Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Plutselig var det vær- mye vær. Dunder og brak og lyn som slo buer på himmelen, og så skrudde noen opp krana og balkongkvelden var definitivt over :regn: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nøkkelkort og nøkler er på plass i veska, månedskort er kjøpt og zen er ladet - i morgen er det jobbtid igjen. Må bare huske å stille vekkerklokka...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var heftig torden over her og masse regn. en temperaturen sank veldig. 

 

De første regndråpene som falt fuktet knapt føttene mine så jeg gadd ikke å gå inn, men etterhvert kom det nok til at det var lurt å gå inn. :ler: 🌧️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Champs-Élysée og Triumfbuen som skinner som gull i kveldssola - det blir jo flotte tv-bilder av å ha TdF-avslutningen som kveldsetappe... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noen kvelende varme netter i båt 😳  Skjønner godt du sov i henge"gøye". Men er nå hjemme, og her jeg bor nå har jeg varmepumpe med aircondition 😎 I går kveld satt jeg den på 18 kalde grader og full speed, med soveromsdøra oppe. Var deilig og nesten litt for kjølig da jeg stod opp og skrudde den av. Har holdt ytterdøra igjen idag, for leiligheten har vært avkjølende uten pumpa :)  Lat dag på sofaen med litt synkroniserings og pc jobbing, og Netflix hele kvelden 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et KG-fiks og du måtte tilbake for mer...? :fnise:

Jeg sover faktisk overraskende godt i varmen - og våkner i sjøstjerne-posisjon med dynen i armkroken :fnise: Å bytte den ut med laken er ikke aktuelt, jeg sover ikke godt uten dyne. Jeg trenger ikke ha den over meg, men den må være der - mellom bena, rundt en arm, over hoften, under hodet, eller altså i armkroken. Bill. mrk. stor sutteklut... :ler:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare må ha det, bare må ha det :hoppe:

(Savnet den emojien altså!)

Er like stor sutteklut jeg og, har ikke tynnere sommerdyne engang. Må være litt å ta i vettu 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dun-sommedyne... Litt av poenget med en dyne er jo at den har litt volum - denne laken/teppe-kombinasjonen britene driver med er fullstendig ubrukelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gammel dame (jeg vil gjette ca 75) hadde i anledning varmen funnet fram sin stroppeløse sommerkjole. Og joda, den dekket forsåvidt puppene, det var bare det at tyngdekraften med årene hadde ført dem såpass langt ned at hadde jeg hatt kjolen på samme sted, ville mine (som heller ikke lenger befinne seg i øverste etasje) vært i friluft...

Hederlig omtale også til mannen som bestemte seg for å krysse veien utenom fotgjengerfeltet, midt foran bussen, og klart og tydelig, med både håndbevegelser og spark, ga uttrykk for sin misnøye med at bussjåføren var ufin nok til å tute på ham. :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*bokmerker* Den burde man jo se ved en passende anledning... Neste år får hun selskap der av Elisabeth Teige, og Yngve Søberg synger Rigoletto i Bregenz. Vi har noen fantastiske operasolister - og jeg skal se og ikke minst høre alle tre neste sesong :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.7.2019 den 19.50, Daria skrev:

25.07: Ni lest, fem kjøpt.

The last September av Elizabeth Bowen forgår i et herskapshus i Irland noen sensommeruker i 1920 (den ble utgitt i 1929), hvor 18 år gamle Lois danser med de engelske soldatene og lurer på hva hun skal gjøre med livet sitt, mens the troubles vokser i bakgrunnen...

29.07: Elleve lest, fem kjøpt.

The Collected Doothy Parker er en del dikt, en del noveller og en del artikler - primært teater- og bokanmeldelser. Velformulert og skarpt til tusen, jeg sitter tidvis og ler høyt (og jeg har stor sett lest den utendørs på offentlig sted...). Dessuten er det jo litt interessant å lese anmeldelser av klassikere som Breakfast at Tiffany's (som jeg tilfeldigvis holder på med for tiden) og Lolita fra da de faktisk var nye og ukjente, samt hennes velkjente slakt av Ole Brumm...

Marjorie Hillis'  Orchids on your budget er en hendig liten bok med økonomiske råd, til kvinnen, både den enslige og den gifte. Orkidéene er bildet på alt man ikke nødvendigvis trenger, men likevel må ha, og Hillis (som også sto bak boken jeg leste tidligere i år, med gode livsråd til den single kvinnen) deler gjerne av sin kunnskap om hvordan man får råd til dem. Utgitt på 30-tallet, mens mange fortsatt kjente virkningene av det store krakket; i dag mest underholdende som tidsbilde.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mårrån! Det er igjen levelige temperaturer ute, ruccolaen blomstrer (jeg visste ikke at den drev med sånt...), jeg har ferskente og ristet bød og det lå to nye bøker på dørstokken - slett ingen dårlig start på dagen. Jeg bør en tur på butikken i løpet av dagen (når det er tomt for både brød, knekkebrød og melk, samt jordbær og vannmelon...), ellers er ambisjonene av det hjemlige slaget i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, Daria skrev:

29.07: Elleve lest, fem kjøpt.

30.07: Elleve lest, syv kjøpt.

Jeg får vel oppdatere statistikken... Dagens forsendelse fra bokklubben inneholdt en roman om en idealistisk engelsk barnepike i revolusjons-Moskva og et tilskudd til bøker-om-bøker-samlingen - en essaysamling hvor svarte kvinner skiver om identitet og representasjon i litteraturen, varmt anbefalt av en biblioteka-kollega.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av fordelene med væromslaget er at det gå an å sitte ute på balkongen også på dagtid - og da regnet kom, var det så jevnt og rolig at det holdt seg på utsiden av balkongen, så jeg, boka og tekoppen kunne bare bli sittende (assosiasjonshjernedigresjon: Jeg vil være det rolige regn av Lars Saabye Christensen - et av de vakreste kjærlighetsdiktene jeg vet om :hjerte: ). Nå har dynen overtatt plassen ute - den trenger også litt frisk luft etter noen varme netter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterte veggkalenderen med høsten planer og begynte å glede meg - snart er kultursesongen i gang :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...