Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

11 minutter siden, Daria skrev:

Lettvint og behagelig - også så praktisk og diskret i butikken...

Eller hente frem bussbilletten ved kontroll...... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktignok er det fortsatt så varmt inne på jobb at det føles som om jeg brenner opp, men at brannbilen nettopp kom kjørende ned oppkjørselen er vel likevel litt i overkant...? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Daria skrev:

Riktignok er det fortsatt så varmt inne på jobb at det føles som om jeg brenner opp, men at brannbilen nettopp kom kjørende ned oppkjørselen er vel likevel litt i overkant...? :vetikke:

Pussig at de dukker opp uten videre da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har helt sikkert et ikke-utrykningsærend her, jeg har ikke kontroll på alt som foregår på området...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fire brannmenn vandret akkurat forbi sammen med vaktmester. Vi er overhodet ikke nysgjerrige... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis var det noe helt uspennende - en inspeksjon eller noe - men det skjer jo ikke så mye om dagen, så man tar den spenningen man får :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mandag var det for varmt til å sitte på balkongen da jeg kom hjem fra jobb. I dag satt jeg ute i strikkejakke og med sjal over skuldrene og nøt min varme te. Norsk sommer - for oss som liker variasjon :ler: Nabokatta satt på vindusbrettet utenfor vinduet en snau meter fra balkongen, malte litt for seg selv og lurte på hva jeg drev med - en dag kommer den til å komme på besøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd for laget, synd for spilleren og man skal ikke le av folk som har det vondt. Men altså:

Uzochukwu ble skadet av ei vannbøtte som sto helt inntil sidelinja.

Det vil jo gå inn på æreslista over teite skader, på linje med de som hhv skar seg på ostehøvelen og tråkket på fjernkontrollen...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gudrun Sjödén har en ny høstkolleksjon med navn og inspirasjon fra Utvandrer-eposet til Vilhelm Moberg. Jeg få jo økte lyster av sånt - skjerfet Ulrika, for eksempel, eller tunikaen Duvemåla. Dessuten trenger jeg jo nesten en ny strikkejakke i grønt. Jeg kjenner også på et visst behov for et nytt gulvteppe...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Daria skrev:

Synd for laget, synd for spilleren og man skal ikke le av folk som har det vondt. Men altså:

Uzochukwu ble skadet av ei vannbøtte som sto helt inntil sidelinja.

Det vil jo gå inn på æreslista over teite skader, på linje med de som hhv skar seg på ostehøvelen og tråkket på fjernkontrollen...

:rulle: 

Uff, det var stygt å le. 

Jeg synes du skal kjøpe alt fra Gudrun Sjödén, fordi du fortjener det. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men har jeg bruk for - og ikke minst plass til - det...? :fnise: Min kollega var forresten ufin i dag, som apropos (u)nødvendig shopping. Vi snakket litt om elevenes forbruk, og jeg nevnte noen jeg hadde overhørt diskutere priser på vesker, på et nivå jeg syntes var helt hinsides. Da kommer det tørt fra henne at de bruker kanskje ikke like mye på bøker...? :jolie: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Daria skrev:

Men har jeg bruk for - og ikke minst plass til - det...? :fnise: Min kollega var forresten ufin i dag, som apropos (u)nødvendig shopping. Vi snakket litt om elevenes forbruk, og jeg nevnte noen jeg hadde overhørt diskutere priser på vesker, på et nivå jeg syntes var helt hinsides. Da kommer det tørt fra henne at de bruker kanskje ikke like mye på bøker...? :jolie: 

🤣 :rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fra dagens gravlund-rusling kan jeg melde om navnene Nilsine, Øyfried og Cathrinus, om tobakksfabrikanten med en kone som var født Tiedemann (tilfeldig? neppe...) og sognepresten hvis tre ugifte døtre var hhv sanitetssøster, misjonær og menighetssøster.

Fra utenfor gravlunden kan jeg melde om måka som satt midt i krysset Waldemar Thranes gate/Ullevålsveien og fråtset i ferskt rottekjøtt. Kom ikke og si at vi ikke har dyreliv i byen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I nostalgihjørnet byr vi i dag på en dobbel. Først en puddelrock-powerballade - to begrep jeg mistenker at ikke er like selvforklarende for dagens tenåringer som de en gang var...

Og det skjedde i de dager da det at Morten Harket kom med et soloalbum var en nasjonal begivenhet. Et album jeg til min store overraskelse fant i hjemmebrentutgave i egen cd-hylle i dag... :fnise: Han hadde gratiskonsert i Spikersuppa en kald desemberdag, det var 1995 eller deromkring, jeg var der sammen med mine to kusiner. På trikken hjem var to av oss fortsatt i konsertmodus og sang av hjertens lyst, mens den tredje demonstrativt satte seg et annet sted... :ler: 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

01.08: Tre lest, ingen kjøpt.

Det må vel sies å være en god start på måneden :ler: Legg også merke til at kjøpsstatistikken er i null, til tross for et Fretex-besøk (hvor jeg også utviste stor selvkontroll ved å ikke kjøpe en lekker tekanne... *vurderer om jeg angrer*). 

Mary Beards Women & Power er lest i sin helhet i dag, den er en liten flis som såvidt bikker 100 sider og består av to essays, basert på foredrag hun har holdt, om feminisme og klassisk litteratur og myter. Klassisk som i antikken, hun er professor i emnet (noe som ikke hindrer henne i å get lectued on Roman history on Twitter. Mansplaining på høyt nivå...)

Filmversjonen av Breakfast at Tiffany's blir aldri den samme etter å ha lest boka - det er en del forskjeller, for å si det sånn... Truman Capote ønsket seg som kjent Marilyn Monroe, ikke Audrey Hepburn, i rollen som Holly Golightly, og det er lett å skjønne hvorfor når man leser. Boka inneholder også tre noveller (Breakfast er lengdemessig et sted mellom kort roman og lang novelle), og jeg må jo bare si meg enig med Dorothy Parker i at A Christmas Memory er høydepunktet blant dem.

Siste bind i Jón Kalman Stefánssons trilogi fra Island ble også avsluttet i dag. Det var bøker jeg gikk inn i helt uten forventninger, eller for den saks skyld kunnskap og kjennskap, og de kommer høyt opp på listen over årets leseopplevelser. En liste som forøvrig begynner å bli lang - i fjor bikket jeg 80 leste for første gang på lenge, i år ha jeg passert 70 med fem måneder igjen av året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hva jeg synes ser verst ut - sandaler med sokker eller loafers uten. Jeg tror likevel han med to helt forskjellige sokker i tøyskoene (og shorts, så det skulle synes skikkelig) vinner dagen... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...