Gå til innhold

Stay on these roads


Roadrunner

Anbefalte innlegg

Balst til etterheving (snart lunsj :wow: ), fyr på peisen og klesvasken er tatt. Tid for litt strikking igjen snart da kanskje? :strikker:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:bond:

Mandag! Og det går i full fart gitt. Men man kom seg trygt til kontoret i morges (tross vind og vann), og man satser på å skrense inn til løpetime i ettermiddag. Uken er i gang! :opplyser:

Ut og spise onsdag, bort på middag torsdag og fredag (og trolig lørdag). :nigo: What's not to like? :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har vært flink og har pakket treningstøy selv om den vanlige spinningøkta utgår. Rekker ikke timen grunnet dagens middagsavtale, men fant ut jeg kunne rekke en økt i helsestudio. Så da blir det treningsøkt og dusj på treningssenteret, og så rett til byen for middag :nigo:

Full fart på jobb, og heldigvis bare en drøy time igjen. Ikke dumt! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har trent! :opplyser: FØR jobb! :sjokkert:

Seigt å komme i gang, men veldig godt når det er gjort! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp: Trøttesen til tjeneste :kaffekopp:

La meg tidlig i går, har sovet ganske godt (tror jeg?), men fremdeles trøtt. Hi-modus aktivert :natti:

Under 40 dager til avreise - prøver å holde motivasjon og motet oppe! :mynona2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan vi ta en liten alvorsprat? 
Om det å ta hensyn når man er ute og går? Enten det være seg på butikken, fortauet, grusvei, strandsti eller annet sted...

Hvorfor må jeg som går alene gå ut i buskas, grøft, vannkant eller tvinge meg oppetter vegger for at de som går 2, 3, 4 eller flere i bredden fortsatt skal kunne gå ved siden av hverandre? Jeg har bare i dag gått tur på to ulike steder, og er både litt trist, litt skremt og også fascinert over hvor vanskelig det er for mennesker å ta hensyn? :kjefte: Og dagen i dag var bare den siste dråpen, dette har jeg observert i mange år. Snakket med ei venninne om det da vi var på tur sist, hvor vi stadig gikk bak hverandre for å vike på fortau og i bygater, mens andre gikk flere i bredden og ikke brydde seg. Enkelte krasjet man delvis med uansett, siden de bare holdt sporet sitt og jeg ikke klarte å bli mindre. :murvegg: Vurderte til slutt om vi skulle slutte å vike vi også, og så bare gå rett på folk? 

Men når jeg går alene er det faktisk av og til begrensninger for hvor mye jeg kan vike unna. Det være seg vegger, lyktestolper, trafikk eller annet. Men ikke snakk om at motgående fotgjengere viker! I dag møtte jeg blant annet et følge på 4 stykker, med hund, som gikk støtt i sin formasjon og skravlet, mens jeg forlot gangstien og bega meg på ny ut i buskaset. Gangstien var mer enn bred nok til at to voksne mennesker kunne passere hverandre, kanskje til og med tre i bredden hadde gått fint. Men fem gikk ikke. Så hvorfor kan ikke disse fire gjøre om litt på formasjonen og gi plass til meg? :sukk: Jeg forstår det ikke!!!? Og det ser ut til å gjelde alle aldre (fra ungdom med nesa i mobilen og headsett som stenger ute alle nyttige lyder fra omgivelsene, til småbarnsforeldre med vogner og småbarn, hundeeiere i alle aldre, pensjonister på skravletur ++). 

Sånn, dagens hjertesukk og frustrasjon fra denne kanten... 

Ellers deilig med litt sol igjen :sol: og en god dose frisk luft. Totalt ca 6,5 km trask, litt huslige sysler, mye avslapning og litt restemiddag fra i går. Og en drøy måned til avreise! Trenger litt sol og varme kjenner jeg! :pls:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan fortelle at for en del har det heller ikke noe å si at den de møter på smale stier og glatte, umåkede fortau går med støtte og har åpenbare gangutfordringer... Det verste er jo de som helt klart ser deg (noen ser man jo at bare er uoppmerksomme eller oppslukt av en samtale) og allernådigst viker et symbolsk halvt skritt til siden, men Gud forby at de skal måtte gå bak hverandre noen få skritt av hensyn til andre... Liknende kan også observeres ved forsering av dører og av- og påstigning, det er ikke måte på hvor viktig det er for enkelte å ha forkjørsrett.

Gjenger av tenåringer kan derimot være ganske sjarmerende - hvis en av dem først oppdager at de er i veien, blir de fort veldig opptatt av å flytte på hverandre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kan tross alt relativt uanstrengt forsere litt buskas eller en brøytekant, men det er mange som ikke gjør dette like enkelt. Og med voksne mennesker som åpenbart ser meg, men som allikevel ikke viker en tomme, så blir jeg rett og slett litt opprørt. :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser litt på Luksusfellen på TV3 (reprise), og det er sommer, grønt gress, stemorsblomster på veranda, sommertøy og blå himmel. 

Fy søren som jeg gleder meg til vår og sommer, flere varmegrader, grilling, blomster, verandatid, sommerklær, og lengre dager! Dagene er allerede merkbart lengre, men det er et stykke igjen til grilling og utemøbler... (det er meldt ❄️ i slutten av uka - det forholder jeg meg ikke til kjenner jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kryper kuldegradene ned i tosifret utover i uka - sommerklærne får nok vente en stund til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Tett i mulen på ørtende uka - når skal jeg få puste åpent og fritt igjen? Så lei av å bli andpusten av en liten tur i trappa, siden nesesystemet er tilnærmet ubrukelig. Blir interessant med løpetime i ettermiddag med andre ord... Dog ikke noe nyoppstått dette, så regner med jeg kommer meg gjennom med livet i behold denne gangen også. 

Ellers? Sovet relativt greit de siste par nettene, så satser på at det gir utslag i litt mer uthvilt fuggel etterhvert. :natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi får prøve å trøste oss med at det snart er vår… :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp: :bond: :kaffekopp: :bond: :kaffekopp: :bond:

Onsdagen hittil kort oppsummert... 

Bilen er nesten tom for strøm, hodet koker over og man bli dradd i alle retninger. Er det helg snart? :pls:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er fremdeles nesten tom for strøm, pulsklokka skriker om lavt batteri og kjenner at jeg ikke har fullt batteri helt selv heller rett og slett. Godt intervallspinning venter om et par timer... :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Daria skrev (19 minutter siden):

Generator-lading? :fnise:

Noe sånt ja... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke full futt i generator-ladingen i går, men jeg kom meg gjennom spinningtimen med helsa i behold. Måtte bruke app-basert treningsregistrering mot pulsbeltet, men fungerte greit det. Pulsklokka fikk påfyll av strøm da jeg kom hjem og bilen har stått til lading i natt. Jeg har ladet litt dårlig i natt, men er i gang og gråter ikke. Og leker med tanken på trening i morgen tidlig... :sjenert:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsbagen er pakket med rent skift, treningstøy er lagt klart på badet til i morgen tidlig. :sjokkert: Noen skal visst på trening i grålysningen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...