Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

Her lukter det iallfall vår… Vi bor ikke SÅ langt unna nærmeste gård. 🐂🐄🐄🐂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høyt på lista over ting jeg ikke et øyeblikk har savnet siden jeg flyttet hjem til Oslo... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets første skikkelige varme, fine dag - og offentlig fridag. Jeg mistenker at det kommer til å kry av folk på brygger og i parker og satser på å nye sola på balkongen (og få unna et par litt krevende ting hjemme). Det skal nemlig bli enda finere i morgen, når hverdagstillheten senker seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Dagens hovedmål er oppnådd (og uforholdsmessig mye av dagens krefter oppbrukt) - jeg har vært to turer i kjelleren med ryggsekk og fått hentet opp en del sommerklær og -sko. Behovet ble plutselig litt akutt for både tynnere jakker og lettere fottøy...

Dessuten er det ny måned (tradisjonelt den aller fineste, på så mange måter *maibarn*), og nye muligheter, og vestlendingen tilbake i kalenderen og på kontoret, sånn apropos behov (heller ikke helt urelatert til sommerklærne, i og for seg - flere anledninger til å legge ned litt tid og innsats på antrekksfronten igjen :fnise: ).

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det vært jobbing og nå er det utepils og middag før hjemturen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NRK byr på nesten fem timer sammenhengende cupsending - det blir jo ikke mye balkongtilværelse av sånt :ball: :ler: Men jeg rakk en is og et par kapitler i en ny bok :sol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skravla skrev (7 minutter siden):

Her har det vært jobbing og nå er det utepils og middag før hjemturen. 

🍺 Høres ut til å være deg vel undt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Direktesendt testing av vaflene på stadion på Kjelsås - jeg har sagt før at jeg elsker NRKs cupsendinger? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (17 minutter siden):

Direktesendt testing av vaflene på stadion på Kjelsås - jeg har sagt før at jeg elsker NRKs cupsendinger? :fnise: 

Oi… Her må TV på… :ball: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke alt med denne sendingen som var like elskelig (selv om NRK ikke skal få skylda for det...) :sur: Brann og Glimt røk også, da - man kan bare håpe at Molde følger etter, selv om jeg tviler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får trøste meg med seieren til Levanger jeg da… Det hjelper litt… :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt den fine dagen til å rydde i kjelleren. 🙄 

Kanskje ikke så smart utnyttet, men SÅ godt å få unna! Tre kjellerrom er strøkne, tre gjenstår. 
 

Kom på at det ikke er helg og ikke mandag i morgen, så har litt jobb jeg må få unna så ikke torsdag og fredag blir innholdsløse og pinlige (uten at noen andre enn jeg vil la seg merke negativt ved det, snarere tvert imot.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får glede meg over Kåffa - og utlikningen til Hødd mot Molde nå, det var scoringen (og feiringen) sin, det.

Dallandra skrev (2 minutter siden):

Jeg har brukt den fine dagen til å rydde i kjelleren. 🙄 

Kanskje ikke så smart utnyttet, men SÅ godt å få unna! Tre kjellerrom er strøkne, tre gjenstår. 
 

Kom på at det ikke er helg og ikke mandag i morgen, så har litt jobb jeg må få unna så ikke torsdag og fredag blir innholdsløse og pinlige (uten at noen andre enn jeg vil la seg merke negativt ved det, snarere tvert imot.)

Du vet du er nordmann når du har dårlig samvittighet for å ha vært inne en dag med fint vært (særlig tidlig på året), uansett hvor godt du har utnyttet dagen :ler: 

Jeg var overbevist om at det var fredag i går og har lørdagsfølelsen i dag - jeg hadde en legetime mandag som jeg vanligvis har på torsdager, fysio har jeg  både tirsdager og fredag og fridag i dag, det var jo åpenbart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i ferd med å gjøre klar sprøyte til eselet i går jeg - helt til han minnet meg på at det ikke var onsdag før i dag… :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han syntes ikke akkurat det hastet? :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

-Nå håper jeg folk blir litt fornøyd med meg igjen...

Lettet Lillestrømspiller som har avsluttet "tidenes måltørke" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😌 He aims to please. 
 

Jeg måtte bare skrive ferdig et brev før jeg satte meg ned med jobben. I det brevet anbefalte jeg en bok, hvilket fikk meg til å tenke på en annen bok, hvilket fikk meg til å komme på at jeg kan bruke et utdrag fra den boken i morgen. Fant fram boka, leste fra begynnelsen, der var det nevnt et dikt, og det diktet blir del to av planen for i morgen. Elsker når ting løser seg lett. 
 

innholdet til fredag kan jeg bekymre meg for i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Effektivt. Elevene skulle visst hvor mye arbeid som ligger bak :ler: 

Jeg fik ånden over meg og dro meg ut på en liten kveldstur under blomstrende trær. Det var overraskende varmt - en ting er at det er sommervarmt i solsteiken på balkongen midt på dagen, men nå var det sommerfølelse også i skyggen etter klokka 18. Det er så fascinerende når årstidene skifter så tydelig bokstavelig talt over natta - jeg brukte vanter så sent som i går...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...