Gå til innhold

Eier du en strømpeholder?


Gjest Gjest_Lene_*

Anbefalte innlegg

Så unødvendig :(

Pokker ta altså ! :bond:

Det er forståelig at man ikke får prøve strømpene. Også at de kanskje ikke har et prøvepar tilgjengelig.

Men, det som nesten er utilgivelig er at du ikke fikk hjelp til å finne riktig størrelse hofteholder/strømpebelte.

Hofteholdere er mye mer solide, går lengre opp/ned på kroppen enn et strømpebelte.

Når strømpene er på, og festet i stropper som er justert til riktig lengde, så vil du få et 'strekk' mellom belte/holder og strømper.

Dette 'strekket' vil glatte ut det som tyter ut både her og der før strømpene er festet.

Det skulle du fått hjelp til i butikken. Og at du ikke fikk hjelp til det synes jeg vitner om stor kunnskapsmangel hos det mennesket som skulle hjelpe og assistere deg.

Her hjemme er nok strømper av en sånn 'one size' størrelse.

Noe som da selvfølgelig lager megaproblemer for dem som ikke er av gjennomsnittlig størrelse. Strømpene blir da enten alt for lange, eller alt for korte.

En Britisk 'one size' strømpe er normal sett definert for høyder mellom 5'0" -> 5'8" altså høyde 152,4cm -> 172,7cm.

Så om du har en høyde innenfor dette spennet så vil de passe.

Er du lavere eller høyere så bør du velge strømper som ikke er one-size, men som produseres størrelses spesifikk.

Var det et strømpebelte du kjøpte ? Eller var det en hofteholder ?

Jeg spør fordi at dersom det var et strømpebelte så har du kanskje flere tilgjengelge innstillinger i livvidde å velge mellom på det beltet du nå eier ?

I så tilfellet ville jeg faktisk justert stroppene (dersom det er mulig da...) og kjøpt riktige strømper (en størrelse mindre kan det høres ut som), og så gitt totaliteten et nytt forsøk for å se om det føltes bedre.

For det skal ikke være slik du beskriver at strømpene siger og drar med seg strømpebeltet.

Det betyr jo bare st du stadig går og føler alt er på vei ned over hoftene.

Og det er feil !

Du skulle fått mye mer kompetent hjelp i butikken ! :opplyser:

Edit: Fixet lenkekrøll

Jeg kjøpte tydeligvis strømpebelte men det har 4 spenner. to foran og to bak på hvert ben. de hadde ikke flere hakk. den hadde strikk i livet. møkkabutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Jeg kjøpte tydeligvis strømpebelte men det har 4 spenner. to foran og to bak på hvert ben. de hadde ikke flere hakk. den hadde strikk i livet. møkkabutikk.

Hvis du ikke nå har fått absolutt alt som handler om strømper langt oppi halsen, noe jeg fint kan forstå dersom du har, så synes jeg du burde ta sjansen på å prøve med et helt enkelt, realt og fungerende strømpebelte.

Ett som har justeringsmuligheter i livvidde og skikkelige justerbare stropper med skikkelige klemmer som holder stroppene på plass i akkurat den lengden du trenger dem.

Her vises et som er justerbart i livvidde, har metallspenner som hoder strømpene fast, og som har gode festeklemmer for å holde riktig lengde på hver enkelt av stroppene som går mellom beltet og festespennen til strømpen:

Og så begynner jeg å ønske en norsk butikk som fører skikkelige, gode kvalitetsvarer til omtrent samme priser som man finner hos britene.

Edit: De som vil er interessert i å vite hvor jeg kjøper mine, hvilke butikker jeg har god erfaringe med, leveringstider o.l. kan bare ta kontakt på PM så ikke tråden blir en ren reklametråd.

Endret av Lille-pus
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre om feilkjøp. Jeg har tidligere skrevet at det er bortkastet tid å lete etter strømpebelter/hofteholdere i norske butikker. I hvert fall hvis man, som Lille-pus, er ute etter å bruke strømper - ikke bare pynte seg.

Så slo det meg at jeg hadde lest om en butikk i Oslo. Kanskje her på KG. Kom ikke på navnet og googlet "undertøy retro oslo" Jeg har nå sittet og sett på utvalg og priser. Ganske bra faktisk. De har fysisk butikk på Grünerløkka.

http://www.manillusion.no/

Så link til en strømpeholder som ligner på en modell Lille-pus tidligere i tråden har misjonert for til praktisk bruk:

http://www.manillusion.no/maitresse-hofteholder-hvit-p-4667.html

Mvh Knut

Anonym poster: 199dc7147b11a5781c1cdb11007e5e73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Tipser forsiktig om fornuften og effekten av å kombinere nye momenter med ting man har fra før.

Det er ikke nødvendig å kjøpe nye BH'er og truser selv om man kjøper seg en hofteholder eller et strømpebelte.

Denne comboen har blitt testet i dag, og så forfriskede fresh ut:

BH og truse fra PrimaDonna. Modell Madison i knallrødt:

Kombinert med Kiss Me Deadly modell Vargas Longline Gridle:

Sammen med moccabrune ullstrømper.

Det så veldig bra ut !

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Kjøpte inn holder og sorte strømper i går, og er klar til Valentinesfeiring med daten min! Er rimelig sikker på at det vil toppe en fin kveld.... Gleder meg!

Anonym poster: 124814c961e2f24c0a960b8902dea57f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har bestilt strømper fra HQ etter tips fra Lille-pus :)

Men så igjennom bestillingen etterpå og istedenfor å skrive 1525 så skrev jeg 1425. Vet du om de kan hjelpe meg med bestillingen, eller om den i det hele tatt kommer frem? Søren, altså! Jeg har sendt dem en epost.

Jeg vil ha strømpene mine :grine:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Hei! Jeg har bestilt strømper fra HQ etter tips fra Lille-pus :)

Men så igjennom bestillingen etterpå og istedenfor å skrive 1525 så skrev jeg 1425. Vet du om de kan hjelpe meg med bestillingen, eller om den i det hele tatt kommer frem? Søren, altså! Jeg har sendt dem en epost.

Jeg vil ha strømpene mine :grine:

Damene på kundeservice pleier være både svært raske og dessuten perfekt, britisk høflige og imøtekommende :)

De fikser det aller, aller meste er min erfaring.

Om du bestilte i dag eller i går så sender de garantert ingenting før tidligst i morgen, og du får mail når de sender :)

Sett ordrenummeret i tittelen på mailen så blir det ganske fort plukket opp av de hyggelige damene :)

Om du er smart neste gang så oppretter du en bruker, så har du leveranseadressen i boks en gang for alle :)

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som leter skal finne :)

I Oslo finnes en til butikk som selger brukstype/retro modeller strømpebelter og hofteholdere.

Dresscode.no

Har ikke prøvd dem, men utvalget av "Kiss Me Deadly" ser bra ut.

Om noen ønsker hjelp eller diskutere, så 'vipp over' en PM til meg :)

Dresscode er den butikken som tidliger het NaughtyShadows.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Deler det beste strømpebeltet jeg til nå har funnet for daglig bruk.

Kiss Me Deadly Van Doren m/8 stropper.

Perfekt fasong, perfekt passform. Klassisk modell, sitter i livet og ikke nede på hoften.

Et gullfunn.

Eneste ulempen er at det slår ut på metalldetektoren på flyplasser, noe et 4 stroppers belte normalt sett ikke gjør ;)

Just mentioned ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler det beste strømpebeltet jeg til nå har funnet for daglig bruk.

Kiss Me Deadly Van Doren m/8 stropper.

Perfekt fasong, perfekt passform. Klassisk modell, sitter i livet og ikke nede på hoften.

Et gullfunn.

Eneste ulempen er at det slår ut på metalldetektoren på flyplasser, noe et 4 stroppers belte normalt sett ikke gjør ;)

Just mentioned ;)

Kjempelekkert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er de fleste vant å høre om 4 stroppers strømpebelter. Sånne modeller, såkalt soveromsutstyr, selges overalt som sexy undertøy. Så har vi forstått at slikt utstyr ikke er egnet til å bruke annet enn til pynt. Noe skuffede brukere her i tråden klart har bevitnet. :opplyser:

Dette skyldes bl a dårlige klyper i plast og hvordan de sitter i livet. Sånne modeller glir ned eller mister grepet om strømpene. Så derfor anbefales det retromodeller som er konstruert for daglig bruk. De er funksjonelle og med metallklyper. De sitter høyt i livet og har justeringer for lengden på hver stropp.

Så får man høre at modeller med seks stropper og klyper i metall er det riktige. De kjøpes på nettet, spesielt fra England. Dvs vi har i tråden fått opplyst, som unntak, at to butikker i Oslo fører slike modeller.

Nå kommer Lille-Pus med en åttestroppersmodell. Jeg tenker...blir det ikke mye styr med å feste så mange stropper til strømpene? Er ikke en seksstroppersmodell tilstrekkelig sikker til å holde strømpene ordentlig på plass - i hvert fall som en startmodell for nye brukere? :vetikke:

Og forøvrig Lille-Pus, så vurderer jeg å søke jobb i sikkerhetskontrollen. Da med spesielt ansvar for å undersøke damer som piper i metalldetektoren. :hakeslepp:

Mvh

Knut

Anonym poster: 199dc7147b11a5781c1cdb11007e5e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg arbeider på en Lindexbutikk på et kjøpesenter like utenfor Oslo.

I går kveld opplevde vi faktisk å være helt utsolgt for strømpeholdere i "vanlige" størrelser... ;-). Også i strømper var det rimelig utplukket. Jenter i alle aldre var innom i går, og det er tydeligvis mange som hadde planer for Valentine's day...

Anonym poster: 124814c961e2f24c0a960b8902dea57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Her er de fleste vant å høre om 4 stroppers strømpebelter. Sånne modeller, såkalt soveromsutstyr, selges overalt som sexy undertøy. Så har vi forstått at slikt utstyr ikke er egnet til å bruke annet enn til pynt. Noe skuffede brukere her i tråden klart har bevitnet. :opplyser:

Dette skyldes bl a dårlige klyper i plast og hvordan de sitter i livet. Sånne modeller glir ned eller mister grepet om strømpene. Så derfor anbefales det retromodeller som er konstruert for daglig bruk. De er funksjonelle og med metallklyper. De sitter høyt i livet og har justeringer for lengden på hver stropp.

Så får man høre at modeller med seks stropper og klyper i metall er det riktige. De kjøpes på nettet, spesielt fra England. Dvs vi har i tråden fått opplyst, som unntak, at to butikker i Oslo fører slike modeller.

Nå kommer Lille-Pus med en åttestroppersmodell. Jeg tenker...blir det ikke mye styr med å feste så mange stropper til strømpene? Er ikke en seksstroppersmodell tilstrekkelig sikker til å holde strømpene ordentlig på plass - i hvert fall som en startmodell for nye brukere? :vetikke:

Og forøvrig Lille-Pus, så vurderer jeg å søke jobb i sikkerhetskontrollen. Da med spesielt ansvar for å undersøke damer som piper i metalldetektoren. :hakeslepp:

Mvh

Knut

Anonym poster: 199dc7147b11a5781c1cdb11007e5e73

Seks (6) stropper er det optimale å starte med :Nikke:

I en enkel, funksjonell retromodell som festes rundt livets smaleste punkt.

Åttestropper er bare en stropp mer per strømpe enn seksstropper :fnise:

Du har alikevel et svært godt poeng da den siste av disse stroppene befinner seg lenger bak, og krever litt erfaring (ikke mye, men litt).

Jo mer krevende strømpen er i sitt mønster og behov for å sitte perfekt mht. retning i hele sin lengde, jo større betydning får antallet stropper og at stroppene er festet riktig mht. plassering og uten sidevinkel.

Jeg holder hardt på seksstroppers modeller, men ved en feil ble jeg altså værende med en åttestropper (KMD har nemlig både seksstroppersmodell og åttestroppersmodell i denne serien, og jeg blingset da jeg kom over et røverkjøp :fnise: )

Mine erfaringer tilsier at en seksstroppersmodell i retroutgave vil gi alle og enhver en ny opplevelse av det 'å gå med strømper' i stedet for strømpebukser ;)

Kanskje sikkerhetskontrollørene på flyplassene får mer å gjøre fremover ? :fnise:

Jeg arbeider på en Lindexbutikk på et kjøpesenter like utenfor Oslo.

I går kveld opplevde vi faktisk å være helt utsolgt for strømpeholdere i "vanlige" størrelser... ;-). Også i strømper var det rimelig utplukket. Jenter i alle aldre var innom i går, og det er tydeligvis mange som hadde planer for Valentine's day...

Anonym poster: 124814c961e2f24c0a960b8902dea57f

Aller først: Beklager mange innspill og spørsmål her nå.

Det gjøres i beste mening for å hjelpe damene i å få oversikt over hva som finnes hos hvilke butikker :)

Når jeg titter på de to strømpebeltene dere har på nettsidene deres så er de begge (for meg) typisk 'soveromsutstyr' ;)

Benevnelsen er strømpebåndsholder.... :blink:

- ta det som et tips til webansvarlig ;)

Justeringen av stroppene er med vanlig BH justering. Jeg har litt erfaring med at det fungerer godt en stund, - før de justeringene blir 'slakke i fjøra' og siger, - akkurat som på en velbrukt BH.

Dôg, prisen tatt i betraktning er de sannsynligvisvel verd investeringen som 'soveromsutstyr'.

Til dagligbruk lønner det seg å velge noe som er mindre påpyntet (pynt fester seg i kjoler og skjørt om man ikke bruker underskjørt under, og er pynten av lit størrelse så vil den synes igjennom et ettersittende blyantskjørt).

Er festene av metall ? :klo:

Er disse strømpebeltene ment å sitte godt rundt livets smaleste punkt (retro-modell), eller er de av den mer moderne typen som skal henge på hoften ? :)

Det klarte jeg ikke finne informasjon om.

Edit: Selv prøvekjørte jeg dette settet i går;

- det er også i høyeste grad glamour de lux, med blonder og pynt 'all over'.

Helt typisk 'soveromsutstyr' som kan benyttes under bekledning som legger til rette for at ikke all pynten vises i display til alle andre ;)

- legg forøvrig merke til klemmene som låser hver stropp i ønsket lengde.

Disse klemmene fungerer, over tid over år.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det er så mye styr jeg! Liker best enkle stayups!

Anonym poster: 124814c961e2f24c0a960b8902dea57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Synes det er så mye styr jeg! Liker best enkle stayups!

Anonym poster: 124814c961e2f24c0a960b8902dea57f

Hva består 'styret' av ? :klo:

- personlig synes jeg det er veldig deilig å slippe den litt klamme følelsen som ofte oppstår under silikonkanten på stay-ups om du bruker dem en hel dag ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil dere se flere bilder av meg i korsett/strømpeholder og dameklær eller?? :wink:

Nei takk.

Anonym poster: 124814c961e2f24c0a960b8902dea57f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...