Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Latskap: Å vandre rundt i nattkjole og morgenkåpe til klokka er 14, fordi man skal ut på ettermiddagen, ikke kan gå i penkjole hele dagen og ikke gidder skifte to ganger... :filer: Men nå er jeg pen i tøyet og mangler bare sko og veske (og revurderer fortløpende frisyren...) og har fortsatt en drøy time før jeg skal ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke de praktiserer kleskode, så gjør vi det :ler: Egentlig burde jo Fotnum & Masons variant være en rettesnor i det meste i livet - lean toward elegance...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte sjekke om jeg fortsatt hadde den reserrveringsmailen, og hele det avsnittet burde igrunnen henge på ethvert klesskap:

Please note we require both sexes lean toward elegance. Gentlemen are requested to wear long trousers and covered shoes. Smart jeans and trainers are acceptable. We request guests not wear sports apparel.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var meget elegante i våre elegante omgivelser :opplyser: Hvor elegant jeg var da jeg klarte å brekke sconen med så eksplosiv kraft at det regnet smuler over hele bordet kan sikkert diskuteres, men i motsetning til nabobordet diskuterte vi i det minste ikke kroppsvæsker og avføringsvaner. At de tilhørte en baby er egentlig ingen unnskyldning... Mett og belåten og fylt til randen - jeg har en følelse at at jeg drakk halvannen av de to tekannene vi var gjennom :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*spor*

Overlevde Ikea i 4,5 timer fredag, og en helg med skruing og styr. Skjønningen får endelig oppgradert rommet sitt etter vi flyttet :danse: (Hvor er smileyen som skraper med foten?)

Håper idioten som stjal det rosa sengeteppet til Skjønningen, til en verdi av 500, får like dårlig samvittighet hver gang h*n skal legge seg :dany:(Tok blikket vekk fra kurven i 50 sekunder da hun skulle få en is...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nattsvermer i flukt er faktisk ganske stor nå den kommer brått på innendørs, om noen skulle lure... 🦋 Ved hjelp av gårsdagens Klassekampen kom den til slutt ut i natten igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, iss skrev:

Ja, på utsiden av kassene og ved kiosken. Jeg hadde betalt for den :raven:

Fy svarte, så frekt. Jeg håper du meldte fra til de ansatte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget ikke det før dagen etter da vi hadde tømt bilen. Fant den ikke med det første men trodde den gjemte seg i all omgjøringsrotet og shoppingkaoset.... Men har ikke dukket opp, det er eneste minuttet jeg ikke hadde kontroll på vogna. For en j*** is :raven:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny planet oppdaget i Mosseveien.

Når man er litt trøtt og nyhetsskjermen på toget er litt langt unna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra samme artikkel:

– I likhet med politiet fremsto dette som vanlige planker for henne, sier Riple.

Så hun ser ikke forskjell på politiet og plankene? Det er jo det advokaten faktisk sier... *kverulerer* På engelsk har man jo uttrykket thick as two planks, dvs dum som et bød - mulig det er noe freudiansk ute og glipper her...? :fnise: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 15.8.2019 den 15.55, Daria skrev:

15.08: Syv lest, ingen kjøpt.

Midt inne i mine dagligdagse søk i google og goole maps ligger det stedsnavn fra et sumpomåde på grensen mellom India og Bangladesh. Det er Amitav Ghoshs skyld/fortjeneste  - The hungry tide foregår i Sundarbans, som jeg må innrømme å aldri ha hørt om... I motsetning til det jeg har lest av ham tidligere, er denne romanen lagt til nåtiden - modernitet møter tradisjon og myter, men naturen har uansett siste ordet... Jeg lærer alltid masse av å lese Ghosh, denne gangen blant annet om elvedelfiner og massaken i Marichjhapi, uten at det går på bekostning av de litterære kvalitetene. 

20.08: Åtte lest, ingen kjøpt.

Jeg har kommet meg gjennom Ted Sorensens bok om Kennedy, det var en litt seig affære. Ikke fordi den var uinteressant, men vi snakker tross alt amerikansk 60-tallspolitikk skrevet på 60-tallet med alt det innebærer av antagelser om leserens kunnskap og kjennskap, og i 60-tallsspråkdrakt (oversatt, men likevel). Sorensen var en av Kennedys nærmeste medarbeidere og rapporterer dermed fra innsiden av alle store saker - han var for eksempel med på alle møter runder Cuba-krisen - men han er åpenbart mer vant til å skive rapporter enn bøker. Det er noe med tendensen til å sammenfatte ting - argumenter, teorier, mulige løsninger - i nummererte lister... :fnise: Nå som jeg er ferdig med en amerikansk epoke er jeg straks i gang med en ny - bind to av Hillary Clintons selvbiografi har stått og fristet lenge, men det virket som en god idé å holde seg til en presidentperiode om gangen

Forøvrig hadde bokklubben timesalg på engelske bøker i går kveld. Det er mulig jeg vil komme tilbake til dette om en ukes tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trump når stadig nye høyder, eller lavmål, rettere sagt. Mannen er jo fullstendig utilregnelig. En ting er å være mindre intelligent og ikke helt skjønne hvordan verden fungerer, han er jo ikke den første presidenten som har hatt visse utfordringer på det området, men det er jo åpenbart at han overhodet ikke bryr seg om rådene og veiledningen han helt sikkert får fra apparatet rundt seg. Enhver juniorassistent i utenrikstjenesten kunne jo fortalt ham på stående fot at du får ikke kjøpe Grønland, å i det hele tatt ta det opp er fullstendig hinsides idiotisk og man avlyser bare ikke et planlagt statsbesøk på et par ukers varsel uten en særdeles god grunn, det er på grensen til en diplomatisk skandale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter noen anleggsarbeidere og lunsjer på en benk rett nedenfor balkongen - med en kjølebag som matcher antrekkene deres, i grått og refkleksgrønt. Jeg lurer jo litt på om det er tilfeldig, eller om den kommer fra samme produsent... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...