Gå til innhold

Stay on these roads


Roadrunner

Anbefalte innlegg

Roadrunner skrev (27 minutter siden):

Du glemte en E...

Hilsen "Gjørnoenytteetterfyltefemti"

:fnise:

Er du SIKKER på jeg glemte den? :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God lillelørdag! 

Trøtt fuggel er halvveis i arbeidsuka og kjenner det er helt greit at det nærmer seg helg. Brutalt å starte opp igjen etter ferie! Men det har gått greit så langt, så er vel bare å fortsette på samme kurs og ta det dag for dag. 

:kaffekopp:

Hvordan er ståa rundtom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ståa akkurat nå er at jeg ble sittende og se Trim for eldre på youtube, fordi dette med å ta det dag for dag umiddelbart sendte tankene til Bedre og bedre dag for dag, og mitt forsøk på å finne en passende versjon å legge igjen her sendte meg litt på avveie. De brukte tross alt den som intro... Dette er vakre barndomsminner - farmor og jeg sammen foran tven, hun med en kjøkkenstol og jeg med en liten barnestol :fnise: Men jeg fant Arve Opsahl (en annen avdeling for barndomsminner) også:

 

Noe mer du lurer på, eller angrer du allerede på at du spurte? :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (6 timer siden):

Hvordan er ståa rundtom?

 

Roadrunner skrev (1 time siden):

Jeg digger at mine få setninger sendte deg på en lang omvei på Youtube! :ler:

Jeg skal på en lang omvei :opplyser: , men den er ikke på youtube. Noen gamle klassevenninner har "innkalt" til treff. Vi har snakket om det lenge men så kom Covid. Nå kom vi til at så snart alle i det minste hadde fått et vaksineskudd så skulle det være forsvarlig.  Det er temmelig mange år siden sist vi møttes alle sammen (tror det må ha vært i 2003 eller 2004...)  og det er altså i allerborterste avkrok av landet, iallfall sett med mine geografiske øyne. Å reise fra avkrok A til avkrok B er rett og slett tungvint. 

Så min morgendag kommer til å bestå av bil - fly og laaaaang biltur sammen med venninne som bor noenlunde nær flyplass.  Det blir lang dag, gitt. Og søndag ditto, bare i motsatt rekkefølge. Munnbind type medisinsk er innkjøpt og jeg er jo godt forspent med 2 doser vaksine innabords så får tro det går bra. Slapp også med bare ett flystrekk noe som hjelper stort i så måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ståa her er at man fikk melding om at man ikke hadde korona, og feiret med å dra til byen og drikke en latte caramel :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krasjlanda på sofaen etter første arbeidsuke etter ferien gjennomført. :veslejenta:

Avrunda arbeidsdagen med andre dose Pfizer, og er offisielt fullvaksinert om ei ukes tid. :opplyser: Dessverre var det nok altfor mange som hadde kommet for tidlig til sine timer, så det var et køkaos uten like. Ingenting er som drøye 10 minutter i kø, utenfor, i regn... Paraply? Næh, skulle jo bare kjapt inn og få vaksine. Jaja, er bare vann! Men lo da hun som satte vaksinen måtte tørke overarmen min først ("Oi! Du var skikkelig våt!" :fnise:), så tapen skulle få feste... Er jo tross alt fredag den 13.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innsett at dette med å ha med seg paraply er et instinkt best utviklet hos oss uten bil :ler: Da jeg fikk vaksine - begge doser - seilte jeg inn uten kø i noe ledd, og da jeg kom ut igjen sto køen nedover fortauet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn hadde jeg det med første dose, ingen kø og supereffektivt. I dag var det laaaaang kø, men jeg kom forbi over halvparten da jeg innså at det var en fyr som ropte opp klokkeslett for oss som hadde time. Uansett godt for alt som er gjort. 

Ukas butikkøyeblikk: 
Mor og sønn (runndt 3 år?) på OBS!, i avdelingen for leketøy. Hørte sønnen på lang avstand: “Kan jeg få den? Jammen, jeg vil ha den!”. 
Etterhvert gikk det over til: “Jeg vil ha NOE! Jammen, jeg vil ha NOE!” Høyt og tydelig, inkludert solide hulk innimellom. På dette tidspunktet var jeg veldig glad for munnbindet, for det skjulte i alle fall litt av smil og småfliring. Får hentet det jeg skulle og har snudd og er på vei mot kassa, da jeg hører: “Mamma, jeg vil HJEM!” Hører ikke morens svar, men mistenker det er noe alla “Ja, nå skal vi hjem”. Da innser småttisen hva han har sagt og eskalerer ytterligere: “Nei, jeg vil HA NOE!!” 

:skratte:

Smålo hele veien til bilen, og kjente at det var helt greit med en butikktur alene etter jobb, og ikke med et slitent minimenneske… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit å få bekreftet at man er fornøyd med sine livsvalg :fnise: Men jeg under meg jo - barnløs og uvitende som jeg er - over at man i det hele tatt beveger seg i nærheten av leketøysavdelingen med en sliten unge en fredag ettermiddag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosial sammenkomst/fest i nabolaget i kveld, og allsangen runger. Heldigvis såpass langt unna at det ikke er forstyrrende, men de synger høyt nok til at jeg stort sett hører hvilken sang det går i. :fnise:

Shallow :romeo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Roadrunner skrev (På 13.8.2021 den 19.10):

Ukas butikkøyeblikk: 
Mor og sønn (runndt 3 år?) på OBS!, i avdelingen for leketøy. Hørte sønnen på lang avstand: “Kan jeg få den? Jammen, jeg vil ha den!”. 
Etterhvert gikk det over til: “Jeg vil ha NOE! Jammen, jeg vil ha NOE!” Høyt og tydelig, inkludert solide hulk innimellom. På dette tidspunktet var jeg veldig glad for munnbindet, for det skjulte i alle fall litt av smil og småfliring. Får hentet det jeg skulle og har snudd og er på vei mot kassa, da jeg hører: “Mamma, jeg vil HJEM!” Hører ikke morens svar, men mistenker det er noe alla “Ja, nå skal vi hjem”. Da innser småttisen hva han har sagt og eskalerer ytterligere: “Nei, jeg vil HA NOE!!” 

:skratte:

Smålo hele veien til bilen, og kjente at det var helt greit med en butikktur alene etter jobb, og ikke med et slitent minimenneske… 

Opptil flere familier med sånne hylende minimennesker på samme sted nå. Observerer de fra kafeen rett utenfor 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (4 timer siden):

Opptil flere familier med sånne hylende minimennesker på samme sted nå. Observerer de fra kafeen rett utenfor 😂😂

Hylende minimennesker burde leveres med lyddemper :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sta og vrange minimennesker kan være underholdende så lenge man ikke trenger å forholde seg til dem, og kan rusle rolig avsted :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag... :natti:

Alltid en trøtt og tung dag å komme gjennom. Vet ikke helt hvorfor, det er bare sånn. Men jeg henger med, tar det time for time, og prøver å motivere meg til spinning i ettermiddag. Det trengs! Men lyst? :plystre:

Helgen begynner å bli fullbooket, og ukedagene går normalt relativt kjapt. Snart skriver vi september! Og da begynner etter hvert det kulturelle livet igjen også, med flere ting som har blitt utsatt både en, to og tre ganger. Enkelte uker/helger er ganske innholdsrike :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...