Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Litt mer jobb andre ganger.

Morgenens første tekst er mesteparten av forfatterens forord i Hel Ved, del to er dette diktet:  https://hansborli.no/dikt/i-vedskalen/

Det norskfaglige temaet er repetisjon av analyse av episke og av lyriske tekster. 
 

Målgruppen er med få unntak unge menn fra bygda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skrangler ute, hvor det forsatt monteres stilas, og det skrangler inne, hvor jeg snudde meg i senga i natt og hodet bate snurret videre. Løse krystaller på sitt beste.... Dessuten summer det inne - tre små veps i vinduskarmen og en stor som utforsker bokhylla. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dallandra skrev (16 timer siden):

Litt mer jobb andre ganger.

Morgenens første tekst er mesteparten av forfatterens forord i Hel Ved, del to er dette diktet:  https://hansborli.no/dikt/i-vedskalen/

Det norskfaglige temaet er repetisjon av analyse av episke og av lyriske tekster. 
 

Målgruppen er med få unntak unge menn fra bygda. 

Har du vært borti novellesamlingen Arbeidsnever av Jan Kristoffer Dale? Han skriver (godt og tilgjengelig og ikke så langt) om de unge mennene fra bygda. Jeg leste den og tenkte umiddelbart på yrkesfag-gutta og norsklærerne deres...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå kommet til den årstiden hvor en tur ut for å kjøpe strømper i butikken ti minutter hjemmefra tar to timer, fordi jeg må lese på solfylte benker både før og etterpå :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinteren har vært lang nok til at jeg hadde klart å fortrenge de to godt voksne og som regel godt marinerte herrene som frekventerer bordtennisbordet med ujevne mellomrom. De har ett stemmevolum - roping - og snakker kontinuerlig til, med og om alle som går forbi, helt uavhengig av om de møter respons og interesse, når de ikke er opptatt med intern småkrangling. Jeg har lukket balkongdøren, men det gjør ikke nevneverdig forskjell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste fysiotime på flere uker, på bare et par times søvn - det må jo være godkjent. Neste uke utgår begge timene - hun har innklemt-fredagsfri og tirsdagstimen måtte vike for psykologen som måtte vike for begravelse onsdag, en prioritering hun hadde full forståelse for. Hjemmetrening ble ikke nevnt, jeg mistenker at det mest handler om at hun tar det som en selvfølge at jeg gjør en innsats så sant jeg har mulighet... En gang hadde jeg et fastlagt hjemmeprogram, det er også mer overlatt til min egen vurdering - jeg har flere øvelser å ta av i banken, som psykofysio formulerte det (og mer utstyr) og mer erfaring i å vurdere dagsform og kapasitet (samt selvdisiplin og viljestyrke..). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skrevet (endret)

03.05: Ingen lest, en kjøpt.

AJ Pearces Mrs Porter Calling i postkassen (strengt tatt for et par dager siden) - bok tre om Emmy som jobber i et dameblad i London under krigen. Jeg har elsket de andre to - intelligent og underholdende feelgood som ikke blir hverken klissete eller for forutsigbar, og hvor vennskap og jobb er mer i fokus enn kjærlighet (selv om den også er der). Forventningene er skyhøye...

I postkassen i dag lå det te :plystre: To fra standardsortimentet og en ny og uprøvd - hvit te med bringebær og tonkabønner. God, men jeg er ikke overbevist om at den blir en gjenganger.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som bøker jeg kan like. Herved notert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror absoutt de kan være noe for deg :jepp: Jeg både lo og gråt på offentlig sted, bare så du er advart :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masterclass i tilberedning av blekksprut - i avdelingen for ting jeg aldri vil trenge... Jeg spiser mye rart med stor entusiasme, men akkurat blekksprut er ikke for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste interessante med blekksprut er resultatet av konkurransen…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ingen av rettene som fristet nevneverdig - det er noe med konsistensen... Og i runde to har italieneren allerede trukket nonna-kortet :himle: Hun kan godt ryke for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ostesmørbrød i runde to er jo også et valg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den føflekken til Phil får meg alltid til å tenke på en påmalt klovnetåre - ikke det beste tegnet i en eliminering...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ser alltid alle så sjokkerte ut når det annonserer hvem som ryker ut? Har de ikke skjønt "noen skal hjem"-konseptetet, eller er de alltid overbevist om at det er den andre som burde tape...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo litt stil, eventuelt litt show-off, å stille i Adresse Malmö i smokingen du brukte som programleder i ESC-finalen i 2010 :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sveits kjører spøkelsestoget :fnise: I følge de finlandssvenske kommentatorene er dette årets vinner - jeg kan se poenget deres, men tror det avhenger av sceneshowet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva Israel får av stemmer i år vil jo være et spenningsmoment, og ha svært lite med sangen, som jo strengt tatt er ganske bra (men man bør vel ikke analysere teksten for nøye), å gjøre. Jeg synes forsåhvidt nrk skal ha ros for å adressere kontroversen og problemstillingen her, den er jo umulig å unngå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finland satser på at siden det funket så bra å gå fullstendig av skaftet i fjor, vil det gjøre det i år også. Det vil det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...