Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fredag. Litt lite søvn - dette med døgnrytme etter fire ukers ferie og nå jobb bare annenhver dag tar litt tid... Fortsatt badstu-tendenser på jobben. Jeg er helt alene. Opp med hånda alle som tror dette blir en innmari effektiv arbeidsdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er omtrent like effektiv som jeg er. Her er det rolig og vi har startet nedtelling til vi skal gå hjem. :ler: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skrudde lyset seg av for første gang - det vil nok skje igjen... :fnise: (Også fordi at jeg sitter ved bordet og jobber ikke er bevegelse nok for sensoren...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis ikke sensor på lyset her, men hadde det i en tidligere jobb. Der satt jeg stadig og viftet i armene..... 

 

Men altså... nå synes jeg tiden går veldig sakte her..... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Daria skrev:

Det åpenbare svaret er jo at tiden ofte går fortere når man faktisk jobber... :lol: 

Sikkert, men jeg trenger jo den langsomme og ekstra tiden når jeg har mye å gjøre - ikke når jeg kjeder meg og lengter hjem...... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smekkfull bussfortog. Mannen som likevel syntes sekken hans fortjente eget sete hørte dessverre ikke så bra, men reagetre likevel raskt da jeg løftet opp sekken hans. Egentlig burde han takke meg - han kunne ha endt opp med den snakkesalige 7-åringen som istedet havnet på setet foran...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Te, bøker og en dokumentar om dronningmoren på nrk nett-tv. En lang ettermiddag og kveld på balkongen går mot slutten, hvis jeg kan rive meg vekk fra det fine lyset og de rosa skyene... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg skulle riste brød til frokost la jeg merke til at ledningen til brødristeren hadde begynt å sprekke. Jeg bøyde litt på den, og det drysset plast i flere lag og ga fullt innsyn til metallet inni. Nå har jeg ny brødrister...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2019 den 21.22, Daria skrev:

01.08: Tre lest, ingen kjøpt.

Det må vel sies å være en god start på måneden :ler: Legg også merke til at kjøpsstatistikken er i null, til tross for et Fretex-besøk (hvor jeg også utviste stor selvkontroll ved å ikke kjøpe en lekker tekanne... *vurderer om jeg angrer*). 

03.08: Fire lest, ingen kjøpt.

Kamila Shamsies roman Ildhjerter om radikalisering og islamisme er en moderne oppdatering av Sofokles Antigone. Det hadde jeg helt glemt (den har stått på har-planer-om-å-lese-lista en stund) og jeg tenkte ikke på det mens jeg leste, men i det øyeblikket jeg så det nevnt i etterordet var det opplagt, het ned i navnevalgene. Det gjorde det også litt lettere å akseptere slutten, som jeg synes ble litt overdreven og melodramatisk i en ellers god og tankevekkende historie.

Forøvrig vurderer jeg fortsatt den tekannen... :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Daria skrev:

Da jeg skulle riste brød til frokost la jeg merke til at ledningen til brødristeren hadde begynt å sprekke. Jeg bøyde litt på den, og det drysset plast i flere lag og ga fullt innsyn til metallet inni. Nå har jeg ny brødrister...

Du slapp billig. Jeg skulle til byen og kjøpe dusjsåpe og håndkrem. Nå har jeg Goretexjakke og Guppyfriends også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat

Har du tenkt på dette? Å legge sammen dynetrekk i lag. Et bilde på samliv. Strekke i hver sin retning, men uten at det glipper. Holde sammen og slippe i rette øyeblikket.

Noen vil gjerne være dype og poetiske på twitter. Jeg har litt lyst til å påpeke at det å legge sammen dynetrekk faktisk er ganske enkelt å gjøre alene også, uten at jeg vil gi det så voldsom symbolsk verdi eller dobbeltbetydning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å begynne på Torgrim Eggens Jern, som jeg lenge har tenkt at jeg skal lese en gang, om en dommedagssekt i Østfold. Problemet var bare at han buker et fortellergrep (som jeg vanligvis er tilhenger av) hvor flere karakterer kommer til orde - og den første er en blogger med dårlig grammatikk, fullt av særskrivingsfeil og en overdreven bruk av tegnsetting. Ja, jeg skjønner at det er et bevisst virkemiddel, men jeg får så mark at jeg ikke klarer å konsentrere meg om lesingen... Fant fram Sigrid Undset istedet, det er på tide med en gjenlesing av Kristin Lavransdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære værguder, dette med å kline til med et to timer langt og i overkant heftig (og regnløst) tordenvær akkurat i det jeg går til sengs en lørdagskveld - var det virkelig nødvendig...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, altså - Aftenposten melder om store nedbørsmengder og oversvømmelser i sentrumsområdene, men i mitt sentrumsområde er det ikke en vannpytt å se. Jeg lå våken til klokka var over to, og så ikke noe regn :vetikke: Ser på oversikten over lynnedslagene at det verste har gått litt lenger øst, antagelig gjaldt det nedbøren også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yeah.... nedbør og heftig torden et par timer i natt ja. Det lynte så mye at det lyste opp rommet her gjennom de små sprekkene ved siden av persiennene. Og det var vanndammer på verandaen og verandadøren var nypusset. Heldigvis ikke noe lekkasje i det vinduet jeg ikke får lukket helt. 

 

Jeg må innrømme at det var et par ganger jeg lurte på om det slo ned i bakgården eller om det var blitzkrig på gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket lynkartet og det ser ut til å ha kommet inn over nord og gått østover. Slo ned i et hus på Kjelsås i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...