Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, Daria skrev:

Du vet du er på jazzkonsert når det tar halve låta før du kjenner igjen Här kommer Pippi Långstrump... :fnise: 

:hoho:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt det bli hevdet av jazz er lyden av et orkester som faller ned en trapp - selv om jeg har hørt mye fin jazz (og det var mye bra på konserten i går også - trompetisten var glitrende) hender det jo at jeg ser poenget... :fnise:

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg stort sett skravlet bort arbeidsdagen - i den grad at den ble en time lenger enn planlagt. Men alle kom til meg, så det var ikke min skyld... :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Daria skrev:

Jeg har hørt det bli hevdet av jazz er lyden av et orkester som faller ned en trapp

Hva for noe? Jeg trodde jazz var en simulert kjedekollisjon på autobahn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom ut på balkongen, det var sol og blå himmel - og fullt av små våte prikker på gulvet. Jeg mistenkte først naboen, men det regnet faktisk, fra usynlige skyer... :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2019 den 22.03, Daria skrev:

Dessuten kan jeg notere et av de sammentreffene jeg er så begeistret for- en litt obskur (jeg hadde hverrfall aldri hørt om henne) amerikansk forfatterinne som dukket opp i et par ubetydelige bisetninger i Spinster i går, dukker opp i et par like ubetydelige besetninger her. Jeg måtte dobbeltsjekke at jeg virkelig husket riktig... :fnise: 

...og i dag dukket hun opp igjen i en tredje bok. Jeg må vel snart ta et hint og lese noe av henne også :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2019 den 16.27, Daria skrev:

03.08: Fire lest, ingen kjøpt.

Kamila Shamsies roman Ildhjerter om radikalisering og islamisme er en moderne oppdatering av Sofokles Antigone. Det hadde jeg helt glemt (den har stått på har-planer-om-å-lese-lista en stund) og jeg tenkte ikke på det mens jeg leste, men i det øyeblikket jeg så det nevnt i etterordet var det opplagt, het ned i navnevalgene. Det gjorde det også litt lettere å akseptere slutten, som jeg synes ble litt overdreven og melodramatisk i en ellers god og tankevekkende historie.

Forøvrig vurderer jeg fortsatt den tekannen... :plystre: 

08.08: Fem lest, ingen kjøpt

Lone Hørslevs roman Dyrets år foregår primært på og ved Akershus festning ved juletider i 1666, med avstikkere til Danmark i for- og ettertid. Den er løst basert på faktiske hendelser, om Marie Grubbe som var gift med stattholder Ulrik Frederik Gyldenløve. Utroskap og heksekunst er viktige stikkord, i en bok som aldri egentlig løfter seg over "helt grei" - ikke noe konkret hverken å klage på etter framheve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triumfen og lettelsen når jeg endelig finner ut av diktstrofen som har surret i hodet i flere dager... Jeg visste at noen en gang som sluttstrofe hadde erklært seg å være pokker til pike! Det var Dorothy Parker, i André Bjerkes oversettelse. *fred i sjelen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjelden jeg legger merke til biler, men en knall turkis Porsche er ikke så lett å overse....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang viste det seg at "Jeg trenger jo egentlig ikke noe i matbutikken" tilsvarer ca 300 kroner og et velfylt handlenett. Skolebrød, jordbær, cookies, is, middagspai - man trenger jo så mangt når man tenker etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen skal jeg overvære et familiemedlem gifte seg - i en helt annen kirke enn jeg trodde. Godt jeg oppdaget det i dag... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skummelt dette som skjer i København nå. Håper politiet finner rut av det før det blir mer enn bare materielle skader.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at de ønsker å både være morsomme og vekke litt interesse i sitt forsøk på å tiltrekke seg nye moderatorer, men alt jeg får assosiasjoner til når jeg ser "Vil du være med på bakrommet"-linken øverst på siden, er mannen som kom og prøvde å overtale meg til en hyrdestund (hans ord...) på bakrommet da jeg som ung student var alene på jobb i butikk i sentrum. Neppe den reaksjonen de er ute etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bryllup:

Begge sa ja, hun i selvsydd hvitt og han i bunad, og vi kom ut til det verste regnskyllet. Godt de ikke hadde åpen bil... Forøvrig vet du at det er mye musikkfolk i omløp når det ikke bare ligger kornoter til flere av salmene i programmet, men både inn- og utmarsj synges av et kor bestående av bryllupsgjester... Søster og jeg og en tante havnet på kafé etterpå, og jeg fikk med meg søster på Fretex for en ny vurdering av tekannen. Den var solgt, sa da slapp jeg det problemet... Dessuten fikk jeg tatt en tur innom byen nyeste tilskudd til matbutikkfloraen - den britiske kjeden Iceland. Jeg var omtrent halvveis gjennom lokalet da jeg plutselig skjønte navnet - de selger primært frysevarer. :idesmil:Mye av det eget merke - med ande ord et godt utvalg av ting ande kjeder ikke har (og et imponerende utvalg is. Jeg ha kjøpt Toblerone-ispinner :sikle: ), samt engelske tørrvarer. I en nesten urelatert kommentar blir det frossenpizza til middag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...