Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet
Cata skrev (3 timer siden):

Sjekk hvilepuls på pulsklokka. *akademisk interesse kopler inn *

Kan melde om helt normal puls foreløpig :jepp:

Hvordan går det med din puls? Fremdeles lav?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Roadrunner skrev (2 timer siden):

Hvordan går det med din puls? Fremdeles lav?

Neida, den gikk opp igjen etterhvert så nå er den normal igjen. 

Skrevet

Godt å høre, Cata! 
Fascinerende bivirkning da, med ekstra lav hvilepuls... Ingen slike tendenser her, og nå er ømheten i overarmen også borte så regner med at dett var dett av bivirkninger for denne gang. Skal ikke klage på det! 

:kaffekopp:

Lang dag på jobb i går, var hjemme rett over 18:30. Men godt for alt som er gjort, og med ekstern assistanse så er det ikke bare å pakke sammen og løpe når ordinær arbeidsdag er over. Fikk med andre ord ikke gjort så mye i går kveld, men i ettermiddag håper jeg på oppholdsvær så jeg kan få ruslet litt i det minste. Trenger frisk luft og litt bevegelse! 

Skrevet
Roadrunner skrev (7 timer siden):

Fascinerende bivirkning da, med ekstra lav hvilepuls...

Jeg ble kraftig nysgjerrig ja. Kan selvsagt ikke si 100% sikkert at det var noen sammenheng, men det passet svært godt på tidslinja. Får vel svaret med dose 2 kanskje.  Skjer det igjen da så styrkes hypotesen en smule. 

Skrevet

Trøttesen i dag, men det er fredag og da er det helt innafor. Helg venter, med utsikter til ok vær og foreløpig ingen planer. Me like! Og bare ei uke igjen på jobb før ferie! :strix:

Skrevet

Veldig fornøyd med dagens "lytt til magefølelsen"-øyeblikk. :opplyser:

Startet dagen tidlig og fikk startet en vaskemaskin med sengetøy og håndklær. Blå himmel ute betyr soltørket sengetøy til kvelden! Hang ut hele vasken og dro på trening. Ser at det etterhvert kommer en del skyer, men har trua. Kommer hjem og får i meg litt lunsj, fremdeles opphold ute. Men mer og mer (og mørkere og mørkere) skyer. Tar en sjekk før jeg skal i dusjen, og vurderer om jeg skal ta det inn eller la det stå (for info, yr.no har meldt opphold i hele dag, men stoler ikke helt på sånt...). Beslutter å sette tørkestativet inn - magefølelsen er tydelig. Og når jeg kommer ut av dusjen kommer dagens eneste (men solide) regnbyge. :nigo: Klesvask i trygghet og det er bare å klappe seg fornøyd på skuldra. :jepp:

Ellers har jeg fått handlet litt t-skjorter/topper i dag, trengtes! Mye begynner å bli slitent, med små huller eller misfarget. Kan'ke dra på ferie med sånt...

:natti:

Skrevet

Nei, du kan’ke dra på ferie med fillete klær. Eller du kan, men da bør vel shopping inngå som en ferieaktivitet. Og shopping er vel ikke ferie for deg :nigo:

Skrevet
Sauen Shaun skrev (15 minutter siden):

Nei, du kan’ke dra på ferie med fillete klær. Eller du kan, men da bør vel shopping inngå som en ferieaktivitet. Og shopping er vel ikke ferie for deg :nigo:

Du er inne på noe der! :fnise:

Skrevet

Jeg har gått i både oppover- og nedoverbakke! Ikke helt uten smerter og besvær, men bedre enn på lenge. Sist jeg gikk så mye opp og ned var for to måneder siden, og sist det var uanstrengt var for 9 måneder siden... Kondisjon, hva er det? :klaske:

Skrevet

Jeg vil gjerne ha en forklaring på hva det er, hvis du finner det ut :jepp:

Skrevet
Roadrunner skrev (1 time siden):

Kondisjon, hva er det? :klaske:

*sjekker fremmedordboka *

Nope, ukjent begrep her i huset. 

Skrevet

Jeg kan gå tur og gå opp trappa til 4. etasje uten å bli andpusten, ergo har jeg kondisjon :nigo: Hvor langt eller fort jeg (ikke) går, eller hvor sliten jeg blir, har da ingenting med saken å gjøre...

Skrevet

Andpusten blir jeg bare jeg ser ei trapp på mer enn 4 trinn... Har ikke muskler og har ikke kondis. :sukk: 

Men på den positive siden så kan det bare gå oppover herfra! 

Og vekta er ca 3 kg ned siden tidlig i juni, uten de store anstrengelsene. Tar det jeg får! :jepp:

Skrevet

Men altså, nå er det da ikke mer enn en ukes tid siden noen hadde en spinningtime som fortsatte langt over målstreken? Så dårlig kan det da ikke stå til (jeg vet jo hva ti minutters rolig oppvarming på sykkelen hos fysio gjør med meg...) hverken med muskler eller utholdenhet...

Skrevet

Jeg kan fint sitte på en spinningsykkel en time, og bikker greit 20 km og vel så det. Men det er jevn belastning, ikke for tungt og ikke for lett. Sitter stort sett hele timen, kun med korte perioder hvor jeg står og sykler litt for variasjonens skyld. Savner å kunne kjøre med tyngre belastning og kunne stå og jobbe mer! Så belastningen på disse "spinningtimene" blir omtrent som å gå en jevn tur på relativt jevnt underlag. Ikke nedover og ikke særlig oppover. Ergo klarer jeg meg fint på flatmark, mens trapper og oppoverbakker trigger pust og pes umiddelbart. Det er faktisk skremmende hvor liten bakke som skal til før pusten er i taket... :sukk: Og jeg gikk lange skogsturer flere ganger i uka! Ja, ble andpusten da også, men ikke på dette nivået... 

Skrevet

To dager igjen med jobb-vekkerklokke og så er det F E R I E ! ! ! 
Og optimisten tenker at det må være fullt mulig å gå litt tidligere på fredagen, i alle fall om det blir såpass rolig som i dag. *krysser fingrene* Jeg er så klar! 

Skrevet

Klar for ferie? Det ville jeg ikke trodd om deg... :fnise: Når er det avreise?

Skrevet

Avreise søndag morgen, så gooood tid :plystre:

I morgen får jeg fikset vipper/bryn etter jobb, fredag får jeg middagsbesøk og lørdag går turen til mine foreldre. Så avreise søndag morgen :reise:

Skrevet

Pakking fem minutter før avreise søndag morgen? :ler: 

Skrevet

Pakking senest lørdag, siden avreise blir fra mine foreldre (og tidlig søndag, sånn i 7-draget tenker jeg). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...