Gå til innhold

Eier du en strømpeholder?


Gjest Gjest_Lene_*

Anbefalte innlegg

Alt dette er faktisk fra H&M, jeg synes det fungerer helt greit til de få brukene jeg har med det :D La til den søte nattkjolen min også jeg ;)

post-53307-0-06636300-1357855519_thumb.j

post-53307-0-61506000-1357855523_thumb.j

post-53307-0-33541200-1357855528_thumb.j

Kjempelekkert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vært på undertøy shopping idag ;) Mye lekkert til en billig penge! Ble vel rett over 700 kr for alt dette.

post-53307-0-77760900-1357999449_thumb.j

post-53307-0-15734100-1357999459_thumb.j

Dette settet tenkte jeg å overaske min kjære med ikveld ;) Kanskje med strømper og strømpeholder til.

post-53307-0-31788100-1357999467_thumb.j

Jeg vil gjerne se bilder av fleres sexy undertøy jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

De var da usannsynlig lekre, linsina :daane:

Du har gjort et røverkjøp.

Gratulerer :nigo:

Settet i det nederste bildet ditt sammen med en sort hofteholder og strømper.

- han er fortapt ! :Hehe:

Og, jeg må innrømme en misforståelse for trådens deltagere :blush:

- slik det kan bli når man snakker med skrift, og et ord ikke har samme betydningsinnhold for alle....

Det var det med trusene og hofteholdreren.....

Stroppene kan selvsagt trekkes under trusen. Da blir det også mye enklere å 'vippe' av seg trusen.

I mitt hode så jeg for meg truser som gikk godt over hofteholderen i høyde på kroppen, og alt ble galt :blush:

Så slo misforståelsen meg i morges, og alt falt på plass.

Det ene ordet "utenpå" og hva det betyr for hver av oss.

Så ser jeg at her ligger hele årsaken til misforståelsen :fnise:

Trusen på først, så hofteholderen og stroppene trekkes under trusekanten. Da vil noen si at trusen er utenpå.

Det forutsetter at hofteholderen sitter der den skal sitte ;)

Beklager så mye, jeg tar den på min kappe altså.

Så, noen demobilder for å vise hvordan det ser ut med stroppene innefor trusen:

- trusekanten litt dratt ned for demo. Trusene går i høyde med nedre kant av basque'n ;)

Og til linsina som etterlyste flere bilder.

En Marie Jo basque

Edit: Fått noen forskjellige spørsmål underveis her, så jeg slenger inn

videoen som er veldig god på de ulike aspektene man bør tenke på rundt kjøp og bruk av hofteholdere :)

Mange av spørsmålene har gått på hvordan i alle dager fester man strømpene.

Det vises godt i

videoen :) Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var da usannsynlig lekre, linsina :daane:

Du har gjort et røverkjøp.

Gratulerer :nigo:

Settet i det nederste bildet ditt sammen med en sort hofteholder og strømper.

- han er fortapt ! :Hehe:

Og, jeg må innrømme en misforståelse for trådens deltagere :blush:

- slik det kan bli når man snakker med skrift, og et ord ikke har samme betydningsinnhold for alle....

Det var det med trusene og hofteholdreren.....

Stroppene kan selvsagt trekkes under trusen. Da blir det også mye enklere å 'vippe' av seg trusen.

I mitt hode så jeg for meg truser som gikk godt over hofteholderen i høyde på kroppen, og alt ble galt :blush:

Så slo misforståelsen meg i morges, og alt falt på plass.

Det ene ordet "utenpå" og hva det betyr for hver av oss.

Så ser jeg at her ligger hele årsaken til misforståelsen :fnise:

Trusen på først, så hofteholderen og stroppene trekkes under trusekanten. Da vil noen si at trusen er utenpå.

Det forutsetter at hofteholderen sitter der den skal sitte ;)

Beklager så mye, jeg tar den på min kappe altså.

Så, noen demobilder for å vise hvordan det ser ut med stroppene innefor trusen:

- trusekanten litt dratt ned for demo. Trusene går i høyde med nedre kant av basque'n ;)

Og til linsina som etterlyste flere bilder.

En Marie Jo basque

Edit: Fått noen forskjellige spørsmål underveis her, så jeg slenger inn

videoen som er veldig god på de ulike aspektene man bør tenke på rundt kjøp og bruk av hofteholdere :)

Mange av spørsmålene har gått på hvordan i alle dager fester man strømpene.

Det vises godt i

videoen :)

Så FLOTT du er:) funket bra med stroppende under ser jeg:) men det er nok lettere ned slikt "korsett" som du har enn en enkel strømpeholder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow for noen fine bilder, Lille-pus. Ikke akkurat en kontorkandidat, regner jeg med.

Fint med en oppklaring. Jeg sendte deg en PM før jeg leste ditt siste innlegg her. Poenget er vel kanskje å prøve selv og se hva man liker mht hvordan man plasserer trusen. Smak og behag. Siden jeg har sansen for retrostilen så synes jeg faktisk det også går fint an med en stor truse over strømpeholderen/hofteholderen (helt opp til navlen på en retromodell). Søkte på nettet og fant dette bildet:

http://www.sandyssecrets.com/fhg/san/134/images/08.jpg

Mvh Knut

Anonym poster: 199dc7147b11a5781c1cdb11007e5e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LItt inspirert av denne tråden og særlig Lille Pus' informasjon, har jeg vært og shoppet strømpeholder og strømper i dag! Gleder meg til å prøve det på senere og kanskje bruke de på fest i kveld!

Anonym poster: 124814c961e2f24c0a960b8902dea57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inspirert av tråden og diverse lekre bilder på nett har jeg gått til innkjøp av strømper. Nå trenger jeg strømpeholder som passer min fasong.

Er det noen her som har tips om butikker i Oslo som selger strømpeholdere, og har dyktige ansatte som kan assistere en nybegynner? Setter pris på all hjelp!

Anonym poster: f62232368ce215db69456a9db7a4e700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg vil tro du kommer langt om du går innom på "Det lille under".

Nå er det en liten evighet siden jeg var 'på jakt' i Oslo, men generelt sett har det blitt mye enklere å finne både strømpebelter og hofteholdere enn det var for bare noen år siden.

Og nå snakker jeg om det som kan brukes, ikke bare det som er til pynt :)

- viktig med pynten også da :)

Edit: Før eller senere vil du trenge nye strømper. Det er lurt å handle strømpene sine i Britiske nettbutikker har jeg funnet ut. Utvalget er mye større, og prisene lavere.

Jeg har begynt å kjøpe mine hos dem som lenket i dette innlegget.

Holder du deg under 200 kroners grensen så kan man være heldig å ende opp med slike priser som lenken viser.

.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertelig takk, Lille-pus! :blomst:

Er det noe spesielt man bør tenke på når man skal prøve strømpeholdere? Minimum seks stropper, og godt feste i midjehøyde? Metallspenner?

Anonym poster: f62232368ce215db69456a9db7a4e700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Hjertelig takk, Lille-pus! :blomst:

Er det noe spesielt man bør tenke på når man skal prøve strømpeholdere? Minimum seks stropper, og godt feste i midjehøyde? Metallspenner?

Anonym poster: f62232368ce215db69456a9db7a4e700

Gode spørsmål :Nikke:

Skal prøve å ta det viktigste (som jeg kommer på i farten):

Det er lurt dersom stroppene er justerbare i lengden.

Vi er alle litt ulike i lengde fra livlinjen og ned, og strømpene er også litt ulike mht. hvor lange/høye de er.

Så før eller siden blir det ofte behov for å justere lengden.

Spenner 'må' være i metall. Hvis de er i plast så knekker de, før eller siden.. fortrinnsvis før. Og de holder heller ikke like godt på strømpene.

Noen produsenter bruker lakkert metall, det er helt ok, bare det er metall.

Mekanismen som holder en justert stropp på plass kan fint være en spenne av metall den også.

Personlig foretrekker jeg 6 stropper for et strømpebelte jeg skal bruke til retrostrømper med søm bak.

Dette da 6 stropper gir strømpen bedre stabilitet mot sideveis dreining og en søm som ikke lenger er like rett.

Men, du skal slite for å finne med 6 stropper her hjemme er jeg redd, så forbered deg på 4 :fnise:

Mantraet blir: jo flere stropper, jo bedre stabilitet.

Personlig synes jeg 6 er passe (3 på hvert ben), og f.eks. hos Bitene er det 6 stropper som mer eller mindre er 'normalen', og de er lette å få tak i,

Åtte (8) går også fint. Når vi kommer opp i 12 så blir det mer for 'spesielt interesserte' synes jeg da ;)

Jeg har av litt ulike materialer, og foretrekker absolutt låsemekanismer/låsespenner av metall. Veldig lette å løsne, justere stroppen til riktig lengde, og så bare lukke igjen.

Edit: Den låsespennen som vises på dette bildet er vel de beste jeg har vært borti.

Alternativt, som bl.a. benyttes av Marie Jo, er samme type som benyttes på BH -stopper. De fungerer helt fint de også, men er ikke like enkle å justere i en fei.

Størrelsen må være riktig.

Veldig godt poeng, og ikke minst nesten det aller viktigste.

Mine har 3 rader hekter, noe som gir mulighet for justering i livvidde.

Siden de er elastiske i bredderetningen (rundt livet) så vil jeg personlig helst ha dem så tighte at jeg må starte med det ytterste hektet (akkurat som for en BH).

Modellene varierer litt. Moderne strømpebelter, som stort sett består av blonder, er gjerne laget for å passe litt lenger ned på hoften enn de tradisjonelle strømpebeltene som sitter i livet.

Jeg synes

videoen gir mange gode tips til hva det er viktig å se etter når man skal kjøpe seg et streømpebelte.

Strømpebeltene deres er forøvrig skikkelig bra (har for noen dager siden heldagstestet ett av dem, og det bestod testen med glans :) )

Edit: Og bruk betjeningen i butikken. De skal kunne litt om dette de også, og noen av dem er verkelig flinke.

Lagt inn lenke til gode låsespenner som ikke sklir under bruk.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk for utfyllende svar!

Jeg noterer som en helt, og håper jeg finne noe som holder mål i butikken.

Utvalget på nett er jo ikke akkurat til å kimse av, men uten erfaring med strømpeholdere og ikke akkurat modellkropp er jeg redd det kan ende med bomkjøp og uflatterende plagg om jeg ikke kan prøve i butikk først :rodme:

Strømper fra HQ er bestilt, og for tiden sikler jeg veldig på girdles fra KissMeDeadly som linket til tidligere i tråden :rodmer: Tenker kanskje jeg våger å bestille på nett etter hvert.

Men kan man i det hele tatt kle suspenders, girdles, retro, moderne og hva enn uten å være slank, høy og langbeint?

Anonym poster: f62232368ce215db69456a9db7a4e700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg skal ha mye rart sagt om meg, men 'langbeint' er definitivt ikke en av de tingene :laugh:

Fra skrittet og ned til underlaget er det for meg 81 cm, og resten av de 169 cm er da rygg... mye rygg med nakke og 'knoll' på toppen

Nåja; tilbake til saken.

Ja, min helt oppriktige og ærlige mening er at man kler så absolutt slikt undertøy uten å se ut som en modell.

- det er virkelig ikke uten grunn at de minste størrelsene som leveres av de fleste strømpebelter ikke er beregnet på mennesker som er noe særlig mindre enn meg ! :blink:

Så spørs det hvilket bruksområdet man ser for seg;

Den fantastiske lange hofteholderen/gridle'n til Kiss Me Deadly har jeg prøvebrukt på jobb i dag, under en strikket kjole, og med midt-på-låret korte/langt ullundertøy utenpå gridle'n.

Fungerete helt ok, men sløyfene syntes som forventet under en tettstittende kjole.

I størrelse er de slik at jeg med mitt 66cm liv og 89 cm over bredeste sted på rumpa, hektet igjen gridle'n på midterste hekterad.

Den vil være superfin under et A-formet skjørt eller kjole :)

Stroppene er ikke justerbare på denne ! Meg passet de fint til, og Wolford strømpene jeg brukte i dag var av passe lengde.

Konklusjon: Denne er til litt mer 'spesielle anledninger' ;)

Til 'dagligbruk', under blyantskjørt eller/og trange kjoler velger jeg denne som har glatt front og justerbare stropper.

Den er ikke liten i størrelse. Jeg har S, og må rett inn på innerste hekterad med mine 66 cm.

Alternativt velger jeg denne fra What Katie Did.

Den har også glatt frontparti og justerbare stropper, og er et virkelig godt kjøp nå som den er på januarsalg ennå noen få dager.

(Min personlige mening at den er et knakende godt kjøp).

Den er av 50-talls størrelse så jeg har UK size 12 (27")

Tips: klikk på "Size and fit" valget øverst til høyre og så måler du på eget liv før du bestiller.

Ikke ta med bevegelsesrom når du måler. Bruk eget kroppsnært mål.

Akkurat nå var gjenværende størrelser fremdeles ok for mange av oss.

.

Den er god å gå med (prøvd en hel dag på jobb den også). Om du melder deg hos dem ved å lage en bruker id så få du den til en pris som med porto og dagens kurs gjør at du sklir under 200 kroners grensen :danse: Den er da verd hver eneste krone (igjen: min mening).

Både Stockings HQ produktene og What Katie Did bruker samme type (og antageligvis samme produsent også) på festespennene som holder stroppene godt fast i valgt lengde.

Fungerer gull ! Jeg har testet :Nikke:

Konklusjon: Dette er definitivt produkter som kler helt vanlige, ordinære kvinner. De av oss som ikke ser ut som superslanke modeller, de av oss som ikke er 55 cm rundt livet og 90 rundt hoftene.

Disse produktene kler selvsagt dem også, og de kler oss ! Som de kler oss ! :danse:

Akkurat nå har ennå ikke et 'uavhengig' mannevitne som ved selvsyn kan bekrefte det jeg sier... men vi kommer dit... vi kommer dit ;)

Edit: Og strømper er egentlig veldig besparende også for lommeboken.

2 par strømper betyr jo at man egentlig 'erstatter' flere strømpebukser ! :blink:

Ett par tas i bruk. 1 strømpe ryker, - byttes med 1 strømpe fra det andre paret.

Neste strømpe ryker, - byttes med strømpe nr. 2 fra det andre paret.

Det skulle tilsi at 2 par strømper erstatter 3 strømpebukser, og en strømpebukse er ofte litt dyrere enn et par strømper.

Mao; God økonomi og grunnen til at jeg alltid kjøper minst 2 par av hver strømpetype jeg 'fisker inn' :)

Edit 2: Et bittelite strømpetips her. Ikke prøvd disse altså, men prisen var et positivt sjokk.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blandet meg som mann tidligere inn i denne tråden. Mitt poeng har nå blitt ytterligere understreket. Noen plagg egner seg til pynt (soveromsutsyr). Andre igjen er konstruert for å brukes. Min personlige mening er at klassiske holdere, beregnet til daglig bruk, er de peneste. Nå mener jeg faktisk uansett hvilken kropp du har.

Jeg tror leting etter klassiske holdere i norske forretninger er bortkastet tid. Ta en titt først på nettsider til undertøysforretningene - de har ingenting.

En stor takk til Lille-pus som rydder opp i enkelte misforståelser om dette med å bruke strømper til strømpebelte. Flott å høre om praktiske brukererfaringer.

Mvh Knut

Anonym poster: 199dc7147b11a5781c1cdb11007e5e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Mange takk til trådens mannlige følgesvenn :takke:

Jeg savner flere bidragsytere i denne tråden jeg... :sukk:

Kanskje folk har annet enn strømpebelter og hofteholdere ?

Jeg fant en aldeles lekker panty corselette for en ukes tid siden.

Og i dag kom den. Lå så pent og ventet i postkassen.

Etter noen minutters åling, vrikking og smyging var den påtrukket (ja, de skal være trange og tekkelige).

En typisk etterkrigsmodell, retro så det holder :nigo:

Nydelig lys ferskenfarvet.

Og siden den har stropper og er ment brukt med strømper så bør den deles med folket:

Som en liten kuriositet. Se hvilket visuelt 'bedrag' et belte i kontrastfarve gir.

Denne er 32E, og det er akkurat passe til en 70E pupp. Produktene deres er med andre ord ikke sydd med 'litt ekstra'.

Cup'ene er vatterte på typisk 50-talls måte. Det er annerledes, mne under ingen omstendigheter ubehagelig.

Ligger man og vipper litt mellom to størrelser så vil jeg anbefale å gå opp i størrelse.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Ja, og den suger. Enda jeg betalte 900,- for den !

Fortell , fortell !

Hva er galt, hvorfor funker den 'dårlig' for å si det forsiktig ?

Jeg synes det er viktig å få frem alle erfaringer :Nikke:

Kanskje vi til og med kan komme opp med noen samlede KåGe brukererfaringer om en stund ? :klo:

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når jeg prøvde hofteholderen i butikken satt dem kjempe fint! Fikk selvsagt ikke prøve strømpene. Damen i butikken mente hun ga meg riktig str på strømpene. Når jeg kom til dagen jeg skulle ha det på meg så var strømpene for store, så de datt ned hele tiden. Og det samme gjorde hofteholderen. Sikkert for stort, men når jeg prøvde en str mindre tøyt det i alle kanter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Når jeg prøvde hofteholderen i butikken satt dem kjempe fint! Fikk selvsagt ikke prøve strømpene. Damen i butikken mente hun ga meg riktig str på strømpene. Når jeg kom til dagen jeg skulle ha det på meg så var strømpene for store, så de datt ned hele tiden. Og det samme gjorde hofteholderen. Sikkert for stort, men når jeg prøvde en str mindre tøyt det i alle kanter

Så unødvendig :(

Pokker ta altså ! :bond:

Det er forståelig at man ikke får prøve strømpene. Også at de kanskje ikke har et prøvepar tilgjengelig.

Men, det som nesten er utilgivelig er at du ikke fikk hjelp til å finne riktig størrelse hofteholder/strømpebelte.

Hofteholdere er mye mer solide, går lengre opp/ned på kroppen enn et strømpebelte.

Når strømpene er på, og festet i stropper som er justert til riktig lengde, så vil du få et 'strekk' mellom belte/holder og strømper.

Dette 'strekket' vil glatte ut det som tyter ut både her og der før strømpene er festet.

Det skulle du fått hjelp til i butikken. Og at du ikke fikk hjelp til det synes jeg vitner om stor kunnskapsmangel hos det mennesket som skulle hjelpe og assistere deg.

Her hjemme er nok strømper av en sånn 'one size' størrelse.

Noe som da selvfølgelig lager megaproblemer for dem som ikke er av gjennomsnittlig størrelse. Strømpene blir da enten alt for lange, eller alt for korte.

En Britisk 'one size' strømpe er normal sett definert for høyder mellom 5'0" -> 5'8" altså høyde 152,4cm -> 172,7cm.

Så om du har en høyde innenfor dette spennet så vil de passe.

Er du lavere eller høyere så bør du velge strømper som ikke er one-size, men som produseres størrelses spesifikk.

Var det et strømpebelte du kjøpte ? Eller var det en hofteholder ?

Jeg spør fordi at dersom det var et strømpebelte så har du kanskje flere tilgjengelge innstillinger i livvidde å velge mellom på det beltet du nå eier ?

I så tilfellet ville jeg faktisk justert stroppene (dersom det er mulig da...) og kjøpt riktige strømper (en størrelse mindre kan det høres ut som), og så gitt totaliteten et nytt forsøk for å se om det føltes bedre.

For det skal ikke være slik du beskriver at strømpene siger og drar med seg strømpebeltet.

Det betyr jo bare st du stadig går og føler alt er på vei ned over hoftene.

Og det er feil !

Du skulle fått mye mer kompetent hjelp i butikken ! :opplyser:

Edit: Fixet lenkekrøll

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på undertøy shopping idag ;) Mye lekkert til en billig penge! Ble vel rett over 700 kr for alt dette.

post-53307-0-77760900-1357999449_thumb.j

post-53307-0-15734100-1357999459_thumb.j

Dette settet tenkte jeg å overaske min kjære med ikveld ;) Kanskje med strømper og strømpeholder til.

post-53307-0-31788100-1357999467_thumb.j

Jeg vil gjerne se bilder av fleres sexy undertøy jeg:)

Hvor har du kjøpt alt dette? Kjempefine :)

Anonym poster: e8fab5e4b6b983fbfaf210364eb9f7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har du kjøpt alt dette? Kjempefine :)

Anonym poster: e8fab5e4b6b983fbfaf210364eb9f7ec

H&M, CUBUS, Lindex :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...