Gå til innhold

Stay on these roads


Roadrunner

Anbefalte innlegg

Roadrunner skrev (15 timer siden):

Uten tvil... Vært en ettermiddag på skikkelig berg- og dalbanetur, og jeg vil bare melde meg ut av samfunnet kjenner jeg

"Post Shopping Panic?" 😇

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:veslejenta:

Meldt meg helt ut siden i går ettermiddag, og prøver å forberede meg på at jeg må tilbake i samfunnet i morgen tidlig. Uken bringer 3 dager på kontoret, treningsøkt, takst av bilen og to døgn på jobbreise til utlandet. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (På 18.2.2024 den 20.56):

Rimelig livlig uke foran deg skjønner jeg. 

Jepp, ikke noe hvilehjem her... 

Mandagen gikk unna, løpetimen like så (men det er fremdeles fryktelig tungt!), nå er tirsdagen i gang og jeg henger med etter beste evne. Det slo meg plutselig at jeg må pakke i kveld, for drar til flyplassen nærmest rett fra jobb i morgen. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drøye timen til hjemreisen starter - kjenner det skal bli godt med helg ja! :kaklehone:

Fuggel'n har hatt et par fine dager på tur, møtt masse hyggelige folk og fått utrettet mye av det som stod på listen. Men det blir sene kvelder og passe tidlige morgener, så helg er helt på sin plass kjenner jeg. 

Og man har planlagt litt :lur: Så en av nærbutikkene har holdt av litt ferske reker til meg, som må hentes på vei hjem fra flyplasen. Ikke feil! Største utfordringen er om jeg faktisk blir sulten igjen til i kveld? Spiste stor middag altfor sent i går, så foreløpig føler jeg meg ganske stappa. Ble ikke så store hotellfrokosten :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sauen Shaun skrev (7 timer siden):

Håper du nyter helga. :klem3: 

Tusen takk, Sauen :klem3:

Hatt en fin helg, ganske stille og rolig. Trening og ærend i går, husmor i dag. Godt for alt som er gjort! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

God mandag! 

Har lagt litt feil i natt så høyre side av nakke og skulder er ganske så mør og vond. Au! Men satser på at det blir bedre utover dagen, litt bevegelse bør gjøre susen. Og løpetime er booket - det er jo mandag tross alt. 

Er det bare meg, eller begynner dagene og ukene å gå fryktelig fort? Januar var evig lang, februar har gått ganske greit unna, og mars kommer til å fly på et blunk (hjelper med 12 dager ferie PLUSS påske i samme måned.... :bond: ). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:trist: Demenskoret sesong 2 :trist:

Så fint og rørende at en stakkar går helt i oppløsning... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Beina er møre etter gårsdagens løpetime gitt! :kaklehone: Var kloss på makspuls på noen av intervallene, og varierte med økning i tempo og økning i stigning/motbakke. Lurer på når (om noen gang?) det vil føles litt lettere på disse timene? Joda, jeg ser at det har vært NOE utvikling siden jeg startet opp, men det er sannelig ikke altfor mye... 

Planen er treningsfri i ettermiddag, kanskje man kan få laget litt middag fra bunnen og puslet litt hjemme? Beina høyt og pulsen lav? :sjenert: Og kanskje pakke treningsbagen for en økt i morgen tidlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av poenget er vel å pushe litt mer hver gang, så det føles like hardt samtidig som du presterer bedre? Det er hvertfall det jeg blir fortalt... :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (8 minutter siden):

Litt av poenget er vel å pushe litt mer hver gang, så det føles like hardt samtidig som du presterer bedre? Det er hvertfall det jeg blir fortalt... :ler: 

Jo, forsåvidt sant det, men skulle gjerne sett at jeg klarte litt mer kontinuerlig jogging før lunger og puls skriker om nåde. Jeg ser jo at jeg klarer noe mer nå enn jeg gjorde i august i fjor, og med bare en løpetime i uka er det vel begrenset hvor raskt utviklingen går (i tillegg til en tung skrott :sjenert: ), men allikevel! Gleder meg til den dagen jeg kanske kan jogge under oppvarmingen også uten å dermed være ødelagt før hoveddelen begynner. Nå blir det stort sett trask til oppvarming, og litt lett jogg i "gangfart". Pulsen responderer nærmest umiddelbart så fort jeg veksler til mer jogging og ikke trasker avsted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bond: Jeg trenger helg! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helg er digg. Jeg må jobbe i morgen, men så er det ordentlig helg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (3 timer siden):

Da har du jo flaks med timingen... :ler:

Må jobbe litt i kveld, men joggebuksa er på og hvilepulsen er på vei :jepp:

Skravla skrev (2 timer siden):

Helg er digg. Jeg må jobbe i morgen, men så er det ordentlig helg. 

Mange timer i morgen? :klem3:Håper det blir litt god helg på deg også! 

Og nevnte jeg at det bare er tre dager igjen på jobb før ferie? :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var planlagt full dag på jobb, men foreløpig er jeg ikke klar for jobb..... Har hatt noen timer på badet i natt med min uvenn magekramper og dertil herligheter......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravla skrev (1 time siden):

Var planlagt full dag på jobb, men foreløpig er jeg ikke klar for jobb..... Har hatt noen timer på badet i natt med min uvenn magekramper og dertil herligheter......

:trøst:

Riktig god bedring! 

Høres ut som en hjemmelørdag er et mye bedre alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (På 27.2.2024 den 14.27):

Jo, forsåvidt sant det, men skulle gjerne sett at jeg klarte litt mer kontinuerlig jogging før lunger og puls skriker om nåde

Du løper for fort. Vil du løpe langt så er cluet å løpe jevnt, men ikke oppe på maks hele tiden. Da jeg drev  med litt mer systematisk "langløping" var mantraet "klarer du ikke løpe langt så løper du for fort". Det er mye sant i det. Når man er såpass trent at beina tåler belastningen så koker det ned til tempo vs. lengde. Min personlige erfaring er at klarer jeg først løpe/jogge 2 km sammenhengende så ligger begrensningene i bein og vilje mer enn i pusten og blodpumpa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (19 minutter siden):

Du løper for fort. Vil du løpe langt så er cluet å løpe jevnt, men ikke oppe på maks hele tiden. Da jeg drev  med litt mer systematisk "langløping" var mantraet "klarer du ikke løpe langt så løper du for fort". Det er mye sant i det. Når man er såpass trent at beina tåler belastningen så koker det ned til tempo vs. lengde. Min personlige erfaring er at klarer jeg først løpe/jogge 2 km sammenhengende så ligger begrensningene i bein og vilje mer enn i pusten og blodpumpa. 

Men når man tar utgangspunkt i litt rask gange (som går ganske fint) og beholder samme fart og legger om til joggerytme, så går pulspilen strakt oppover. Og kroppen er ikke veldig glad i den "subbejoggingen", både bein og rygg begynner etterhvert å protestere. :sukk:

Mulig jeg burde lagt inn joggesteg på roligere gangfart, men altså! :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...