaag - både det at Rock'n'roll kids er en gubbe-mimre-sang og å framføre den som en klassisk pianoballade i lang kjole. Det føltes mer naturlig da Rune Larsen og Tor Endresen sang den i førstnevntes jubileumskonsert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt ikke mindre pussig valg når Sondre synger La det swinge... :fnise: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rise like a phoenix - nå snakker vi spenstig, den er ikke for hvem som helst. Uten kjole, men med glitter, fjæ og skjegg - og stemme! Kveldens gåsehudøyeblikk og favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hadde en mindre heldig mandagsmorgen. Oi, utbrøt han og spratt opp da toget sto på en stasjon - og rakk akkurat ikke fram til døra i tide til å komme seg av...

Nesten like sløv som de som ikke kom seg på toget forrige uke... Avgangen kjører alltid med dobbelt vognsett, hvor det siste er stengt - dette framgår klart av skjermene på stasjonen og de mørklagte vognene er merket XX Stengt der det vanligvis står rutenummer og destinasjon, men det er tydeligvis vanskelig å skjønne for mange, som står og trykker og trykker for å få opp de stengte dørene. Disse to skjønte til slutt av de måtte framover, men hadde så god til (en av dem hadde nesa i telefonen mens hun tuslet langsom i riktig retning) at toget (som var forsinket) gikk før de kom så langt.Om konduktøren ikke så dem eller bare ikke gadd vente skal være usagt, men det er mulig jeg lo... *ond*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illskrikende unge på toget... Jeg er av disse forferdelige og grusomme barnløse som ikke alltid prøver så hardt å skjule at jeg ikke synes at "Det går så greit, så, barn skriker, sånn er det bare...". Det betyr ikke at jeg legger skylda på mor, bare at barneskrik er plagsomt og jeg i den forbindelse forbeholder meg retten til å se irritert ut... Nå har ungen fått mobil uten hodetelefoner, uten at det helt har stanset hylingen *skrur opp egen musikk og drømmer om stillevogn *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom meg ut på en kveldstur - dvs at jeg med bok i veska og tekopp i hånda ruslet ned til nærmeste benk ved sjøen, rundt ti minutter unna, satt der en halvtimes tid mer Hillary Clinton og ruslet hjem igjen. Men det var både mer mosjon og mer frisk luft enn om jeg hadde blitt på sofaen - mao flink :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nu dag, ny runde høylydte unger på kollektivtrafikk... At en unge på 2-3 å skriker er irriterende, men jeg skjønne at det ikke alltid er så lett å gjøre noe med. Når en klasse 111-12-åringer på t-banen har et lydnivå hinsides det meste, roper og er frekke mot andre passasjerer (-Hei, damen med mobilen! Hvis du ikke ser opp, tar jeg bilde av deg og anmelder deg!) og lærerne bare sitter med ryggen til og ikke bryr seg... :frustrert: I det jeg gikk av, etter full huskestue i ti minutter kom endelig en lærer og prøvde å dempe dem. -Det var jammen på tide at du snakker til dem, de har vært altfor høyrøstede lenge!, smalt det fra meg på vei ut...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor ofte kan det egentlig være nødvendig/mulig for en mann i en 55 kvadrats leilighet å bedrive aktiviteter som innebærer bruk av bråkete verktøy? Jeg begynner jo å lure på om han har møbelsnekring eller gulvsliping som hobby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke påstå at jeg helt henger med i alle detaljer og alternativer, men sendingen fra Brexit-debatten er jo et sirkus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...