Daria Skrevet 26. april 2024 Forfatter #38101 Del Skrevet 26. april 2024 Oppmøte-gullstjerne i dag også - og en ny styrkeøvelse, siden balanseøvelser er litt i overkant om dagen. Jeg mistenker at utvalgte deler av nakke og skuldre vil komme tilbake til dette i morgen... Resten av dagen vil primært stå i sofaen, bøkene og teens tegn, med mulige skjermrelaterte avstikkere (noe sjokolade må også påregnes. Fordi jeg fortjener det). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 26. april 2024 #38102 Del Skrevet 26. april 2024 Daria skrev (16 minutter siden): Oppmøte-gullstjerne i dag også - og en ny styrkeøvelse, siden balanseøvelser er litt i overkant om dagen. Jeg mistenker at utvalgte deler av nakke og skuldre vil komme tilbake til dette i morgen... Resten av dagen vil primært stå i sofaen, bøkene og teens tegn, med mulige skjermrelaterte avstikkere (noe sjokolade må også påregnes. Fordi jeg fortjener det). Trent og fortjent med andre ord! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. april 2024 Forfatter #38103 Del Skrevet 26. april 2024 Jeg imponerte til og med en av mine medpasienter med hvor mye jeg tar i legextention, så om ikke kvantiteten er all verdens, kunne kvaliteten vært verre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. april 2024 Forfatter #38104 Del Skrevet 26. april 2024 Jeg synes på generell basis det er en uting med barnehager og skoleklasser som spiller høy musikk på tur, men det er jo en formildende omstendighet når den utvalgte musikken er Lillebjørn Nilsen og Ola Tveiten. Selv om lite slår barnehagen som sang På låven sitter nissen med stor entusiasme - i juni... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. april 2024 Forfatter #38105 Del Skrevet 26. april 2024 Det settes opp stilas på nabohuset. Jeg er litt spent på hva som skal skje, eller nærmere bestemt bekymret for hvor mye bråk jeg vil måtte leve med og hva tidsperspektivet er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. april 2024 Forfatter #38106 Del Skrevet 26. april 2024 (endret) Jeg sov så dårlig i natt (en særlig takk til servicemannen som skiftet batteri på en sparkesykkel/djevelens verk rett utenfor og politihelikopeteret som hang over taket (konklusjoner trukket kun på grunnlag av lyd, jeg sto ikke opp og så etter), begge i tiden mellom 5 og 6, for deres bidrag i den forbindelse), og nå begynner det for alvor å merkes (formen var jo ikke på topp fra før av). Det spørs vel om ikke resten av dagen blir lite krevende tv (jeg er nå på nok en reprise på en episode av Symesterskapet UK) og nettsurfing, det er ikke så mye lesekonsentrasjon igjen. En tidlig kveld kan også påregnes. Endret 26. april 2024 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. april 2024 Forfatter #38107 Del Skrevet 26. april 2024 Daria skrev (På 24.4.2024 den 10.30): 23.04: 16 lest, ingen kjøpt. Litt ajourføring fra de siste par dagene før jeg begynner på noe nytt (valgets kvaler når alt er utlest på en gang - hva skal jeg begynne på nå? Og hvor mange...?) 26.04: 19 lest, ingen kjøpt. Svaret på hvor mange viste seg å være tre (hva skal jeg straks kommme tilbake til) - og nå er spørsmålene igjen aktuelle... Brynjulf Jung Tjønns diktsamling Kvit, norsk mann om å vokse opp som adoptivbarn i Norge er sterk lesning. Jeg har lest nok anmeldelser til at det ikke burde overraske meg, men jeg blir likevel nesten litt sjokkert over alt folk faktisk sier og gjør - jeg trodde bedre om mine medmennesker (men husker også min vgs-venninne, født og oppvokst i Norge med pakistanske foreldre, fortalte om den eldre damen som så henne spise matpakken sin på bussen og var så overrasket over å se at hun spiste brunost...). Det aller mest hjerteskjærende er der hvor han forteller at han ble funnet på en togstasjon to år gammel og avsluttet diktet med linjene då eg kom på barneheimen / kunne eg dei koreanske orda for / mamma og pappa. Tenk over hva det innebærer og kjenn hvordan det treffer i magen... Sigrid Undset i dag er en samling artikler, i utgangspunket foredrag, fra et seminar i anledning Undsets 100-årsdag - den oppdaterte tittelen ville være Sigrid Undset i 1982... Det er mest merkbart i Ebba Haslunds bidrag om kvinnesyn og feminisme i relasjon til samfunnet - det er en oppdaterig av et foredrag hun holdt på 50-tallet, og det hadde nok vært modent for ennå en oppdatering. Resten føles litt mer tidløst (selv om de fleste sikkert ville vært skrevet annerledes i dag), fra en katolsk prest om Undsets katolske samtidsromaner til en psykoanaytiker om far/datter-forhold i romanene. Jeg koser meg, og blir minnet om at det fortsatt er mye Undset jeg ikke har lest... Espen Haavardsholms Besøk på Ekely handler (selvfølgelig) om Munch - herr M. - og den som besøker ham er Dorothy, en ung studine som melder seg som modell. Det er krig i landet, og den store mester er gammel og skrøpelig, mens Dorothy deler hybel med en venninne og lefler litt med motstandsarbeid. Til å begynne med liker jeg det veldig godt, både malestundene på Ekely og glimtene fra hverdagslivet i Oslo, men det blit litt gammel mann/ung kvinne-klisjé etterhvert. Scenene mellom Dorothy og venninnen Kari skurrer litt også, både i dialog og samspill, jeg mistenker at det skal skrives på kontoen for eldre mannlig forfatter (og antydngene om lesbiske tendenser mellom dem, helt uten at det har noen funksjon for eller belegg i handlingen for øvrig, føles bare spekulativt og veldig sett med et mannlig blikk). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 26. april 2024 #38108 Del Skrevet 26. april 2024 Kvit norsk mann er rett og slett bra og brutal. Jeg leser fortsatt på «gammeln», er effektiv på jobb og det motsatte på fritiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. april 2024 Forfatter #38109 Del Skrevet 26. april 2024 Han er kanskje ikke den mest lettleste heller...? Jeg har lest fire diktsamlinger denne måneden, det må vel nærme seg en rekord... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. april 2024 Forfatter #38110 Del Skrevet 26. april 2024 Daria skrev (På 12.4.2024 den 12.02): Teforsendelsen i dag inneholdt tre pakker til mine tre tomme bokser - men de siste dagene har jeg tømt fire bokser til... Jeg kjøpte fire pakker te til mine fire tomme bokser. To uker senere har jeg igjen fire tomme bokser å fylle... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 26. april 2024 #38111 Del Skrevet 26. april 2024 Innom for å orientere om at I have entered my kjerring era with great joy: Gjort litt første kjøp på Etsy, det ble linkjole til sommern 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. april 2024 Forfatter #38112 Del Skrevet 26. april 2024 Linalderen er et faktum? Jeg har sluttet å rapportere om etsy-shoppingen min (den glitrer, har tatt form av både blekksprut og påfugl og skjer primært på dårlige dager...), men jeg skylder fortsatt på deg for å ha ledet meg ut i fristelse... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. april 2024 Forfatter #38113 Del Skrevet 26. april 2024 Jeg setter min lit til herreavdelingen i kveldens andre elimineringsrunde - jeg vil ikke savne noen av damene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dallandra Skrevet 26. april 2024 #38114 Del Skrevet 26. april 2024 Erdetnoegaltmedlinogsånå? 🤣 Er noe med overgangen fra polyester til lin. 🩷 Jeg merker det som regel i postkassen noen uker etter at jeg har hatt et migreneanfall som gjør meg liggende i noen dager. 😆 Kjent fenomen, mao. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 26. april 2024 Forfatter #38115 Del Skrevet 26. april 2024 Noe trøst skal man jo finne når alt er kjipt og man knapt orker å reise seg fra sofaen. Jeg er fortsatt ikke helt i linalderen, men forholdet økologisk bomull vs polyester/akryl i klesskapet har helt klart endret seg med årene... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. april 2024 Forfatter #38116 Del Skrevet 27. april 2024 Daria skrev (På 26.4.2024 den 9.57): Oppmøte-gullstjerne i dag også - og en ny styrkeøvelse, siden balanseøvelser er litt i overkant om dagen. Jeg mistenker at utvalgte deler av nakke og skuldre vil komme tilbake til dette i morgen... Mistankene mine viste seg igjen å stemme - selv om det kom litt brått på at magen også meldte seg på. Jeg skjønner hvorfor når jeg tenker meg om, men jeg var litt uforberedt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. april 2024 Forfatter #38117 Del Skrevet 27. april 2024 Det ble ikke noe Adresse Malmö forrige uke, så jeg går for en dobbel dose i dag. Umiddelbart skeptisk til juryens to gjestemedlemmer, men jeg skal gi dem en sjanse. Det største sørsmålet umiddelbart er hvorfor islendingen snakker et gebrokkent svensk heller enn svensk eller norsk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. april 2024 Forfatter #38118 Del Skrevet 27. april 2024 Oi, nrk-arkivets obligatoriske teksting inkluderer låtene. Det vil nok ikke være et fordel for alle... Østerrikes rave er slitsom, men samtidig bedre enn fryktet - og allsangvennlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. april 2024 Forfatter #38119 Del Skrevet 27. april 2024 Ingeborg arresterer Einar Thørnqvist umiddelbart - jeg liker det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 27. april 2024 Forfatter #38120 Del Skrevet 27. april 2024 Som 90-tallstenåring er jeg litt usikker på om det er en kompliment eller en fornærmelse når noe beskrives som litt Absolute Music 97... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå