Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Min første tanke: Ooh, stilig! Min andre: Men den vil jo skape uorden i hylla... Bokelskeren møter bibliotekaren... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på om @Sauen Shaun har fått med seg at den nyeste sesongen av Bake-off går på NRK? Det hadde nemlig ikke jeg, så jeg ser første episode nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (7 minutter siden):

Jeg lurer på om @Sauen Shaun har fått med seg at den nyeste sesongen av Bake-off går på NRK? Det hadde nemlig ikke jeg, så jeg ser første episode nå...

Takk for tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-So, tell us about your beaver...

Ny Bake-off klassiker :rulle: Jeg hsr igrunnen sett Norman the beaver før - han var en umiddelbar instagram-hit, av åpenbare grunner :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (29 minutter siden):

-So, tell us about your beaver...

Ny Bake-off klassiker :rulle: Jeg hsr igrunnen sett Norman the beaver før - han var en umiddelbar instagram-hit, av åpenbare grunner :fnise:

:ler:

Sett videoen med hun som leser høyt fra barneboken "Brenda's beaver needs a barber"? Finnes på Youtube og er helt episk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (18 timer siden):

Jeg lurer på om @Sauen Shaun har fått med seg at den nyeste sesongen av Bake-off går på NRK? Det hadde nemlig ikke jeg, så jeg ser første episode nå...

Nei… Det har gått meg forbi… :sjokkert: Takk for tips…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jeg kan spre det glade budskap (og ikke er alene om å være uoppmerksom). Mulig det blir et par episoder til i dag - med legetime på det praktiske tidspunktet 15.30 ligger alt til rette for å få minimalt ut av dagen både før og etterpå. I det minste er jeg uthvilt - med bortimot ti timers nesten sammenhengende søvn har jeg konpensert sånn noenlunde for forrige natt, som lå i andre enden av skalaen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skrangler i krystaller igjen - på helt andre steder enn for et par måneder siden. -Det er jo ikke rart du ikke helt får tak på dette, kommenterte legen, som heller ikke så den komme. Hårspennen min fikk dagens hedelige omtale - Jeg har ingen andre som har så mye fin hårpynt - og den matcher alltid antrekket! Mine kjennetegn som pasient i et nøtteskall - uforutsigbar, men velkledd :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenikkel-is. Olivenolje- og betelblad-parfait. Enkelte MC-deltakere burde jo få ismaskinen sin inndratt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 minutter siden):

Fenikkel-is. Olivenolje- og betelblad-parfait. Enkelte MC-deltakere burde jo få ismaskinen sin inndratt...

Kan jo bli uvel av mindre.... 

 

Hva med den mascarpone-isen du kjøpte? Er den verdt et forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ikke fått testet den ennå, og satt akkurat og lurte på om jeg ikke burde gjøre noe med det. Fortsettelse følger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mascarpone-is er ingen dum idé, men neste gang gårjeg nok for en annen smaksvariant. Den jeg hadde er med skogsbærsaus, som var litt for søt og for ujevnt fordelt. Reativt liten boks (0.9l), det er jo et pluss for énkvinne-husholdninger uten bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her holder man seg til fløteis fra Hennig Olsen… Uten olivenolje, rare urter eller mascarpone… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sesongen for flate fersken er her :hoppe: En av livets små gleder... :ler: 

Jeg har kommet til brøduka, og begynner å få favoritter. ikke minst pingvingenseren til Noel :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 26.4.2024 den 16.36):

26.04: 19 lest, ingen kjøpt.

30.04: 19 lest, tre kjøpt.

En bokpakke fra Platekmpaniet landet med et dunk på dørstokken min kl 04.01 (jeg var våken - det var en sånn natt) - etter lyden å dømme ble den sluppet fra relatvt stor høyde... En bok fra hver av mine tre skjønnlitterære hovedkategprier: 1) Bok av en forfatter jeg har gode erfaringer med (William Boyd - Love is blind); 2 )Bok jeg har hørt/lest lovende ting om (Elizabeth von Armin - The enchanted April) og 3) Bok hvor både tittel og forfatter er ukjent, men som fristet der og da (Alexandra Heminsley - The queue. Køen her er den til dronning Elizabeths kiste, og jeg kjøpte den til tross for blurben som sa heartwarming - det betyr ofte klissete, men det finnes unntak som kan være verdt forsøket...).

Og ja, jeg vurderer sterkt å prioritere å få lest ut en til i kveld, bare for å få månedstallet opp på 20... :fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri blitt så begeistret for tofu, og er litt usikker på om jeg synes MC-varianten som lages på macademianøtter høres ut som en forbedring eller bate sløsing med gode nøtter... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at her er det meldt nesten 20 grader og sol i morgen og at det kjennes veldig fortjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (5 timer siden):

30.04: 19 lest, tre kjøpt.

30.04: 20 lest, tre kjøpt.

Som sagt... :ler: 

Colum McCanns Thirteen ways of looking kalles en novellesamling, men er vel strengt tatt en kortroman og tre noveller av litt lengde. Som alltid hos McCann er det språklig og formmessig elegant og komplekst - en av novellen er en metanovelle - uten at det går på bekostning av innholdet. En eldre mann blir overfalt, en døv gutt forsvinner, en nonne ser et glimt av sin fortid på tv - hvem ser, hva ser de og hva gjør de med det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dallandra skrev (16 minutter siden):

Vil bare si at her er det meldt nesten 20 grader og sol i morgen og at det kjennes veldig fortjent. 

Her også - både værmeldingen og følelsen av at det er fortjent. Det har vært en lang og kald vinter og en sen vår, blomstringen ligger etter skjema...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...